Historia Volvo S40 II/V50
Volvo S40 II (fot. Motointegrator)
Segment
samochód miejski klasy kompaktowejTyp nadwozia
sedan/kombiW 2004 roku zadebiutowała druga generacja modelu. W 2005 roku S40 było nominowane do nagrody „World Car of the Year”. W 2008 roku miał miejsce face-lifting. Produkcja zakończyła się w 2012 roku. Następcą został model Volvo V40 (P1) – pięciodrzwiowy hatchback.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volvo S40 II/V50 – czy warto kupić?”
Zalety
- Bardzo dobrze wyposażone modele
- Dobra jakość wykonania (dużo lepsza niż w I-szej generacji)
- Szeroki wybór jednostek napędowych
Wady
- usterki pomp paliwa w silnikach benzynowych
- wadliwie działanie alternatorów i turbosprężarek w dieslach
- awarie „elektroniki”
- nieszczelności uszczelek pod wtryskiwaczami
Nadwozie
Volvo S40 II generacji został przez swoich konstruktorów wyposażony w bagażnik o pojemności 404 l. Po złożeniu tylnego rzędu siedzeń ilość przestrzeni ładunkowej wzrasta do 883 l.
Wersja kombi – V50
Jak na kombi, Volvo nie imponuje pojemnością tylnego kufra. W V50 z tyłu znajdziemy 417 l. Na szczęście po złożeniu tylnych siedzeń uzyskamy dostęp do w pełni akceptowalnego poziomu - 1307 l.
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1596 | 100/6000 | 150/4000 | R4 | 11,9 | 185 |
1.6 | 1596 | 150/6000 | 195/4500 | R4 | 9,5 | 220 |
1.8 | 1798 | 125 | R4 | 10,0 | 200 | |
2.0 | 1999 | 145/6000 | 185/1500-5000 | R4 | 9,5 | 210 |
2.4 | 2435 | 140 | 220 | R5 | 9,9 | 205 |
2.4 | 2435 | 170 | 230 | R5 | 8,1 | 220 |
T5 | 2521 | 230/5000 | 320/1750 | R5 | 6,8 | 240 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
S40 DRIVe | 1560 | 109/4000 | 240/1750 | R4 | 11,4 | 190 |
S40 D2 | 1560 | 115/3600 | 270/1500–2750 | R4 | 9,5 | 195 |
S40 D3 | 1984 | 150/3500 | 350/1750–2750 | R5 | 8,7 | 215 |
S40 D4 | 1984 | 177/3500 | 400/4500 | R5 | 9,5 | 220 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Wersje specjalne
W 2008 r. zaprezentowano elektryczna wersję Volvo S40 II, oznaczoną symbolem eDrive.
Podane części zostały dopasowane do Volvo S40 II/V50 z silnikiem D3 150KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016
Volvo S40 II (fot. Motointegrator)
Segment
samochód miejski klasy kompaktowejTyp nadwozia
sedan/kombiW 2004 roku zadebiutowała druga generacja modelu. W 2005 roku S40 było nominowane do nagrody „World Car of the Year”. W 2008 roku miał miejsce face-lifting. Produkcja zakończyła się w 2012 roku. Następcą został model Volvo V40 (P1) – pięciodrzwiowy hatchback.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volvo S40 II/V50 – czy warto kupić?”
Zalety
- Bardzo dobrze wyposażone modele
- Dobra jakość wykonania (dużo lepsza niż w I-szej generacji)
- Szeroki wybór jednostek napędowych
Wady
- usterki pomp paliwa w silnikach benzynowych
- wadliwie działanie alternatorów i turbosprężarek w dieslach
- awarie „elektroniki”
- nieszczelności uszczelek pod wtryskiwaczami
Volvo S40 II generacji został przez swoich konstruktorów wyposażony w bagażnik o pojemności 404 l. Po złożeniu tylnego rzędu siedzeń ilość przestrzeni ładunkowej wzrasta do 883 l.
Wersja kombi – V50
Jak na kombi, Volvo nie imponuje pojemnością tylnego kufra. W V50 z tyłu znajdziemy 417 l. Na szczęście po złożeniu tylnych siedzeń uzyskamy dostęp do w pełni akceptowalnego poziomu - 1307 l.
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1596 | 100/6000 | 150/4000 | R4 | 11,9 | 185 |
1.6 | 1596 | 150/6000 | 195/4500 | R4 | 9,5 | 220 |
1.8 | 1798 | 125 | R4 | 10,0 | 200 | |
2.0 | 1999 | 145/6000 | 185/1500-5000 | R4 | 9,5 | 210 |
2.4 | 2435 | 140 | 220 | R5 | 9,9 | 205 |
2.4 | 2435 | 170 | 230 | R5 | 8,1 | 220 |
T5 | 2521 | 230/5000 | 320/1750 | R5 | 6,8 | 240 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
S40 DRIVe | 1560 | 109/4000 | 240/1750 | R4 | 11,4 | 190 |
S40 D2 | 1560 | 115/3600 | 270/1500–2750 | R4 | 9,5 | 195 |
S40 D3 | 1984 | 150/3500 | 350/1750–2750 | R5 | 8,7 | 215 |
S40 D4 | 1984 | 177/3500 | 400/4500 | R5 | 9,5 | 220 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
W 2008 r. zaprezentowano elektryczna wersję Volvo S40 II, oznaczoną symbolem eDrive.
Podane części zostały dopasowane do Volvo S40 II/V50 z silnikiem D3 150KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016