Historia Volvo S40/V40 I
Volvo S40 I (fot. Jeremy@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy kompaktowejTyp nadwozia
sedan/kombiS40 to kompaktowy model Volvo, który zadebiutował na rynku w 1995 roku. Auto współdzieliło płytę podłogową z Mitsubishi Carismą. Poza rynkiem europejskim, auto było dostępne również w Australii, Ameryce Północnej oraz na Dalekim Wschodzie. Był to pierwszy samochód w historii testów NCAP, któremu udało się zdobyć cztery gwiazdki w ocenie bezpieczeństwa po przeprowadzeniu testów zderzeniowych.
Zalety
- bogate wyposażenie
- dobrze zaprojektowana deska rozdzielcza
- silniki benzynowe (poza 1.8i) dobrze współpracują z instalacjami LPG
Wady
- awarie skrzyni biegów
- nieco ciasne wnętrze
- przepalające się uszczelki w silnikach wysokoprężnych pierwszej generacji modelu (zwłaszcza w modelu 90 KM)
- jakość wykonania mogłaby być lepsza
Nadwozie
W przypadku opisywanego modelu, inaczej niż u konkurencji, nazwa modelu określa również wersję nadwoziową. I tak, model S40 to sedan, z kolei V40 to kombi. Ten pierwszy może pochwalić się bagażnikiem 404 l, który po złożeniu siedzeń powiększa się do 883 l. W wersji kombi możemy liczyć na bagażnik o pojemności 413 l. Jeśli złożymy siedzenia przestrzeń bagażowa wyniesie 1421 l.
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1587 | 109 | 145 | R4 | 12,5 | 190 |
1.8 | 1731 | 115 | 165 | R4 | 11,2 | 195 |
1.8 | 1783 | 122 | 170 | R4 | 10,4 | 200 |
1.8i GDI | 1834 | 122/125 | 174 | R4 | 10,5 | 200 |
1.9T4 | 1855 | 200 | 300 | R4 | 7,3 | 235 |
2.0 | 1948 | 136/140 | 183 | R4 | 9,5 | 210 |
2.0T | 1948 | 160/163/165 | 240 | R4 | 8,5 | 220 |
2.0T4 | 1948 | 200 | 240 | R4 | 7,4 | 235 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Wersje specjalne
Model S40 doczekał się swojej wersji rajdowej, które zadebiutowała w 1997 roku w British Touring Car Championship (mistrzostwa samochodów turystycznych organizowane przez TOCA). Volvo S40 było również używane przez kierowców rajdowych w seriach wyścigów w ramach Swedish Touring Car Championship oraz Norwegian Touring Car Championship
Podane części zostały dopasowane do Volvo S40/V40 I z silnikiem 1.8 122KM . Ceny aktualne na dzień 19.03.2016
Volvo S40 I (fot. Jeremy@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy kompaktowejTyp nadwozia
sedan/kombiS40 to kompaktowy model Volvo, który zadebiutował na rynku w 1995 roku. Auto współdzieliło płytę podłogową z Mitsubishi Carismą. Poza rynkiem europejskim, auto było dostępne również w Australii, Ameryce Północnej oraz na Dalekim Wschodzie. Był to pierwszy samochód w historii testów NCAP, któremu udało się zdobyć cztery gwiazdki w ocenie bezpieczeństwa po przeprowadzeniu testów zderzeniowych.
Zalety
- bogate wyposażenie
- dobrze zaprojektowana deska rozdzielcza
- silniki benzynowe (poza 1.8i) dobrze współpracują z instalacjami LPG
Wady
- awarie skrzyni biegów
- nieco ciasne wnętrze
- przepalające się uszczelki w silnikach wysokoprężnych pierwszej generacji modelu (zwłaszcza w modelu 90 KM)
- jakość wykonania mogłaby być lepsza
W przypadku opisywanego modelu, inaczej niż u konkurencji, nazwa modelu określa również wersję nadwoziową. I tak, model S40 to sedan, z kolei V40 to kombi. Ten pierwszy może pochwalić się bagażnikiem 404 l, który po złożeniu siedzeń powiększa się do 883 l. W wersji kombi możemy liczyć na bagażnik o pojemności 413 l. Jeśli złożymy siedzenia przestrzeń bagażowa wyniesie 1421 l.
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1587 | 109 | 145 | R4 | 12,5 | 190 |
1.8 | 1731 | 115 | 165 | R4 | 11,2 | 195 |
1.8 | 1783 | 122 | 170 | R4 | 10,4 | 200 |
1.8i GDI | 1834 | 122/125 | 174 | R4 | 10,5 | 200 |
1.9T4 | 1855 | 200 | 300 | R4 | 7,3 | 235 |
2.0 | 1948 | 136/140 | 183 | R4 | 9,5 | 210 |
2.0T | 1948 | 160/163/165 | 240 | R4 | 8,5 | 220 |
2.0T4 | 1948 | 200 | 240 | R4 | 7,4 | 235 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model S40 doczekał się swojej wersji rajdowej, które zadebiutowała w 1997 roku w British Touring Car Championship (mistrzostwa samochodów turystycznych organizowane przez TOCA). Volvo S40 było również używane przez kierowców rajdowych w seriach wyścigów w ramach Swedish Touring Car Championship oraz Norwegian Touring Car Championship
Podane części zostały dopasowane do Volvo S40/V40 I z silnikiem 1.8 122KM . Ceny aktualne na dzień 19.03.2016