Historia Volkswagen Polo III
Volkswagen Polo III sedan (fot.Riley@flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombi (Variant)Volkswagen Polo trzeciej generacji został wprowadzony do produkcji w 1994 roku. Model zbudowano na płycie podłogowej Seata Ibiza, dzięki czemu Polo stało się większe i przestronniejsze od swojego poprzednika. Producent stworzył aż 3 odmiany nadwozia, dzięki czemu klienci mogli zamawiać auto w nadwoziu typu hatchback, sedan oraz kombi (Variant). Do napędu przeznaczono silniki benzynowe o mocach od 45 do 100 KM oraz diesle o mocach od 60 do 75 KM. Powstała także wersja GTI napędzana przez benzynowy silnik o mocy 125 KM. W 1995 roku samochód zajął 2. miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku. W testach zderzeniowych Euro NCAP Volkswagen Polo 6N otrzymał 3 gwiazdki. W 1999 roku przeprowadzono facelifting, po którym zmienił się przód i tył samochodu. Przemodelowano reflektory oraz zmodyfikowano wygląd deski rozdzielczej. Produkcja Polo trzeciej generacji trwała 7 lat i zakończyła się w 2001 r.
Nadwozie
Volkswagen Polo występował w Europie jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (Variant). Samochód w wersji hatchback ma bagażnik o pojemności 245 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy można go powiększyć do 975 l. Sedan oferuje bagażnik o pojemności 455 l z możliwością powiększenia do 762 l. Największą przestrzeń ładunkową zapewnia kombi (Variant), która zmieści odpowiednio 390 i 1250 l.
hatchback
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 | 1043 | 45/5200 | 76/2800 | R4 | 21,4 | 145 |
1.0 | 1043 | 60/4700 | 116/4700 | R4 | 14,9 | 160 |
1.3 | 1296 | 55/5200 | 100/2800 | R4 | 16,3 | 156 |
1.4 | 1390 | 60/4700 | 116/2800 | R4 | 14,9 | 160 |
1.4 | 1390 | 75/5000 | 126/3800 | R4 | 12,3 | 172 |
1.4 | 1390 | 100/6000 | 128/4400 | R4 | 10,5 | 188 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.0 45 KM | 6,6 |
1.0 60 KM | 6,2 |
1.3 | 6,5 |
1.4 60 KM | 6,5 |
1.4 75 KM | 6,2 |
1.4 100 KM | 6,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 | 4,4 |
1.7 | 4,4 |
1.9 | 4,7 |
Wersje specjalne
Na bazie Polo III 6N powstał usportowiony model GTI. Do napędu posłużył wolnossący silnik o pojemności 1600 cm³ i mocy 125 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 8,7 s, a prędkość maksymalna wynosiła 205 km/h.
Volkswagen Polo III sedan (fot.Riley@flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombi (Variant)Volkswagen Polo trzeciej generacji został wprowadzony do produkcji w 1994 roku. Model zbudowano na płycie podłogowej Seata Ibiza, dzięki czemu Polo stało się większe i przestronniejsze od swojego poprzednika. Producent stworzył aż 3 odmiany nadwozia, dzięki czemu klienci mogli zamawiać auto w nadwoziu typu hatchback, sedan oraz kombi (Variant). Do napędu przeznaczono silniki benzynowe o mocach od 45 do 100 KM oraz diesle o mocach od 60 do 75 KM. Powstała także wersja GTI napędzana przez benzynowy silnik o mocy 125 KM. W 1995 roku samochód zajął 2. miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku. W testach zderzeniowych Euro NCAP Volkswagen Polo 6N otrzymał 3 gwiazdki. W 1999 roku przeprowadzono facelifting, po którym zmienił się przód i tył samochodu. Przemodelowano reflektory oraz zmodyfikowano wygląd deski rozdzielczej. Produkcja Polo trzeciej generacji trwała 7 lat i zakończyła się w 2001 r.
Volkswagen Polo występował w Europie jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (Variant). Samochód w wersji hatchback ma bagażnik o pojemności 245 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy można go powiększyć do 975 l. Sedan oferuje bagażnik o pojemności 455 l z możliwością powiększenia do 762 l. Największą przestrzeń ładunkową zapewnia kombi (Variant), która zmieści odpowiednio 390 i 1250 l.
hatchback
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 | 1043 | 45/5200 | 76/2800 | R4 | 21,4 | 145 |
1.0 | 1043 | 60/4700 | 116/4700 | R4 | 14,9 | 160 |
1.3 | 1296 | 55/5200 | 100/2800 | R4 | 16,3 | 156 |
1.4 | 1390 | 60/4700 | 116/2800 | R4 | 14,9 | 160 |
1.4 | 1390 | 75/5000 | 126/3800 | R4 | 12,3 | 172 |
1.4 | 1390 | 100/6000 | 128/4400 | R4 | 10,5 | 188 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.0 45 KM | 6,6 |
1.0 60 KM | 6,2 |
1.3 | 6,5 |
1.4 60 KM | 6,5 |
1.4 75 KM | 6,2 |
1.4 100 KM | 6,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 | 4,4 |
1.7 | 4,4 |
1.9 | 4,7 |
Na bazie Polo III 6N powstał usportowiony model GTI. Do napędu posłużył wolnossący silnik o pojemności 1600 cm³ i mocy 125 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 8,7 s, a prędkość maksymalna wynosiła 205 km/h.