Historia Volkswagen Polo II
![](https://autofakty.pl/wp-content/uploads/2016/04/Volkswagen-Polo-II.jpg)
Volkswagen Polo II (fot. Mic@Flickr CC BY 2.0)
Volkswagen Polo drugiej generacji został wprowadzony do produkcji w 1981 roku. Samochód nawiązywał wyglądem do swojego poprzednika. Auto trafiło do sprzedaży w nadwoziu typu hatchback, które przez niektórych mylone jest z 3-drzwiowym kombi (Variant) oraz w odmianie coupe (naprawdę było typowym 3-drzwiowym hatchbackiem). Pod maską Volkswagena Polo znajdował się jeden z wielu dostępnych silników benzynowych o mocach od 40 do 75 KM. Nowością były jednostki diesla o mocach od 45 do 48 KM. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1982 model zajął 3. miejsce. Volkswagen zaproponował klientom oczekującym sportowych osiągów usportowiony model G40 napędzany przez silniki benzynowy o mocy 115 KM. W 1990 roku Polo zostało poddane faceliftingowi, po którym przemodelowano wygląd pasa przedniego oraz poprawiono wnętrze. Produkcja modelu trwała aż 13 lat i zakończyła się w 1994 roku.
![](https://autofakty.pl/wp-content/uploads/2016/04/Volkswagen-Polo-II.jpg)
Volkswagen Polo II (fot. Mic@Flickr CC BY 2.0)
Volkswagen Polo drugiej generacji został wprowadzony do produkcji w 1981 roku. Samochód nawiązywał wyglądem do swojego poprzednika. Auto trafiło do sprzedaży w nadwoziu typu hatchback, które przez niektórych mylone jest z 3-drzwiowym kombi (Variant) oraz w odmianie coupe (naprawdę było typowym 3-drzwiowym hatchbackiem). Pod maską Volkswagena Polo znajdował się jeden z wielu dostępnych silników benzynowych o mocach od 40 do 75 KM. Nowością były jednostki diesla o mocach od 45 do 48 KM. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1982 model zajął 3. miejsce. Volkswagen zaproponował klientom oczekującym sportowych osiągów usportowiony model G40 napędzany przez silniki benzynowy o mocy 115 KM. W 1990 roku Polo zostało poddane faceliftingowi, po którym przemodelowano wygląd pasa przedniego oraz poprawiono wnętrze. Produkcja modelu trwała aż 13 lat i zakończyła się w 1994 roku.