Historia Volkswagen Polo V
Volkswagen Polo V (fot. Robert Basic@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchbackVolkswagen Polo piątej generacji został wprowadzony do produkcji w 2009 roku. Nowy model powstał na bazie nowej płyty podłogowej, zastosowanej wcześniej w Seacie Ibiza IV generacji. Stylistycznie auto upodobniło się do większego brata w gamie modelowej – Volkswagena Golfa. Auto trafiło do sprzedaży w dwóch wersjach nadwoziowych, jak 3 i 5 drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan, który nie znalazł się w ofercie polskich salonów Volkswagena. Producent do napędu proponuje silniki benzynowe o mocach od 60 do 105 KM oraz diesle o mocach od 75 do 105 KM. W gamie znalazła się również mocniejsza wersja – GTI o mocy 180 KM. Piąta generacja Volkswagena Polo została wybrana Europejskim Samochodem Roku 2010. W 2014 roku model poddano faceliftingowi, po którym zmieniono kształt zderzaków, przemodelowano konsolę środkową. Przednia część samochodu jeszcze bardziej upodobniła się do większych „braci” z koncernu. Polo w testach zderzeniowych Euro NCAP Polo 5 uzyskało rewelacyjny wynik 5 gwiazdek.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volkswagen Polo V – czy warto kupić?”
Wady
- niska trwałość napinacza łańcucha rozrządu
- awarie układu wtryskowego
- awarie oprogramowania skrzyni biegów DSG
Nadwozie
Volkswagen Polo V generacji występuje w Europie jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. Samochód niezależnie od wersji ma bagażnik o pojemności 280 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 882 l.
hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 7-biegowa automatyczna DSG
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 60 KM | 5,5 |
1.2 70 KM | 5,5 |
1.4 | 5,3 |
1.2 105 KM | 5,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 | 3,8 |
1.6 90 KM | 4,2 |
1.6 105 KM | 4,2 |
Wersje specjalne
Na bazie Polo V generacji powstał usportowiony model GTI. Do napędu posłużył turbodoładowany silnik o pojemności 1400 cm³ i mocy 180 KM. Samochód osiąga 100 km/h w czasie 6,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.
Volkswagen wprowadził również uterenowioną odmianę Cross Polo. Samochód napędzany był silnikiem o 1,4 l o mocy 80 KM. Auto zostało nieco podwyższone i wyposażone w nakładki progów oraz zderzaków.
Volkswagen Polo V (fot. Robert Basic@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchbackVolkswagen Polo piątej generacji został wprowadzony do produkcji w 2009 roku. Nowy model powstał na bazie nowej płyty podłogowej, zastosowanej wcześniej w Seacie Ibiza IV generacji. Stylistycznie auto upodobniło się do większego brata w gamie modelowej – Volkswagena Golfa. Auto trafiło do sprzedaży w dwóch wersjach nadwoziowych, jak 3 i 5 drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan, który nie znalazł się w ofercie polskich salonów Volkswagena. Producent do napędu proponuje silniki benzynowe o mocach od 60 do 105 KM oraz diesle o mocach od 75 do 105 KM. W gamie znalazła się również mocniejsza wersja – GTI o mocy 180 KM. Piąta generacja Volkswagena Polo została wybrana Europejskim Samochodem Roku 2010. W 2014 roku model poddano faceliftingowi, po którym zmieniono kształt zderzaków, przemodelowano konsolę środkową. Przednia część samochodu jeszcze bardziej upodobniła się do większych „braci” z koncernu. Polo w testach zderzeniowych Euro NCAP Polo 5 uzyskało rewelacyjny wynik 5 gwiazdek.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volkswagen Polo V – czy warto kupić?”
Wady
- niska trwałość napinacza łańcucha rozrządu
- awarie układu wtryskowego
- awarie oprogramowania skrzyni biegów DSG
Volkswagen Polo V generacji występuje w Europie jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. Samochód niezależnie od wersji ma bagażnik o pojemności 280 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 882 l.
hatchback
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 7-biegowa automatyczna DSG
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 60 KM | 5,5 |
1.2 70 KM | 5,5 |
1.4 | 5,3 |
1.2 105 KM | 5,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 | 3,8 |
1.6 90 KM | 4,2 |
1.6 105 KM | 4,2 |
Na bazie Polo V generacji powstał usportowiony model GTI. Do napędu posłużył turbodoładowany silnik o pojemności 1400 cm³ i mocy 180 KM. Samochód osiąga 100 km/h w czasie 6,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.
Volkswagen wprowadził również uterenowioną odmianę Cross Polo. Samochód napędzany był silnikiem o 1,4 l o mocy 80 KM. Auto zostało nieco podwyższone i wyposażone w nakładki progów oraz zderzaków.