Historia Toyota Auris II
Segment
hatchbackTyp nadwozia
5-drzwiowy hatchback, kombiAuris II generacji swoją premierę miał podczas Międzynarodowej Targów Samochodowych we Frankfurcie w 2012 roku. Debiutowi hatchbacka towarzyszyła prezentacja wersji kombi – Toyota Auris Touring Sports (tym samym Toyota przyznała, że brak tej wersji nadwoziowej w przypadku Aurisa I generacji był błędny). Jednocześnie japoński koncern zrezygnował z produkcji trzydrzwiowego hatchbacka – ta odmiana w przypadku poprzednika nie cieszyła się zbyt dużą popularnością.
Na rynku II generacja Aurisa zagościła w 2013 roku. Model zyskał nową stylistykę, która jest zdecydowanie bardziej dynamiczna od tej, którą charakteryzował się poprzedni model. W kompakcie Toyoty zastosowano ten sam język stylistyczny, co w najnowszych wersjach Yarisa i Avensis. Prym wiodą wyraziste, ostre krzywizny.
Druga generacja Aurisa jest lżejsza od poprzednika nawet o 70 kg (w zależności od wersji silnikowej i nadwoziowej). Spadek masy udało się uzyskać dzięki przekonstruowaniu zawieszenia, zastosowaniu nowego typu stali i modyfikacji foteli. Wpłynęło to na lepszą dynamikę, mniejsze spalanie i lepsze prowadzenie pojazdu. Inżynierowie Toyoty dopracowali również profil aerodynamiczny tego modelu, co korzystanie wpłynęło na stopień wyciszenia kabiny, zwłaszcza przy jeździe z dużą prędkością.
W 2015 roku Toyota przeprowadziła facelifting Aurisa II. W wyniku modyfikacji, pojawił się nowy pas świateł LED do jazdy dziennej. Zmieniono również wygląd przedniego grilla oraz obu zderzaków. Drobne zmiany zaszły również w wyglądzie deski rozdzielczej.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Toyota Auris II – czy warto kupić?„
Zalety
- nowoczesna i dynamiczna stylistyka;
- niezależne zawieszenie tylnej osi (w wybranych wersjach silnikowych);
- bogate wyposażenie standardowe już w bazowej wersji
Wady
- brak mocniejszych jednostek silnikowych;
- ograniczające widoczność słupki C;
- mało miejsca nad głową dla wysokich pasażerów na tylnej kanapie
Nadwozie
W stosunku do poprzedniej generacji bagażnik wersji hatchback urósł w Toyocie Auris o symboliczne 6 l – osiągnął teraz wartość 360 l. Po złożeniu tylnych siedzeń, do dyspozycji jest okrągłe 1200 l. Dla osób, które potrzebują większej przestrzeni bagażowej, adresowane jest odmiana kombi, które dysponuje 530-litrowym kufrem. Po złożeniu siedzeń, mamy już do dyspozycji 1658 l.
5-drzwiowy hatchback
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.33 Dual VVT-i | 1329 | 99/6000 | 128/3800 | R4/16 | 12,6 | 175 |
1.6 Valvematic | 1598 | 132/6400 | 160/4400 | R4/16 | 10,0* | 200* |
1.2 D-4T | 1197 | 116/5200 | 185/1500-4000 | R4/16 | 10.1 | 200 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
D-4D 2.0 | 1998 | 124/3600 | 310/1600-2400 | R4/16 | 10,0* | 200* |
1.6 D-4D | 1598 | 112/4000 | 270/1750-2250 | R4/16 | 10,5 | 195 |
D-4D 1.4 | 1364 | 90/3800 | 205/1800-2800 | R4/16 | 12,5 | 180 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 HSD | 1798 | 136/5200 | 142/4000 | R4/16 | 180 | 10,9 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna;
- bezstopniowa CVT
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.33 Dual VVT-i | 5,5 |
1.6 Valvematic | 5,9* |
1.2 D-4T | 4,8 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
D-4D 2.0 | 4,3* |
1.6 D-4D | 4,2 |
D-4D 1.4 | 4,2 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.8 HSD | 3,8 |
Wersje specjalne
Brak.
Segment
hatchbackTyp nadwozia
5-drzwiowy hatchback, kombiAuris II generacji swoją premierę miał podczas Międzynarodowej Targów Samochodowych we Frankfurcie w 2012 roku. Debiutowi hatchbacka towarzyszyła prezentacja wersji kombi – Toyota Auris Touring Sports (tym samym Toyota przyznała, że brak tej wersji nadwoziowej w przypadku Aurisa I generacji był błędny). Jednocześnie japoński koncern zrezygnował z produkcji trzydrzwiowego hatchbacka – ta odmiana w przypadku poprzednika nie cieszyła się zbyt dużą popularnością.
Na rynku II generacja Aurisa zagościła w 2013 roku. Model zyskał nową stylistykę, która jest zdecydowanie bardziej dynamiczna od tej, którą charakteryzował się poprzedni model. W kompakcie Toyoty zastosowano ten sam język stylistyczny, co w najnowszych wersjach Yarisa i Avensis. Prym wiodą wyraziste, ostre krzywizny.
Druga generacja Aurisa jest lżejsza od poprzednika nawet o 70 kg (w zależności od wersji silnikowej i nadwoziowej). Spadek masy udało się uzyskać dzięki przekonstruowaniu zawieszenia, zastosowaniu nowego typu stali i modyfikacji foteli. Wpłynęło to na lepszą dynamikę, mniejsze spalanie i lepsze prowadzenie pojazdu. Inżynierowie Toyoty dopracowali również profil aerodynamiczny tego modelu, co korzystanie wpłynęło na stopień wyciszenia kabiny, zwłaszcza przy jeździe z dużą prędkością.
W 2015 roku Toyota przeprowadziła facelifting Aurisa II. W wyniku modyfikacji, pojawił się nowy pas świateł LED do jazdy dziennej. Zmieniono również wygląd przedniego grilla oraz obu zderzaków. Drobne zmiany zaszły również w wyglądzie deski rozdzielczej.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Toyota Auris II – czy warto kupić?„
Zalety
- nowoczesna i dynamiczna stylistyka;
- niezależne zawieszenie tylnej osi (w wybranych wersjach silnikowych);
- bogate wyposażenie standardowe już w bazowej wersji
Wady
- brak mocniejszych jednostek silnikowych;
- ograniczające widoczność słupki C;
- mało miejsca nad głową dla wysokich pasażerów na tylnej kanapie
W stosunku do poprzedniej generacji bagażnik wersji hatchback urósł w Toyocie Auris o symboliczne 6 l – osiągnął teraz wartość 360 l. Po złożeniu tylnych siedzeń, do dyspozycji jest okrągłe 1200 l. Dla osób, które potrzebują większej przestrzeni bagażowej, adresowane jest odmiana kombi, które dysponuje 530-litrowym kufrem. Po złożeniu siedzeń, mamy już do dyspozycji 1658 l.
5-drzwiowy hatchback
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.33 Dual VVT-i | 1329 | 99/6000 | 128/3800 | R4/16 | 12,6 | 175 |
1.6 Valvematic | 1598 | 132/6400 | 160/4400 | R4/16 | 10,0* | 200* |
1.2 D-4T | 1197 | 116/5200 | 185/1500-4000 | R4/16 | 10.1 | 200 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
D-4D 2.0 | 1998 | 124/3600 | 310/1600-2400 | R4/16 | 10,0* | 200* |
1.6 D-4D | 1598 | 112/4000 | 270/1750-2250 | R4/16 | 10,5 | 195 |
D-4D 1.4 | 1364 | 90/3800 | 205/1800-2800 | R4/16 | 12,5 | 180 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 HSD | 1798 | 136/5200 | 142/4000 | R4/16 | 180 | 10,9 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna;
- bezstopniowa CVT
Typ napędu:
- przedni
- Silniki benzynowe (* manualna skrzynia biegów)
- Silniki diesla (* manualna skrzynia biegów)
- Silnik hybrydowy
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.33 Dual VVT-i | 5,5 |
1.6 Valvematic | 5,9* |
1.2 D-4T | 4,8 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
D-4D 2.0 | 4,3* |
1.6 D-4D | 4,2 |
D-4D 1.4 | 4,2 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.8 HSD | 3,8 |
Brak.