Historia Seat Toledo III
Seat Toledo III liftback (fot.M.Peinado@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy CTyp nadwozia
liftback MPVO ile Seat Toledo II był stylistycznym rozwinięciem poprzednika, o tyle trzecia generacja całkowicie zrywała ze swoim dziedzictwem i była bardzo śmiałą stylistyczną rewolucją. Auto zostało publicznie zaprezentowane podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2004 roku.
Bryła nadwozia zaprojektowana przez znanego projektanta samochodowego Walter de Silva, stanowiła dość unikalne na rynku połączenie sedana i minivana. Z perspektywy czasu, spoglądając na wyniki sprzedaży, nie ma wątpliwości, że trzecia generacja Toledo nie wzbudziła u klientów zbyt dużego zainteresowania. Odejście od klasycznego kształtu sedana było przejmowane na rynku ze sporym zdziwieniem. Wobec takiego stanu rzeczy w 2009 roku, a zatem zaledwie po pięciu latach od rozpoczęcia produkcji podjęto decyzję o wycofaniu modelu. Następna pojawiła się po trzyletniej przerwie, w 2012 roku.
Zalety
- Mało awaryjna jednostka benzynowa 1.6 (102 KM)
- Dobre zabezpieczenie antykorozyjne
- Przestronne wnętrze
Wady
- Awarie turbosprężarek lub pompowtryskiwaczy w dieslach
- Usterki elektryki pokładowej
- Problemy ze skrzynią DSG w autach ze sporym przebiegiem
Nadwozie
Seat Toledo trzeciej generacji oferowany był w nadwoziu liftback MPV. Bagażnik oferował 500 l. Po złożeniu tylnych siedzeń, wartość ta wzrastała do 1440 l.
liftback MPV
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1595 | 102/5600 | 148/3800 | R4/8 | 12,9 | 181 |
1.8 TSI | 1798 | 160/5000 | 250/1500 | R4/8 | 8,0 | 213 |
2.0 FSI | 1984 | 150/6000 | 200/3250 | R4/8 | 9,7 | 206 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 TDI | 1896 | 105/4000 | 250/1900 | R4/8 | 12,4 | 193 |
2.0 TDI | 1968 | 140/4000 | 350/1750 | R4/16 | 10,1 | 200 |
2.0 TDI DPF | 1968 | 170/4200 | 350/1750 | R4/16 | 8,6 | 211 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa półautomatyczna DSG
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 7,7 |
1.8 TSI | 7,4 |
2.0 FSI | 8,4 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 TDI | 5,5 |
2.0 TDI | 5,9 |
2.0 TDI DPF | 6,2 |
Wersje specjalne
Dla kierowców o sportowym zacięciu Seat wprowadził Toledo III z oznaczeniem FR. W stosunku do standardowej wersji model odznaczał się między innymi, sportową końcówką rury wydechowej, sportowymi fotelami oraz białymi tarczami zegarów na desce rozdzielczej.
Seat Toledo III liftback (fot.M.Peinado@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy CTyp nadwozia
liftback MPVO ile Seat Toledo II był stylistycznym rozwinięciem poprzednika, o tyle trzecia generacja całkowicie zrywała ze swoim dziedzictwem i była bardzo śmiałą stylistyczną rewolucją. Auto zostało publicznie zaprezentowane podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2004 roku.
Bryła nadwozia zaprojektowana przez znanego projektanta samochodowego Walter de Silva, stanowiła dość unikalne na rynku połączenie sedana i minivana. Z perspektywy czasu, spoglądając na wyniki sprzedaży, nie ma wątpliwości, że trzecia generacja Toledo nie wzbudziła u klientów zbyt dużego zainteresowania. Odejście od klasycznego kształtu sedana było przejmowane na rynku ze sporym zdziwieniem. Wobec takiego stanu rzeczy w 2009 roku, a zatem zaledwie po pięciu latach od rozpoczęcia produkcji podjęto decyzję o wycofaniu modelu. Następna pojawiła się po trzyletniej przerwie, w 2012 roku.
Zalety
- Mało awaryjna jednostka benzynowa 1.6 (102 KM)
- Dobre zabezpieczenie antykorozyjne
- Przestronne wnętrze
Wady
- Awarie turbosprężarek lub pompowtryskiwaczy w dieslach
- Usterki elektryki pokładowej
- Problemy ze skrzynią DSG w autach ze sporym przebiegiem
Seat Toledo trzeciej generacji oferowany był w nadwoziu liftback MPV. Bagażnik oferował 500 l. Po złożeniu tylnych siedzeń, wartość ta wzrastała do 1440 l.
liftback MPV
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 TDI | 1896 | 105/4000 | 250/1900 | R4/8 | 12,4 | 193 |
2.0 TDI | 1968 | 140/4000 | 350/1750 | R4/16 | 10,1 | 200 |
2.0 TDI DPF | 1968 | 170/4200 | 350/1750 | R4/16 | 8,6 | 211 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa półautomatyczna DSG
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 7,7 |
1.8 TSI | 7,4 |
2.0 FSI | 8,4 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 TDI | 5,5 |
2.0 TDI | 5,9 |
2.0 TDI DPF | 6,2 |
Dla kierowców o sportowym zacięciu Seat wprowadził Toledo III z oznaczeniem FR. W stosunku do standardowej wersji model odznaczał się między innymi, sportową końcówką rury wydechowej, sportowymi fotelami oraz białymi tarczami zegarów na desce rozdzielczej.