Historia Seat León I
Seat Leon I hatchback (fot. RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
CTyp nadwozia
hatchbackSeat León pojawił się na rynku w 1999 roku jako odmiana hatchback modelu Toledo drugiej generacji. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej Volkswagena Golfa IV i korzystało z wielu podzespołów innych modeli grupy Volkswagen, miedzy innymi Volkswagen Bora i Audi A3. León pierwszej generacji był pozycjonowany jako sportowa, a zarazem tańsza odmiana Golfa.
Seat León I charakteryzował się sportową, dynamiczną stylistyką, relatywnie twardym zawieszeniem oraz dostępnością mocnych silników. Model uzyskał bardzo dobre przyjęcie ze strony klientów, co przełożyło się na świetne wyniki sprzedażowe. Produkcja auta zakończyła się w 2005 roku.
Zalety
- Bardzo dobre właściwości jezdne
- Niska awaryjność
- Bogata paleta silników
Wady
- Stosunkowo niewielki bagażnik
- Mało miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie
- Bardzo sztywne zawieszenie
Nadwozie
Seat León I generacji występował na rynku w jednej wersji nadwoziowej - jako hatchback. Jedną ze słabszych stron samochody był bagażnik o niezbyt imponującej wielkości – zaledwie 340 l, który jednak zyskiwał po rozłożeniu tylnych siedzeń. Wówczas jego pojemność wzrastała do 1655 l.
hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 16V | 1390 | 75/5000 | 128/3000 | R4/16 | 14,3 | 170 |
1.6 | 1595 | 100/5700 | 145/3800 | R4/8 | 11,3 | 188 |
1.6 | 1595 | 102/5600 | 145/3800 | R4/8 | 11,7 | 184 |
1.6 | 1598 | 105/5700 | 148/4500 | R4/16 | 10,9 | 192 |
1.8 20V | 1781 | 125/6000 | 170/4200 | R4/20 | 10,3* | 200* |
1.8 T 20V | 1781 | 180/5500 | 235/1950 | R4/20 | 7,7 | 229 |
1.8 T Cupra R | 1781 | 209/5800 | 270/2100 | R4/20 | 7,2 | 237 |
1.8 T Cupra R | 1781 | 225/5900 | 280/2200 | R4/20 | 6,9 | 242 |
2.8 T Cupra R | 2791 | 204/6200 | 270/3200 | RV6/24 | 7,3 | 235 |
* Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 SDI | 1896 | 68/4200 | 133/2200 | R4/8 | 17,7 | 160 |
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4/8 | 10,7 | 193 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 310/1900 | R4/8 | 9,8 | 205 |
1.9 TDI | 1896 | 150/4000 | 320/1900 | R4/8 | 9,1 | 211 |
1.9 TDI | 1896 | 90/4000 | 202/1900 | R4/8 | 13,0 | 180 |
1.9 TDI PD | 1896 | 150/4000 | 320/1900 | R4/8 | 9,1 | 211 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 16V | 6,5 |
1.6 | 7,7 |
1.6 | 7,5 |
1.6 | 6,9 |
1.8 20V | 8,4* |
1.8 T 20V | 7,9 |
1.8 T Cupra R | 8,7 |
1.8 T Cupra R | 8,9 |
2.8 T Cupra R | 9,0 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 SDI | 5,1 |
1.9 TDI | 5,0 |
1.9 TDI | 5,3 |
1.9 TDI | 5,3 |
1.9 TDI | 5,1 |
1.9 TDI PD | 5,7 |
Wersje specjalne
Na bazie SEATA León Cupra R powstał model SEAT León Supercopa.
Seat Leon I hatchback (fot. RL GNZLZ@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
CTyp nadwozia
hatchbackSeat León pojawił się na rynku w 1999 roku jako odmiana hatchback modelu Toledo drugiej generacji. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej Volkswagena Golfa IV i korzystało z wielu podzespołów innych modeli grupy Volkswagen, miedzy innymi Volkswagen Bora i Audi A3. León pierwszej generacji był pozycjonowany jako sportowa, a zarazem tańsza odmiana Golfa.
Seat León I charakteryzował się sportową, dynamiczną stylistyką, relatywnie twardym zawieszeniem oraz dostępnością mocnych silników. Model uzyskał bardzo dobre przyjęcie ze strony klientów, co przełożyło się na świetne wyniki sprzedażowe. Produkcja auta zakończyła się w 2005 roku.
Zalety
- Bardzo dobre właściwości jezdne
- Niska awaryjność
- Bogata paleta silników
Wady
- Stosunkowo niewielki bagażnik
- Mało miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie
- Bardzo sztywne zawieszenie
Seat León I generacji występował na rynku w jednej wersji nadwoziowej - jako hatchback. Jedną ze słabszych stron samochody był bagażnik o niezbyt imponującej wielkości – zaledwie 340 l, który jednak zyskiwał po rozłożeniu tylnych siedzeń. Wówczas jego pojemność wzrastała do 1655 l.
hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 16V | 1390 | 75/5000 | 128/3000 | R4/16 | 14,3 | 170 |
1.6 | 1595 | 100/5700 | 145/3800 | R4/8 | 11,3 | 188 |
1.6 | 1595 | 102/5600 | 145/3800 | R4/8 | 11,7 | 184 |
1.6 | 1598 | 105/5700 | 148/4500 | R4/16 | 10,9 | 192 |
1.8 20V | 1781 | 125/6000 | 170/4200 | R4/20 | 10,3* | 200* |
1.8 T 20V | 1781 | 180/5500 | 235/1950 | R4/20 | 7,7 | 229 |
1.8 T Cupra R | 1781 | 209/5800 | 270/2100 | R4/20 | 7,2 | 237 |
1.8 T Cupra R | 1781 | 225/5900 | 280/2200 | R4/20 | 6,9 | 242 |
2.8 T Cupra R | 2791 | 204/6200 | 270/3200 | RV6/24 | 7,3 | 235 |
* Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 SDI | 1896 | 68/4200 | 133/2200 | R4/8 | 17,7 | 160 |
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4/8 | 10,7 | 193 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 310/1900 | R4/8 | 9,8 | 205 |
1.9 TDI | 1896 | 150/4000 | 320/1900 | R4/8 | 9,1 | 211 |
1.9 TDI | 1896 | 90/4000 | 202/1900 | R4/8 | 13,0 | 180 |
1.9 TDI PD | 1896 | 150/4000 | 320/1900 | R4/8 | 9,1 | 211 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 16V | 6,5 |
1.6 | 7,7 |
1.6 | 7,5 |
1.6 | 6,9 |
1.8 20V | 8,4* |
1.8 T 20V | 7,9 |
1.8 T Cupra R | 8,7 |
1.8 T Cupra R | 8,9 |
2.8 T Cupra R | 9,0 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 SDI | 5,1 |
1.9 TDI | 5,0 |
1.9 TDI | 5,3 |
1.9 TDI | 5,3 |
1.9 TDI | 5,1 |
1.9 TDI PD | 5,7 |
Na bazie SEATA León Cupra R powstał model SEAT León Supercopa.