Historia Seat León III
Seat Leon III hatchback 5d (fot. M 93@Flickr CC BY 2.0)
Segment
BTyp nadwozia
hatchback, kombiPremiera Seata Leóna III generacji nastąpiła podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2012 roku. Model powstał na bazie płyty podłogowej MQB. Oprócz Seata Leóna III, zbudowano na niej również Skodę Octavię III, Volkswagena Golfa VII oraz Audi A3 trzeciej generacji.
Zalety
- Atrakcyjna stylistyka
- Pokaźna gama silników
- Wysoka jakość materiałów wykończeniowych
Wady
- Ograniczona przestrzeń w kabinie pasażerskiej
- Wysoki próg załadunku
- Ograniczony dostęp do napędu CD
Nadwozie
W odróżnieniu od poprzedniej generacji, Seat León III jest dostępny nie tylko jako hatchback, ale również jako kombi. Co więcej, pojawiła się również odmiana 3-drzwiowa. Warto również zauważyć, że León III zmienił klasę - nie jest już klasycznym kompaktem, ale sytuuje się w gronie aut klasy C.
5-drzwiowy hatchback dysponuje bagażnikiem o pojemności 380 l, który po rozłożeniu siedzeń możemy powiększyć do 1255 l. W wersji 3-drzwiowej parametry te są następujące: 380 l/1150 l. Na najbardziej pakowny bagażnik mogą liczyć właściciele wersji kombi, które może pochwalić się 587-litrową przestrzenią ładunkowa, zdolną do powiększenia się po rozłożeniu siedzeń do 1470 l.
3-drzwiowy hatchback
5-drzwiowy hatchback
Kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 TSI Ecomotive | 999 | 115/5000 | 200/2000-3500 | R3/12 | 9,6 | 198 |
1.2 TSI | 1197 | 105/4500 | 175/1400-4000 | R4/16 | 10,0* | 191* |
1.2 TSI | 1197 | 110/4800 | 175/1400-4000 | R4/16 | 9,9* | 194* |
1.2 TSI | 1197 | 86/4300 | 160/1400-3500 | R4/16 | 11,6 | 176 |
1.4 TSI | 1359 | 122/5000 | 200/1400-4000 | R4/16 | 9,3 | 202 |
1.4 TSI | 1359 | 125/5000 | 200/1400-4000 | R4/16 | 9,1 | 203 |
1.4 TSI | 1359 | 140/4500 | 250/1500-3500 | R4/16 | 8,2 | 211 |
1.4 TSI ACT | 1359 | 150/5000 | 250/1500-3500 | R4/16 | 8,0 | 215 |
1.8 TSI | 1798 | 180/4000 | 250/1500-3900 | R4/16 | 7,5* | 226* |
2.0 TSI | 1984 | 265/5350 | 350/1700-5300 | R4/16 | 6,0* | 250* |
2.0 TSI | 1984 | 280/5600 | 350/1700-5600 | R4/16 | 5,9* | 250* |
*Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 TDI | 1598 | 110/3250 | 250/1500-3000 | R4/16 | 10,5 | 194 |
1.6 TDI CR | 1598 | 105/3000 | 250/1500-2750 | R4/16 | 10,7* | 192* |
1.6 TDI CR | 1598 | 90/2750 | 230/1400-2750 | R4/16 | 12,6 | 178 |
2.0 TDI CR | 1968 | 150/3500 | 320/1750-3000 | R4/16 | 8,4* | 215* |
2.0 TDI CR | 1968 | 184/4000 | 380/1750-3000 | R4/16 | 7,5* | 228* |
*Manualna skrzynia biegów
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa półautomatyczna DSG
- 7-biegowa półautomatyczna DSG
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.0 TSI Ecomotive | 4,3 |
1.2 TSI | 4,9* |
1.2 TSI | 5,2* |
1.2 TSI | 5,2 |
1.4 TSI | 5,2 |
1.4 TSI | 5,2 |
1.4 TSI | 5,2 |
1.4 TSI ACT | 4,7 |
1.8 TSI | 6,0* |
2.0 TSI | 6,6* |
2.0 TSI | 6,6* |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 TDI | 3,8 |
1.6 TDI CR | 3,8* |
1.6 TDI CR | 4,1 |
2.0 TDI CR | 4,1* |
2.0 TDI CR | 4,2* |
Wersje specjalne
Dla fanów usportowionych wersji, hiszpański producent przygotował wersję FR, która charakteryzuje się obecnością podwójnych, chromowanych końcówek wydechu, aluminiowe nakładkami na progi, lub specjalnymi kolorami karoserii (dostępnymi tylko w tej odmianie).
León występuje również w odmianie z przydomkiem Cupra, która dostępna jest z topowymi motorami benzynowymi o mocy 265 i 280 KM.
Wariant „X-Perience jest z kolei adresowany dla użytkowników, którzy pooszukują auta czującego się dobrze nie tylko na gładkich jak stół drogach asfaltowych. Tak, jak w innych „uterenowionych” modelach, możemy tu liczyć na plastikowe osłonami zderzaków, błotników i progów, większy prześwit oraz „delikatniej” zestrojone zawieszenie
Seat Leon III hatchback 5d (fot. M 93@Flickr CC BY 2.0)
Segment
BTyp nadwozia
hatchback, kombiPremiera Seata Leóna III generacji nastąpiła podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2012 roku. Model powstał na bazie płyty podłogowej MQB. Oprócz Seata Leóna III, zbudowano na niej również Skodę Octavię III, Volkswagena Golfa VII oraz Audi A3 trzeciej generacji.
Zalety
- Atrakcyjna stylistyka
- Pokaźna gama silników
- Wysoka jakość materiałów wykończeniowych
Wady
- Ograniczona przestrzeń w kabinie pasażerskiej
- Wysoki próg załadunku
- Ograniczony dostęp do napędu CD
W odróżnieniu od poprzedniej generacji, Seat León III jest dostępny nie tylko jako hatchback, ale również jako kombi. Co więcej, pojawiła się również odmiana 3-drzwiowa. Warto również zauważyć, że León III zmienił klasę - nie jest już klasycznym kompaktem, ale sytuuje się w gronie aut klasy C.
5-drzwiowy hatchback dysponuje bagażnikiem o pojemności 380 l, który po rozłożeniu siedzeń możemy powiększyć do 1255 l. W wersji 3-drzwiowej parametry te są następujące: 380 l/1150 l. Na najbardziej pakowny bagażnik mogą liczyć właściciele wersji kombi, które może pochwalić się 587-litrową przestrzenią ładunkowa, zdolną do powiększenia się po rozłożeniu siedzeń do 1470 l.
3-drzwiowy hatchback
5-drzwiowy hatchback
Kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 TSI Ecomotive | 999 | 115/5000 | 200/2000-3500 | R3/12 | 9,6 | 198 |
1.2 TSI | 1197 | 105/4500 | 175/1400-4000 | R4/16 | 10,0* | 191* |
1.2 TSI | 1197 | 110/4800 | 175/1400-4000 | R4/16 | 9,9* | 194* |
1.2 TSI | 1197 | 86/4300 | 160/1400-3500 | R4/16 | 11,6 | 176 |
1.4 TSI | 1359 | 122/5000 | 200/1400-4000 | R4/16 | 9,3 | 202 |
1.4 TSI | 1359 | 125/5000 | 200/1400-4000 | R4/16 | 9,1 | 203 |
1.4 TSI | 1359 | 140/4500 | 250/1500-3500 | R4/16 | 8,2 | 211 |
1.4 TSI ACT | 1359 | 150/5000 | 250/1500-3500 | R4/16 | 8,0 | 215 |
1.8 TSI | 1798 | 180/4000 | 250/1500-3900 | R4/16 | 7,5* | 226* |
2.0 TSI | 1984 | 265/5350 | 350/1700-5300 | R4/16 | 6,0* | 250* |
2.0 TSI | 1984 | 280/5600 | 350/1700-5600 | R4/16 | 5,9* | 250* |
*Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 TDI | 1598 | 110/3250 | 250/1500-3000 | R4/16 | 10,5 | 194 |
1.6 TDI CR | 1598 | 105/3000 | 250/1500-2750 | R4/16 | 10,7* | 192* |
1.6 TDI CR | 1598 | 90/2750 | 230/1400-2750 | R4/16 | 12,6 | 178 |
2.0 TDI CR | 1968 | 150/3500 | 320/1750-3000 | R4/16 | 8,4* | 215* |
2.0 TDI CR | 1968 | 184/4000 | 380/1750-3000 | R4/16 | 7,5* | 228* |
*Manualna skrzynia biegów
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa półautomatyczna DSG
- 7-biegowa półautomatyczna DSG
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.0 TSI Ecomotive | 4,3 |
1.2 TSI | 4,9* |
1.2 TSI | 5,2* |
1.2 TSI | 5,2 |
1.4 TSI | 5,2 |
1.4 TSI | 5,2 |
1.4 TSI | 5,2 |
1.4 TSI ACT | 4,7 |
1.8 TSI | 6,0* |
2.0 TSI | 6,6* |
2.0 TSI | 6,6* |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 TDI | 3,8 |
1.6 TDI CR | 3,8* |
1.6 TDI CR | 4,1 |
2.0 TDI CR | 4,1* |
2.0 TDI CR | 4,2* |
Dla fanów usportowionych wersji, hiszpański producent przygotował wersję FR, która charakteryzuje się obecnością podwójnych, chromowanych końcówek wydechu, aluminiowe nakładkami na progi, lub specjalnymi kolorami karoserii (dostępnymi tylko w tej odmianie).
León występuje również w odmianie z przydomkiem Cupra, która dostępna jest z topowymi motorami benzynowymi o mocy 265 i 280 KM.
Wariant „X-Perience jest z kolei adresowany dla użytkowników, którzy pooszukują auta czującego się dobrze nie tylko na gładkich jak stół drogach asfaltowych. Tak, jak w innych „uterenowionych” modelach, możemy tu liczyć na plastikowe osłonami zderzaków, błotników i progów, większy prześwit oraz „delikatniej” zestrojone zawieszenie