Historia Seat Ibiza IV
Seat Ibiza IV hatchback 5d (fot. TuRbO_J@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy BTyp nadwozia
hatchback, kombiCzwarta generacja Ibizy swoją oficjalną prezentację miała na genewskim salonie motoryzacyjnym w 2008 roku. Tym razem za deską kreślarską usiadł Belg, Luc Donckerwolke. Poza zaprojektowaniem nadwozia Ibizy IV może się on pochwalić zaprojektowaniem karoserii takich aut, jak: Audi R8 Le Mans Racer czy też Lamborghini Murciélago.
Cztery lata po swoim debiucie, w 2012 roku auto przeszło lifting. Zmiany objęły w głównej mierze front: zmodyfikowano kształt grilla, przekomponowano zderzak oraz lampy. Zgodnie z trendami, reflektory zyskały diody LED do jazdy dziennej.
Zalety
- Wysoki poziom bezpieczeństwa (5/5 gwiazdek w teście NCAP)
- Niezłe prowadzenie
- Dobre zawieszenie
Wady
- Awaryjne silniki 1.4 TSI z początku produkcji
- Usterki w motorze 1.4 TDI (uszkodzenia wału korbowego)
- Awarie pokładowej elektroniki
Nadwozie
Ibiza IV była pierwszą generacją tego auta, w którym poza hatchbackiem dostępna byłą również wersja kombi. Pojemność bagażnika, w zależności od wersji nadwoziowej przedstawia się następująco:
• 3-drzwiowy hatchback: 284/930 l
• 5-drzwiowy hatchback: 292/938 l
• kombi: 430/1164 l
• Cupra FL: 236/882 l
3-drzwiowy hatchback
5-drzwiowy hatchback
Kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 MPI | 1198 | 70/5400 | 112/3000 | R3/12 | 13,9 | 163 |
1.2 TSI | 1197 | 105/5000 | 175/1550-4100 | R4/8 | 9,8* | 190* |
1.4 MPI | 1390 | 86/5000 | 132/3800 | R4/16 | 11,9 | 180 |
1.4 TSI | 1390 | 150/5800 | 220/1250-4500 | R4/16 | 7,6 | 212 |
1.6 MPI | 1598 | 105/5600 | 153/3800 | R4/16 | 10,1* | 189* |
*Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 TDI CR | 1199 | 75/4000 | 180/1500-3450 | R3/12 | 13,9 | 168 |
1.4 TDI DPF | 1422 | 80/4000 | 195/2200 | R3/6 | 12,9 | 170 |
1.6 TDI CR | 1598 | 105/4400 | 250/1500-2500 | R4/16 | 10,5 | 188 |
1.6 TDI CR | 1598 | 90/4200 | 230/1500-2500 | R4/16 | 11,8 | 178 |
1.9 TDI | 1896 | 105/4000 | 235/1900 | R4/8 | 10,2 | 192 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 MPI | 5,4 |
1.2 TSI | 5,3 |
1.4 MPI | 6,4 |
1.4 TSI | 6,3 |
1.6 MPI | 6,3* |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 TDI CR | 3,8 |
1.4 TDI DPF | 4,5 |
1.6 TDI CR | 4,2 |
1.6 TDI CR | 4,2 |
1.9 TDI | 4,8 |
Wersje specjalne
Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku zadebiutowała wersja Connect, wyposażona w system multimedialny Full Link, pozwalający na głęboką integrację z smartfonami. Prezentowany na targach pojazd był w pełni kompatybilny z Samsungiem Galaxy A3 na którym znalazła się opracowana przez hiszpańską markę oficjalna aplikacja „Seat ConnectApp”.
Seat Ibiza IV hatchback 5d (fot. TuRbO_J@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy BTyp nadwozia
hatchback, kombiCzwarta generacja Ibizy swoją oficjalną prezentację miała na genewskim salonie motoryzacyjnym w 2008 roku. Tym razem za deską kreślarską usiadł Belg, Luc Donckerwolke. Poza zaprojektowaniem nadwozia Ibizy IV może się on pochwalić zaprojektowaniem karoserii takich aut, jak: Audi R8 Le Mans Racer czy też Lamborghini Murciélago.
Cztery lata po swoim debiucie, w 2012 roku auto przeszło lifting. Zmiany objęły w głównej mierze front: zmodyfikowano kształt grilla, przekomponowano zderzak oraz lampy. Zgodnie z trendami, reflektory zyskały diody LED do jazdy dziennej.
Zalety
- Wysoki poziom bezpieczeństwa (5/5 gwiazdek w teście NCAP)
- Niezłe prowadzenie
- Dobre zawieszenie
Wady
- Awaryjne silniki 1.4 TSI z początku produkcji
- Usterki w motorze 1.4 TDI (uszkodzenia wału korbowego)
- Awarie pokładowej elektroniki
Ibiza IV była pierwszą generacją tego auta, w którym poza hatchbackiem dostępna byłą również wersja kombi. Pojemność bagażnika, w zależności od wersji nadwoziowej przedstawia się następująco:
• 3-drzwiowy hatchback: 284/930 l
• 5-drzwiowy hatchback: 292/938 l
• kombi: 430/1164 l
• Cupra FL: 236/882 l
3-drzwiowy hatchback
5-drzwiowy hatchback
Kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 MPI | 1198 | 70/5400 | 112/3000 | R3/12 | 13,9 | 163 |
1.2 TSI | 1197 | 105/5000 | 175/1550-4100 | R4/8 | 9,8* | 190* |
1.4 MPI | 1390 | 86/5000 | 132/3800 | R4/16 | 11,9 | 180 |
1.4 TSI | 1390 | 150/5800 | 220/1250-4500 | R4/16 | 7,6 | 212 |
1.6 MPI | 1598 | 105/5600 | 153/3800 | R4/16 | 10,1* | 189* |
*Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 TDI CR | 1199 | 75/4000 | 180/1500-3450 | R3/12 | 13,9 | 168 |
1.4 TDI DPF | 1422 | 80/4000 | 195/2200 | R3/6 | 12,9 | 170 |
1.6 TDI CR | 1598 | 105/4400 | 250/1500-2500 | R4/16 | 10,5 | 188 |
1.6 TDI CR | 1598 | 90/4200 | 230/1500-2500 | R4/16 | 11,8 | 178 |
1.9 TDI | 1896 | 105/4000 | 235/1900 | R4/8 | 10,2 | 192 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 MPI | 5,4 |
1.2 TSI | 5,3 |
1.4 MPI | 6,4 |
1.4 TSI | 6,3 |
1.6 MPI | 6,3* |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 TDI CR | 3,8 |
1.4 TDI DPF | 4,5 |
1.6 TDI CR | 4,2 |
1.6 TDI CR | 4,2 |
1.9 TDI | 4,8 |
Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku zadebiutowała wersja Connect, wyposażona w system multimedialny Full Link, pozwalający na głęboką integrację z smartfonami. Prezentowany na targach pojazd był w pełni kompatybilny z Samsungiem Galaxy A3 na którym znalazła się opracowana przez hiszpańską markę oficjalna aplikacja „Seat ConnectApp”.