Historia Seat Ibiza III
Seat Ibiza III hatchback 5d (fot.akadruid@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
samochód miejski klasy BTyp nadwozia
hatchbackSeat Ibiza trzeciej generacji (oznaczenie producenta – 6L) zadebiutowała w 2002 roku. Podobnie jak poprzednik, Ibiza była spokrewniona z modelem Volkswagen Polo Mk4. Zaprojektowaniem nadwozia tej generacji zajął się Włoch, Walter de Silva. Auto zyskało dynamiczną, lekko sportową stylistykę.
W 2006 Ibiza przeszłą drobny lifting. Pomimo tego, że produkcja masowa tej generacji skończyła się de facto w 2008 roku, to na niektórych rynkach model ten jest wciąż obecny w sprzedaży.
Zalety
- Bardzo oszczędny diesel 1.9 SDI
- Nowoczesna, dynamiczna sylwetka
- Atrakcyjna cen zakupu używanego egzemplarza
Wady
- Ospała i awaryjny silnik benzynowy 1.2
- Usterki elektroniki w silniku 1.4
- Nietrwałe zawieszenie
Nadwozie
Podobnie jak poprzednia generacja, Ibiza była dostępna jako 3- oraz 5-drzwiowy hatchback. Kupujący mogli liczyć na bagażnik o pojemności 267 l, który po rozłożeniu tylnych siedzeń powiększał się do 960 l.
5-drzwiowy hatchback
3-drzwiowy hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1198 | 54/4750 | 106/3000 | R4/8 | 17,9 | 155 |
1.2 12V | 1198 | 64/5400 | 112/3000 | R3/12 | 14,9 | 168 |
1.2 12V | 1198 | 70/5400 | 110/3000 | R3/12 | 14,2 | 170 |
1.4 16V | 1390 | 75/500 | 128/3800 | R4/16 | 13,2* | 174* |
1.4 16V | 1198 | 85/5000 | 130/3800 | R4/16 | 11,9 | 180 |
1.4 16V | 1390 | 100/6000 | 126/4400 | R4/16 | 11,2 | 191 |
1.6 i | 1598 | 105/5600 | 153/3800 | R4/16 | 10,6 | 193 |
1.8 i 20 V FR | 1781 | 150/5800 | 220/2000 | R4/20 | 8,4 | 216 |
1.8 i 20V FR | 1781 | 180/5800 | 245/2000 | R4/20 | 7,3 | 230 |
2.0 i Sport | 1984 | 115/5400 | 170/2400 | R4/8 | 10,1 | 198 |
*Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TDI | 1422 | 70/4000 | 155/2200 | R3/6 | 14,8 | 166 |
1.4 TDI | 1422 | 75/4000 | 195/2200 | R3/6 | 13,6 | 170 |
1.4 TDI | 1422 | 80/4000 | 195/2200 | R3/6 | 13,6 | 170 |
1.9 SDI | 1896 | 68/4200 | 133/2200 | R4/8 | 17,0 | 163 |
1.9 TDI | 1896 | 101/4000 | 24/1800-2400 | R4/8 | 10,8 | 190 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 310/1900 | R4/8 | 9,4 | 207 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 | 5,9 |
1.2 12V | 5,9 |
1.2 12V | 6,0 |
1.4 16V | 6,4* |
1.4 16V | 6,6 |
1.4 16V | 6,7 |
1.6 i | 6,9 |
1.8 i 20V FR | 7,9 |
18 i 20V FR | 7,9 |
2.0 i Sport | 7,7 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 TDI | 4,8 |
1.4 TDI | 4,5 |
1.4 TDI | 4,7 |
1.9 SDI | 4,7 |
1.9 TDI | 4,9 |
1.9 TDI | 5,4 |
Wersje specjalne
W 2006 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano koncepcyjny model Vaillante, który bazował na 3-drzwiowej wersji Ibiza.
Seat Ibiza III hatchback 5d (fot.akadruid@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
samochód miejski klasy BTyp nadwozia
hatchbackSeat Ibiza trzeciej generacji (oznaczenie producenta – 6L) zadebiutowała w 2002 roku. Podobnie jak poprzednik, Ibiza była spokrewniona z modelem Volkswagen Polo Mk4. Zaprojektowaniem nadwozia tej generacji zajął się Włoch, Walter de Silva. Auto zyskało dynamiczną, lekko sportową stylistykę.
W 2006 Ibiza przeszłą drobny lifting. Pomimo tego, że produkcja masowa tej generacji skończyła się de facto w 2008 roku, to na niektórych rynkach model ten jest wciąż obecny w sprzedaży.
Zalety
- Bardzo oszczędny diesel 1.9 SDI
- Nowoczesna, dynamiczna sylwetka
- Atrakcyjna cen zakupu używanego egzemplarza
Wady
- Ospała i awaryjny silnik benzynowy 1.2
- Usterki elektroniki w silniku 1.4
- Nietrwałe zawieszenie
Podobnie jak poprzednia generacja, Ibiza była dostępna jako 3- oraz 5-drzwiowy hatchback. Kupujący mogli liczyć na bagażnik o pojemności 267 l, który po rozłożeniu tylnych siedzeń powiększał się do 960 l.
5-drzwiowy hatchback
3-drzwiowy hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1198 | 54/4750 | 106/3000 | R4/8 | 17,9 | 155 |
1.2 12V | 1198 | 64/5400 | 112/3000 | R3/12 | 14,9 | 168 |
1.2 12V | 1198 | 70/5400 | 110/3000 | R3/12 | 14,2 | 170 |
1.4 16V | 1390 | 75/500 | 128/3800 | R4/16 | 13,2* | 174* |
1.4 16V | 1198 | 85/5000 | 130/3800 | R4/16 | 11,9 | 180 |
1.4 16V | 1390 | 100/6000 | 126/4400 | R4/16 | 11,2 | 191 |
1.6 i | 1598 | 105/5600 | 153/3800 | R4/16 | 10,6 | 193 |
1.8 i 20 V FR | 1781 | 150/5800 | 220/2000 | R4/20 | 8,4 | 216 |
1.8 i 20V FR | 1781 | 180/5800 | 245/2000 | R4/20 | 7,3 | 230 |
2.0 i Sport | 1984 | 115/5400 | 170/2400 | R4/8 | 10,1 | 198 |
*Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TDI | 1422 | 70/4000 | 155/2200 | R3/6 | 14,8 | 166 |
1.4 TDI | 1422 | 75/4000 | 195/2200 | R3/6 | 13,6 | 170 |
1.4 TDI | 1422 | 80/4000 | 195/2200 | R3/6 | 13,6 | 170 |
1.9 SDI | 1896 | 68/4200 | 133/2200 | R4/8 | 17,0 | 163 |
1.9 TDI | 1896 | 101/4000 | 24/1800-2400 | R4/8 | 10,8 | 190 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 310/1900 | R4/8 | 9,4 | 207 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 | 5,9 |
1.2 12V | 5,9 |
1.2 12V | 6,0 |
1.4 16V | 6,4* |
1.4 16V | 6,6 |
1.4 16V | 6,7 |
1.6 i | 6,9 |
1.8 i 20V FR | 7,9 |
18 i 20V FR | 7,9 |
2.0 i Sport | 7,7 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 TDI | 4,8 |
1.4 TDI | 4,5 |
1.4 TDI | 4,7 |
1.9 SDI | 4,7 |
1.9 TDI | 4,9 |
1.9 TDI | 5,4 |
W 2006 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano koncepcyjny model Vaillante, który bazował na 3-drzwiowej wersji Ibiza.