Historia Seat Ibiza II
Seat Ibiza II hatchback (fot.TuRbO_J@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy BTyp nadwozia
hatchbackIbiza II generacji to wynik bliskiego aliansu Seata z niemieckim Volkswagenem, który w latach 80. i 90. XX wieku wykupił sukcesywnie większościowy pakiet hiszpańskiej marki. Pojazd został opracowany na tej samej płycie podłogowej, co Volkswagen Polo 6N.
W 1999 hiszpański producent zdecydował się lifting. Zmiany objęły modernizację przednich i tylnych świateł oraz przemodelowanie atrapy chłodnicy i zderzaków
Zalety
- Szeroka paleta silnikowa
- 8-zawowrowe motory benzynowe bardzo dobrze współpracują z LPG
- Atrakcyjne ceny zakupu na rynku wtórnym
Wady
- Korozja nadwozia (zwłaszcza w okolicach nadkoli)
- Wycieki oleju w skrzyni biegów
- Awarie pompy wody
Nadwozie
Seat Ibiza II generacji występował wyłącznie w nadwoziu typu hatchback. Dostępne były 3- i 5-drzwiowe warianty.
Hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 | 1043 | 45/5200 | 76/2800 | R4/8 | 22,3 | 140 |
1.0 i | 999 | 50/5000 | 86/3200 | R4/8 | 19,4 | 145 |
1.3 i | 1272 | 54/5000 | 95/3200 | R4/8 | 16,8 | 151 |
1.4 i | 1391 | 60/5200 | 107/2800 | R4/8 | 15,8 | 157 |
1.4 i 16V | 1391 | 101/6000 | 128/4400 | R4/16 | 10,7 | 188 |
1.6 i | 1598 | 75/4600 | 125/2700 | R4/8 | 12,1 | 170 |
1.6 i | 1595 | 101/5600 | 140/3500 | R4/8 | 10,7 | 188 |
1.8 i | 1781 | 90/5500 | 145/2900 | R4/8 | 11,4 | 182 |
1.8 i 16V | 1781 | 129/6000 | 162/4000 | R4/16 | 9,1 | 206 |
2.0 i | 1984 | 115/5400 | 166/3200 | R4/8 | 9,3 | 195 |
2.0 i V16 | 1984 | 150/6000 | 180/4600 | R4/8 | 8,3 | 216 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 D | 1896 | 64/4400 | 124/2500 | R4/8 | 16,3 | 158 |
1.9 SDI | 1896 | 64/5200 | 128/2400 | R4/8 | 16,2 | 168 |
1.9 D | 1896 | 68/4400 | 150/2200 | R4/8 | 15,3 | 165 |
1.9 TD | 1896 | 75/4400 | 140/2200 | R4/8 | 14,4 | 171 |
1.9 TDI | 1896 | 90/4000 | 210/1900 | R4/8 | 12,0 | 180 |
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4/8 | 10,2 | 193 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.0 | 6,9 |
1.0 i | 6,0 |
1.3 | 7,0 |
1.4 i | 6,9 |
1.4 i V16 | 5,6 |
1.6 i | 7,4 |
1.6 i | 7,8 |
1.8 i | 7,5 |
1.8 i V16 | 8,3 |
2.0 i | 7,6 |
2.0 i V16 | 8,4 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 D | 5,8 |
1.9 SDI | 4,8 |
1.9 D | 6,0 |
1.9 TD | 5,9 |
1.9 TDI | 4,8 |
1.9 TDI | 4,8 |
Wersje specjalne
Po 18 letniej przerwie, w 1995 roku Seat powrócił do uczestnictwa w rajdach WRC. Modelem, który umożliwił powrót do motosportu była rajdowa Ibiza. Debiut nastąpił w rajdzie Portugalii, gdzie za sterami Seata Ibiza WRC zasiadł Erwin Weber.
Na rynek południowoafrykański w latach 1996-2002 produkowana była bliźniacza wersja Seata Ibiza II pod marką Volkswagen Polo Playa. Dostępna była wyłącznie 5-dzwiowa odmiana tego samochodu.
W 2001 roku Seat zdecydował się wypuścić na rynek limitowaną, liczącą zaledwie 1000 sztuk, wersję Ibiza Cupra R z 180-konnym, turbodoładowanym silnikiem 1,8.
Seat Ibiza II hatchback (fot.TuRbO_J@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy BTyp nadwozia
hatchbackIbiza II generacji to wynik bliskiego aliansu Seata z niemieckim Volkswagenem, który w latach 80. i 90. XX wieku wykupił sukcesywnie większościowy pakiet hiszpańskiej marki. Pojazd został opracowany na tej samej płycie podłogowej, co Volkswagen Polo 6N.
W 1999 hiszpański producent zdecydował się lifting. Zmiany objęły modernizację przednich i tylnych świateł oraz przemodelowanie atrapy chłodnicy i zderzaków
Zalety
- Szeroka paleta silnikowa
- 8-zawowrowe motory benzynowe bardzo dobrze współpracują z LPG
- Atrakcyjne ceny zakupu na rynku wtórnym
Wady
- Korozja nadwozia (zwłaszcza w okolicach nadkoli)
- Wycieki oleju w skrzyni biegów
- Awarie pompy wody
Seat Ibiza II generacji występował wyłącznie w nadwoziu typu hatchback. Dostępne były 3- i 5-drzwiowe warianty.
Hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 | 1043 | 45/5200 | 76/2800 | R4/8 | 22,3 | 140 |
1.0 i | 999 | 50/5000 | 86/3200 | R4/8 | 19,4 | 145 |
1.3 i | 1272 | 54/5000 | 95/3200 | R4/8 | 16,8 | 151 |
1.4 i | 1391 | 60/5200 | 107/2800 | R4/8 | 15,8 | 157 |
1.4 i 16V | 1391 | 101/6000 | 128/4400 | R4/16 | 10,7 | 188 |
1.6 i | 1598 | 75/4600 | 125/2700 | R4/8 | 12,1 | 170 |
1.6 i | 1595 | 101/5600 | 140/3500 | R4/8 | 10,7 | 188 |
1.8 i | 1781 | 90/5500 | 145/2900 | R4/8 | 11,4 | 182 |
1.8 i 16V | 1781 | 129/6000 | 162/4000 | R4/16 | 9,1 | 206 |
2.0 i | 1984 | 115/5400 | 166/3200 | R4/8 | 9,3 | 195 |
2.0 i V16 | 1984 | 150/6000 | 180/4600 | R4/8 | 8,3 | 216 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 D | 1896 | 64/4400 | 124/2500 | R4/8 | 16,3 | 158 |
1.9 SDI | 1896 | 64/5200 | 128/2400 | R4/8 | 16,2 | 168 |
1.9 D | 1896 | 68/4400 | 150/2200 | R4/8 | 15,3 | 165 |
1.9 TD | 1896 | 75/4400 | 140/2200 | R4/8 | 14,4 | 171 |
1.9 TDI | 1896 | 90/4000 | 210/1900 | R4/8 | 12,0 | 180 |
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4/8 | 10,2 | 193 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.0 | 6,9 |
1.0 i | 6,0 |
1.3 | 7,0 |
1.4 i | 6,9 |
1.4 i V16 | 5,6 |
1.6 i | 7,4 |
1.6 i | 7,8 |
1.8 i | 7,5 |
1.8 i V16 | 8,3 |
2.0 i | 7,6 |
2.0 i V16 | 8,4 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 D | 5,8 |
1.9 SDI | 4,8 |
1.9 D | 6,0 |
1.9 TD | 5,9 |
1.9 TDI | 4,8 |
1.9 TDI | 4,8 |
Po 18 letniej przerwie, w 1995 roku Seat powrócił do uczestnictwa w rajdach WRC. Modelem, który umożliwił powrót do motosportu była rajdowa Ibiza. Debiut nastąpił w rajdzie Portugalii, gdzie za sterami Seata Ibiza WRC zasiadł Erwin Weber.
Na rynek południowoafrykański w latach 1996-2002 produkowana była bliźniacza wersja Seata Ibiza II pod marką Volkswagen Polo Playa. Dostępna była wyłącznie 5-dzwiowa odmiana tego samochodu.
W 2001 roku Seat zdecydował się wypuścić na rynek limitowaną, liczącą zaledwie 1000 sztuk, wersję Ibiza Cupra R z 180-konnym, turbodoładowanym silnikiem 1,8.