Historia Seat Alhambra II
Seat Alhambra II (fot. Charles01@Wikipedia CC BY_SA 3.0)
Segment
KTyp nadwozia
vanDruga generacja Alhambry została przedstawiona 19 kwietnia 2010 roku. W październiku tego samego model pojawił się w salonach Seata. Seat Alhambra II jest aż o 22 cm dłuższy od swojego poprzednika. W 2011 hiszpański producent poszerzył ofertę wariant ze stałym napędem 4×4 i silnikiem 2.0 TDI 140 KM.
W kwietniu 2015 nastąpiła prezentacja Alhambry poddanej liftingowi. Wprowadzone zmiany dotknęły przede wszystkim przednie reflektory, które zyskały technologię LED. Modyfikacje nie ominęły również osłony chłodnicy. Wprowadzono również zmodernizowane jednostki silnikowe.
Zalety
- Dobre zawieszenie
- Funkcjonalne wnętrze z licznymi schowkami
- Bardzo wiele wariantów konfiguracji kabiny
Wady
- Szerokie słupki A ograniczające widoczność
- Podświetlenie zegarów męczy wzrok podczas dłuższych wypraw
- Ograniczona przestrzeń w trzecim rzędzie siedzeń
Nadwozie
Seat Alhambra drugiej generacji jest dostępny w jednej wersji nadwozia – jako 5-drzwiowy van. Jego posiadacze mogą liczyć na bagażnik o pojemności 267 l, który po rozłożeniu siedzeń powiększa się do 1167 l.
van
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TSI | 1395 | 150/5000 | 250/1500-3500 | R4/16 | 9,9* | 202* |
2.0 TSI | 1984 | 200/5100 | 280/1750-5000 | R4/16 | 8,3 | 218 |
2.0 TSI | 1984 | 220/4500 | 350/1500-4400 | R4/16 | 7,8 | 225 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDI | 1968 | 115/4200 | 280/1750-2500 | R4/16 | 12,6 | 184 |
2.0 TDI | 1968 | 115/3500 | 280/1750-3000 | R4/16 | 12,7 | 187 |
2.0 TDI | 1968 | 136/4200 | 320/1750-2500 | R4/16 | 11,1 | 192 |
2.0 TDI | 1968 | 140/4200 | 320/1750-2500 | R4/16 | 10,9* | 194* |
2.0 TDI | 1968 | 150/3500 | 340/1750-3000 | R4/16 | 10,2* | 203* |
2.0 TDI | 1968 | 170/4200 | 350/1750-2500 | R4/16 | 9,5* | 207* |
2.0 TDI | 1968 | 184/3500 | 380/1750-3000 | R4/16 | 8,9* | 217* |
2.0 TDI CR | 1968 | 177/4200 | 380/1750-2500 | R4/16 | 9,8 | 208* |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 TSI | 6,5* |
2.0 TSI | 8,4 |
2.0 TSI | 7,3 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI CR |
Seat Alhambra II (fot. Charles01@Wikipedia CC BY_SA 3.0)
Segment
KTyp nadwozia
vanDruga generacja Alhambry została przedstawiona 19 kwietnia 2010 roku. W październiku tego samego model pojawił się w salonach Seata. Seat Alhambra II jest aż o 22 cm dłuższy od swojego poprzednika. W 2011 hiszpański producent poszerzył ofertę wariant ze stałym napędem 4×4 i silnikiem 2.0 TDI 140 KM.
W kwietniu 2015 nastąpiła prezentacja Alhambry poddanej liftingowi. Wprowadzone zmiany dotknęły przede wszystkim przednie reflektory, które zyskały technologię LED. Modyfikacje nie ominęły również osłony chłodnicy. Wprowadzono również zmodernizowane jednostki silnikowe.
Zalety
- Dobre zawieszenie
- Funkcjonalne wnętrze z licznymi schowkami
- Bardzo wiele wariantów konfiguracji kabiny
Wady
- Szerokie słupki A ograniczające widoczność
- Podświetlenie zegarów męczy wzrok podczas dłuższych wypraw
- Ograniczona przestrzeń w trzecim rzędzie siedzeń
Seat Alhambra drugiej generacji jest dostępny w jednej wersji nadwozia – jako 5-drzwiowy van. Jego posiadacze mogą liczyć na bagażnik o pojemności 267 l, który po rozłożeniu siedzeń powiększa się do 1167 l.
van
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TSI | 1395 | 150/5000 | 250/1500-3500 | R4/16 | 9,9* | 202* |
2.0 TSI | 1984 | 200/5100 | 280/1750-5000 | R4/16 | 8,3 | 218 |
2.0 TSI | 1984 | 220/4500 | 350/1500-4400 | R4/16 | 7,8 | 225 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDI | 1968 | 115/4200 | 280/1750-2500 | R4/16 | 12,6 | 184 |
2.0 TDI | 1968 | 115/3500 | 280/1750-3000 | R4/16 | 12,7 | 187 |
2.0 TDI | 1968 | 136/4200 | 320/1750-2500 | R4/16 | 11,1 | 192 |
2.0 TDI | 1968 | 140/4200 | 320/1750-2500 | R4/16 | 10,9* | 194* |
2.0 TDI | 1968 | 150/3500 | 340/1750-3000 | R4/16 | 10,2* | 203* |
2.0 TDI | 1968 | 170/4200 | 350/1750-2500 | R4/16 | 9,5* | 207* |
2.0 TDI | 1968 | 184/3500 | 380/1750-3000 | R4/16 | 8,9* | 217* |
2.0 TDI CR | 1968 | 177/4200 | 380/1750-2500 | R4/16 | 9,8 | 208* |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 TSI | 6,5* |
2.0 TSI | 8,4 |
2.0 TSI | 7,3 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI | |
2.0 TDI CR |