Historia Renault Scénic III
Renault Scenic III (fot. M 93@Flickr CC BY 2.0)
Segment
minivanTyp nadwozia
minivanRenault Scénic trzeciej generacji został wprowadzony do produkcji w 2009 roku. Samochód całkowicie odróżnia się rysami nadwozia od poprzednika. Nowy Scénic został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej Renault Megane. Auto zaprezentowano w wersji klasycznej oraz Grand – która jest nie tylko dłuższa, ale różni się wyglądem nadwozia. Klienci kupujący Scénic III generacji mogą wybierać spośród jednostek benzynowych o mocach od 110 do 140 KM lub diesli o mocach od 105 do 160 KM. Scénic III jako pierwszy w historii swojego modelu otrzymał benzynowy silnik z turbodoładowaniem 1.4 TCe. W 2013 roku Scénic III generacji przeszedł facelifting – zmieniono wygląd świateł, zderzaków oraz dodano nowe silniki i elementy wyposażenia dodatkowego. Auto upodobniło się do nowszych modeli w gamie w ofercie francuskiej marki (np. do Laguny). Po liftingu pojawiła się też nowa wersja XMOD stylizowana na crossovera.
Zalety
- dobre resorowanie
- praktyczne wnętrze – sporo schowków
- dobre jakościowo materiały wykończeniowe
Wady
- usterki elektryki pokładowej
- niska trwałość zawieszenia
Nadwozie
Renault Scénic III występuje jako 5-drzwiowy minivan oraz 5-drzwiowa wersja Grand Scénic. Samochód w krótszej wersji ma bagażnik o pojemności 437 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1837 l. Natomiast przedłużona wersja Grand oferuje 678 l oraz 2083 l po złożeniu oparć tylnej kanapy.
minivan
grand
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TCe | 1397 | 130/5500 | 190/2250 | R4 | 10,5 | 190 |
1.6 16V | 1598 | 110/6000 | 151/4250 | R4 | 11,2 | 182 |
2.0 16V | 1997 | 140/6000 | 195/3750 | R4 | 10,2 | 195 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.5 dCi | 1461 | 105/4000 | 240/2000 | R4 | 10,9 | 190 |
1.5 dCi | 1461 | 110/4000 | 240/1750 | R4 | 10,5 | 190 |
1.9 dCi | 1870 | 130/3750 | 300/1750 | R4 | 9,5 | 205 |
2.0 dCi | 1995 | 160/3750 | 380/2000 | R4 | 8,5 | 215 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa półautomatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Wersje specjalne
Na bazie modelu Scénic III generacji powstał uterenowiony model XMOD. Auto jest następcą modelu Conquest zbudowanego na bazie poprzedniej generacji. Do napędu Scénica XMOD służą te same silniki, które były dostępne w klasycznej wersji. Auto wyróżnia się zwiększonym prześwitem oraz dołączanym napędem 4x4.
Podane części zostały dopasowane do Renault Scénic III z silnikiem 1.5 dCi 110 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.
Renault Scenic III (fot. M 93@Flickr CC BY 2.0)
Segment
minivanTyp nadwozia
minivanRenault Scénic trzeciej generacji został wprowadzony do produkcji w 2009 roku. Samochód całkowicie odróżnia się rysami nadwozia od poprzednika. Nowy Scénic został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej Renault Megane. Auto zaprezentowano w wersji klasycznej oraz Grand – która jest nie tylko dłuższa, ale różni się wyglądem nadwozia. Klienci kupujący Scénic III generacji mogą wybierać spośród jednostek benzynowych o mocach od 110 do 140 KM lub diesli o mocach od 105 do 160 KM. Scénic III jako pierwszy w historii swojego modelu otrzymał benzynowy silnik z turbodoładowaniem 1.4 TCe. W 2013 roku Scénic III generacji przeszedł facelifting – zmieniono wygląd świateł, zderzaków oraz dodano nowe silniki i elementy wyposażenia dodatkowego. Auto upodobniło się do nowszych modeli w gamie w ofercie francuskiej marki (np. do Laguny). Po liftingu pojawiła się też nowa wersja XMOD stylizowana na crossovera.
Zalety
- dobre resorowanie
- praktyczne wnętrze – sporo schowków
- dobre jakościowo materiały wykończeniowe
Wady
- usterki elektryki pokładowej
- niska trwałość zawieszenia
Renault Scénic III występuje jako 5-drzwiowy minivan oraz 5-drzwiowa wersja Grand Scénic. Samochód w krótszej wersji ma bagażnik o pojemności 437 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1837 l. Natomiast przedłużona wersja Grand oferuje 678 l oraz 2083 l po złożeniu oparć tylnej kanapy.
minivan
grand
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.5 dCi | 1461 | 105/4000 | 240/2000 | R4 | 10,9 | 190 |
1.5 dCi | 1461 | 110/4000 | 240/1750 | R4 | 10,5 | 190 |
1.9 dCi | 1870 | 130/3750 | 300/1750 | R4 | 9,5 | 205 |
2.0 dCi | 1995 | 160/3750 | 380/2000 | R4 | 8,5 | 215 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa półautomatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Na bazie modelu Scénic III generacji powstał uterenowiony model XMOD. Auto jest następcą modelu Conquest zbudowanego na bazie poprzedniej generacji. Do napędu Scénica XMOD służą te same silniki, które były dostępne w klasycznej wersji. Auto wyróżnia się zwiększonym prześwitem oraz dołączanym napędem 4x4.
Podane części zostały dopasowane do Renault Scénic III z silnikiem 1.5 dCi 110 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.