Historia Renault Clio III
Renault Clio III hatchback (fot. Matthias93@Wikipedia, domena publiczna)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchback, kombiRenault Clio trzeciej generacji został wprowadzony do produkcji w 2005 roku. Samochód powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej poprzednika. Sylwetka auta nieznacznie się zmieniła, a przednia część zyskała bardziej foremny kształt. Clio III generacji podobnie jak poprzedni model oferowany był nadwoziu typu hatchback. Nowością jest odmiana kombi o nazwie Grandtour. Do napędu można było zamówić jeden z kilkunastu dostępnych silników benzynowych o mocach od 65 do 197 KM lub diesli 1.5 dCi o mocach od 68 do 105 KM. Najmocniejsza wersja silnikowa trafiła do modelu Sport wyróżniającego się zwiększoną mocą, ale też specjalnym malowaniem oraz pakietem zderzaków i spoilerem. Clio w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2006 zajął pierwszą pozycję, a 3 lata później przeszedł facelifting, po którym zmienił się wygląd przednich świateł. W testach zderzeniowych Renault Clio III osiągnęło wynik 5 gwiazdek. Produkcja Clio trzeciej generacji trwała 7 lat i zakończyła się w 2012 r. Jednak na niektórych rynkach model sprzedawany jest nadal jako Clio Storia
Przeczytaj poradnik zakupowy „Renault Clio III – czy warto kupić?”
Zalety
- solidna konstrukcja
- wysoki poziom bezpieczeństwa (5/5 gwiazdek w teście NCAP)
- lepsze materiały wykończeniowe niż w poprzedniej generacji
Wady
- niska trwałość alternatora
- usterki elektroniki pokładowej
- awarie czujnika położenia wału korbowego
Nadwozie
Renault Clio III generacji oferowany był jako 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowe kombi. Samochód w wersji hatchback miał bagażnik o pojemności 288 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1038 l. Nadwozie kombi zmieści 403 i 1277 l po złożeniu oparć.
hatchback
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.5 | 1461 | 68/4000 | 160/1700 | R4 | 15,2 | 161 |
1.5 | 1461 | 86/3750 | 200/1900 | R4 | 12,0 | 174 |
1.5 | 1461 | 105/4000 | 240/2000 | R4 | 11,1 | 190 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1149 | 65/5500 | 105/4250 | R4 | 14,9 | 157 |
1.2 | 1149 | 75/5500 | 105/4250 | R4 | 13,4 | 164 |
1.2 | 1149 | 100/5500 | 145/3000 | R4 | 11,0 | 183 |
1.4 | 1390 | 98/5700 | 127/4250 | R4 | 11,3 | 180 |
1.6 | 1598 | 88/5000 | 140/4200 | R4 | 11,0 | 177 |
1.6 | 1598 | 110/6000 | 150/4250 | R4 | 10,0 | 190 |
2.0 | 1997 | 140/6000 | 194/3750 | R4 | 8,5 | 204 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Wersje specjalne
Na bazie Clio III powstał usportowiony model Sport. Do napędu posłużył wolnossący silnik o pojemności 2000 cm³ i mocy 197 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 6,9 s, a prędkość maksymalna wynosiła 215 km/h. Auto wyróżniało się pakietem stylistycznym oraz innym malowaniem karoserii. Odmieniono też wnętrze, w którym zamontowano kubełkowe fotele, a także inny zestaw wskaźników z obrotomierzem na środku.
Podane części zostały dopasowane do Renault Clio III z silnikiem 1.5 dCi 75 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016
Renault Clio III hatchback (fot. Matthias93@Wikipedia, domena publiczna)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchback, kombiRenault Clio trzeciej generacji został wprowadzony do produkcji w 2005 roku. Samochód powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej poprzednika. Sylwetka auta nieznacznie się zmieniła, a przednia część zyskała bardziej foremny kształt. Clio III generacji podobnie jak poprzedni model oferowany był nadwoziu typu hatchback. Nowością jest odmiana kombi o nazwie Grandtour. Do napędu można było zamówić jeden z kilkunastu dostępnych silników benzynowych o mocach od 65 do 197 KM lub diesli 1.5 dCi o mocach od 68 do 105 KM. Najmocniejsza wersja silnikowa trafiła do modelu Sport wyróżniającego się zwiększoną mocą, ale też specjalnym malowaniem oraz pakietem zderzaków i spoilerem. Clio w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2006 zajął pierwszą pozycję, a 3 lata później przeszedł facelifting, po którym zmienił się wygląd przednich świateł. W testach zderzeniowych Renault Clio III osiągnęło wynik 5 gwiazdek. Produkcja Clio trzeciej generacji trwała 7 lat i zakończyła się w 2012 r. Jednak na niektórych rynkach model sprzedawany jest nadal jako Clio Storia
Przeczytaj poradnik zakupowy „Renault Clio III – czy warto kupić?”
Zalety
- solidna konstrukcja
- wysoki poziom bezpieczeństwa (5/5 gwiazdek w teście NCAP)
- lepsze materiały wykończeniowe niż w poprzedniej generacji
Wady
- niska trwałość alternatora
- usterki elektroniki pokładowej
- awarie czujnika położenia wału korbowego
Renault Clio III generacji oferowany był jako 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowe kombi. Samochód w wersji hatchback miał bagażnik o pojemności 288 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1038 l. Nadwozie kombi zmieści 403 i 1277 l po złożeniu oparć.
hatchback
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1149 | 65/5500 | 105/4250 | R4 | 14,9 | 157 |
1.2 | 1149 | 75/5500 | 105/4250 | R4 | 13,4 | 164 |
1.2 | 1149 | 100/5500 | 145/3000 | R4 | 11,0 | 183 |
1.4 | 1390 | 98/5700 | 127/4250 | R4 | 11,3 | 180 |
1.6 | 1598 | 88/5000 | 140/4200 | R4 | 11,0 | 177 |
1.6 | 1598 | 110/6000 | 150/4250 | R4 | 10,0 | 190 |
2.0 | 1997 | 140/6000 | 194/3750 | R4 | 8,5 | 204 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Na bazie Clio III powstał usportowiony model Sport. Do napędu posłużył wolnossący silnik o pojemności 2000 cm³ i mocy 197 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 6,9 s, a prędkość maksymalna wynosiła 215 km/h. Auto wyróżniało się pakietem stylistycznym oraz innym malowaniem karoserii. Odmieniono też wnętrze, w którym zamontowano kubełkowe fotele, a także inny zestaw wskaźników z obrotomierzem na środku.
Podane części zostały dopasowane do Renault Clio III z silnikiem 1.5 dCi 75 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016