Historia Renault Clio II
Renault Clio II hatchback (fot. M 93@Wikipedia, CC BY-SA 3.0 DE)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchbackRenault Clio drugiej generacji został wprowadzony do produkcji w 1998 roku i był całkowicie zmodyfikowanym modelem w stosunku do poprzednika. Nowy miejski model francuskiej marki wyróżniał się nowoczesną stylistyką i szybko spotkał się z zainteresowaniem kupujących. Auto dostępne było w Europie w nadwoziu typu hatchback, ale na jego bazie powstała też wersja sedan o nazwie Thalia. Pod maską Clio II generacji krył się jeden z silników benzynowych o mocach od 58 do 110 KM albo diesli o mocach od 65 do 100 KM. Producent przygotował również 172 i 182-konną wersję Sport, która wyróżniała się malowaniem karoserii oraz pakietem aerodynamicznym. Clio w 2001, 2003 i 2005 roku przechodziło facelifting, po którym nieznacznie zmieniono wygląd świateł, zderzaków oraz dodano nowe wersje wyposażeniowe. Oficjalna produkcja Clio drugiej generacji trwała 7 lat i zakończyła się w 2005 r.
Zalety
- tanie i dostępne części zamienne
- stosunkowo niskie koszty utrzymania
- atrakcyjna cena zakupu modeli używanych
Wady
- awarie panewek w silnikach 1.5 dCi
- niska trwałość zautomatyzowanych skrzyń biegów
- korozja elementów podwozia i nadwozia
Nadwozie
Renault Clio II generacji występował jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. Samochód niezależnie od wersji miał bagażnik o pojemności 255 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1035 l.
hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.1 | 1149 | 58/5250 | 93/2000 | R4 | 15,0 | 160 |
1.2 | 1149 | 60/5250 | 94/2500 | R4 | 15,0 | 158 |
1.2 | 1149 | 75/5500 | 105/3500 | R4 | 13,0 | 170 |
1.4 | 1390 | 75/5800 | 114/3700 | R4 | 12,1 | 170 |
1.4 | 1390 | 98/6000 | 127/3750 | R4 | 10,5 | 185 |
1.6 | 1598 | 90/5250 | 131/3750 | R4 | 10,6 | 181 |
1.6 | 1598 | 110/5750 | 148/3750 | R4 | 9,6 | 193 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 | 1870 | 64/4500 | 118/2250 | R4 | 15,4 | 161 |
1.5 | 1461 | 65/4000 | 160/2000 | R4 | 15,0 | 163 |
1.5 | 1461 | 80/4000 | 184/2000 | R4 | 12,2 | 175 |
1.9 | 1870 | 80/4000 | 160/2000 | R4 | 12,8 | 174 |
1.5 | 1461 | 100/4000 | 199/2000 | R4 | 10,6 | 185 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Wersje specjalne
Na bazie Clio II generacji powstał usportowiony model Sport. Do napędu posłużył wolnossący silnik o pojemności 2000 cm³ i mocy 173 lub 183 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 7,1 s, a prędkość maksymalna wynosiła 220 km/h. Jednak to nie koniec możliwości francuskiego zespołu, który w tamtych latach święcił triumfy w F1. Doświadczenie zebrane w startach w Formule 1 zaowocowało pojawieniem się supersportowego modelu V6. Auto z 3-litrowym silnikiem o mocy 255 KM umieszczonym za plecami kierowcy rozpędzało się do setki w 5,8 s, a prędkość maksymalna wynosiła 248 km/h.
Podane części zostały dopasowane do Renault Clio II z silnikiem 1.5 dCi 57 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.
Renault Clio II hatchback (fot. M 93@Wikipedia, CC BY-SA 3.0 DE)
Segment
samochód miejskiTyp nadwozia
hatchbackRenault Clio drugiej generacji został wprowadzony do produkcji w 1998 roku i był całkowicie zmodyfikowanym modelem w stosunku do poprzednika. Nowy miejski model francuskiej marki wyróżniał się nowoczesną stylistyką i szybko spotkał się z zainteresowaniem kupujących. Auto dostępne było w Europie w nadwoziu typu hatchback, ale na jego bazie powstała też wersja sedan o nazwie Thalia. Pod maską Clio II generacji krył się jeden z silników benzynowych o mocach od 58 do 110 KM albo diesli o mocach od 65 do 100 KM. Producent przygotował również 172 i 182-konną wersję Sport, która wyróżniała się malowaniem karoserii oraz pakietem aerodynamicznym. Clio w 2001, 2003 i 2005 roku przechodziło facelifting, po którym nieznacznie zmieniono wygląd świateł, zderzaków oraz dodano nowe wersje wyposażeniowe. Oficjalna produkcja Clio drugiej generacji trwała 7 lat i zakończyła się w 2005 r.
Zalety
- tanie i dostępne części zamienne
- stosunkowo niskie koszty utrzymania
- atrakcyjna cena zakupu modeli używanych
Wady
- awarie panewek w silnikach 1.5 dCi
- niska trwałość zautomatyzowanych skrzyń biegów
- korozja elementów podwozia i nadwozia
Renault Clio II generacji występował jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. Samochód niezależnie od wersji miał bagażnik o pojemności 255 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1035 l.
hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.1 | 1149 | 58/5250 | 93/2000 | R4 | 15,0 | 160 |
1.2 | 1149 | 60/5250 | 94/2500 | R4 | 15,0 | 158 |
1.2 | 1149 | 75/5500 | 105/3500 | R4 | 13,0 | 170 |
1.4 | 1390 | 75/5800 | 114/3700 | R4 | 12,1 | 170 |
1.4 | 1390 | 98/6000 | 127/3750 | R4 | 10,5 | 185 |
1.6 | 1598 | 90/5250 | 131/3750 | R4 | 10,6 | 181 |
1.6 | 1598 | 110/5750 | 148/3750 | R4 | 9,6 | 193 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 | 1870 | 64/4500 | 118/2250 | R4 | 15,4 | 161 |
1.5 | 1461 | 65/4000 | 160/2000 | R4 | 15,0 | 163 |
1.5 | 1461 | 80/4000 | 184/2000 | R4 | 12,2 | 175 |
1.9 | 1870 | 80/4000 | 160/2000 | R4 | 12,8 | 174 |
1.5 | 1461 | 100/4000 | 199/2000 | R4 | 10,6 | 185 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Na bazie Clio II generacji powstał usportowiony model Sport. Do napędu posłużył wolnossący silnik o pojemności 2000 cm³ i mocy 173 lub 183 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 7,1 s, a prędkość maksymalna wynosiła 220 km/h. Jednak to nie koniec możliwości francuskiego zespołu, który w tamtych latach święcił triumfy w F1. Doświadczenie zebrane w startach w Formule 1 zaowocowało pojawieniem się supersportowego modelu V6. Auto z 3-litrowym silnikiem o mocy 255 KM umieszczonym za plecami kierowcy rozpędzało się do setki w 5,8 s, a prędkość maksymalna wynosiła 248 km/h.
Podane części zostały dopasowane do Renault Clio II z silnikiem 1.5 dCi 57 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.