Historia Renault Clio I
Renault Clio I hatchback (fot. Charles01@Wikipedia CC BY-SA 4.0)
Typ nadwozia
hatchbackRenault Clio pierwszej generacji został wprowadzony do produkcji w 1990 roku. Clio stał się w gamie modelowej francuskiej marki bezpośrednim następcą modelu „5”. Samochód zbudowano na zmodernizowanej płycie podłogowej poprzednika i dostępny był w dwóch wersjach nadwoziowych. Renault sprzedawało swój miejski model jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. Pod maską znajdował się jeden z kilku silników benzynowych o mocach od 46 do 90 KM lub diesel o mocy 64 KM. W roku 1991 auto zostało nagrodzone tytułem „Samochodu Roku”. W kolejnych latach produkcji powstały też usportowione modele o mocach od 110 do 150 KM (model Williams). Renault Clio w 1994 i 1996 roku został poddany liftingowi, po którym zmieniono wygląd świateł, a także zmodyfikowano przedni i tylny zderzak. Produkcja Clio pierwszej generacji trwała 8 lat i zakończyła się w 1998 roku. W tym okresie na rynek trafiły ponad 4 miliony egzemplarzy.
Nadwozie
Renault Clio I hatchback (fot. Charles01@Wikipedia CC BY-SA 4.0)
Typ nadwozia
hatchbackRenault Clio pierwszej generacji został wprowadzony do produkcji w 1990 roku. Clio stał się w gamie modelowej francuskiej marki bezpośrednim następcą modelu „5”. Samochód zbudowano na zmodernizowanej płycie podłogowej poprzednika i dostępny był w dwóch wersjach nadwoziowych. Renault sprzedawało swój miejski model jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. Pod maską znajdował się jeden z kilku silników benzynowych o mocach od 46 do 90 KM lub diesel o mocy 64 KM. W roku 1991 auto zostało nagrodzone tytułem „Samochodu Roku”. W kolejnych latach produkcji powstały też usportowione modele o mocach od 110 do 150 KM (model Williams). Renault Clio w 1994 i 1996 roku został poddany liftingowi, po którym zmieniono wygląd świateł, a także zmodyfikowano przedni i tylny zderzak. Produkcja Clio pierwszej generacji trwała 8 lat i zakończyła się w 1998 roku. W tym okresie na rynek trafiły ponad 4 miliony egzemplarzy.