Historia Opel Astra H
Opel Astra H hatchback (fot. S 400 HYBRID@Wikipedia, attribution)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombi, cabrio, coupeOpel Astra trzeciej generacji (oznaczenie modelu H) został wprowadzony do produkcji w 2003 roku. Chociaż samochód rysami nadwozia nawiązywał do poprzednika, to teraz stał się bardziej dynamiczny i agresywny. Astrę zbudowano na platformie podłogowej Delta stworzonej przez konstruktorów General Motors. Na tej samej płycie powstała również II generacja Zafiry. Samochód sprzedawano w pięciu wersjach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan, 3 i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet i coupe (GTC). Klienci kupujący Astrę H mogli wybierać spośród jednostek benzynowych o mocach od 90 do 240 KM lub spośród diesli o mocach od 80 do 150 KM. Najmocniejszy silnik znajduje się w sportowej wersji Astry OPC, która występowała wyłącznie jako 3-drzwiowy hatchback (GTC). W 2006 roku Astra została poddana faceiftingowi, po którym zmieniono wygląd świateł i zderzaków. Pomimo faktu, że w 2009 roku pojawiła się kolejna generacja modelu to Astra III sprzedawana była równolegle z przydomkiem Classic. Produkcja trzeciej generacji zakończyła się po 11 latach w 2014 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Opel Astra H – czy warto kupić?„
Zalety
- przystępna cena zakupu
- funkcjonalność
- duży poziom bezpieczeństwa (5/5 gwiazdek w teście NCAP)
Wady
- niska trwałość chłodnicy klimatyzacji
- awarie elektroniki silnika
- korozja nadwozia
- usterki elektryki pokładowej
Nadwozie
Opel Astra III generacji występuje jako: 3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe cabrio. Mało popularny na rynku cabriolet ma bagażnik o pojemności 205 l z rozłożonym dachem i 440 l ze złożonym. 5-drzwiowy hatchback wyposażono w bagażnik o pojemności 380 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1295 l. Wersja 3-drzwiowa (GTC) zmieści 340 i 1070 l bagażu. Natomiast w 4-drzwiowej wersji sedana znajduje się 525 litrów. Największy bagażnik mieści się w nadwoziu typu kombi 500 – 1590 l po złożeniu oparć.
hatchback
kombi
sedan
cabriolet
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1364 | 90/5600 | 125/4000 | R4 | 13,7 | 178 |
1.6 | 1598 | 105/6000 | 150/3900 | R4 | 12,3 | 185 |
1.6 | 1598 | 115/6000 | 155/4000 | R4 | 11,7 | 191 |
1.8 | 1796 | 125/5600 | 170/3800 | R4 | 10,8 | 198 |
1.8 | 1796 | 140/6300 | 175/3800 | R4 | 10,2 | 208 |
1.6 | 1598 | 180/5500 | 230/1980 | R4 | 8,3 | 221 |
2.0 | 1998 | 170/5200 | 250/1950 | R4 | 8,9 | 217 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.3 | 1248 | 90/4000 | 200/1750 | R4 | 13,7 | 172 |
1.7 | 1686 | 80/4400 | 170/1800 | R4 | 15,0 | 168 |
1.7 | 1686 | 100/4400 | 240/2300 | R4 | 12,3 | 181 |
1.7 | 1686 | 110/3800 | 260/2300 | R4 | 11,7 | 185 |
1.7 | 1686 | 125/4000 | 280/2300 | R4 | 10,5 | 195 |
1.9 | 1910 | 100/3500 | 260/1750 | R4 | 12,3 | 180 |
1.9 | 1910 | 120/3500 | 280/2000 | R4 | 11,5 | 188 |
1.9 | 1910 | 150/4000 | 320/2000 | R4 | 8,9 | 208 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 5-biegowa półautomatyczna
- 4 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Wersje specjalne
Na bazie Astry H powstał usportowiony model OPC. Astrę H w wersji OPC udostępniono tylko w wersji 3-drzwiowej. Napędzana jest benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 2.0. Jednostka ta generuje 240 mocy i rozpędza auto do 100 km/h w czasie 6,4 s. Prędkość maksymalna wynosi 244 km/h. Co ciekawe, model ten jest jednym z niewielu hot-hatchy, który otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Podane części zostały dopasowane do Opla Astry H z silnikiem 1.7 CDTI 110 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.
Opel Astra H hatchback (fot. S 400 HYBRID@Wikipedia, attribution)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombi, cabrio, coupeOpel Astra trzeciej generacji (oznaczenie modelu H) został wprowadzony do produkcji w 2003 roku. Chociaż samochód rysami nadwozia nawiązywał do poprzednika, to teraz stał się bardziej dynamiczny i agresywny. Astrę zbudowano na platformie podłogowej Delta stworzonej przez konstruktorów General Motors. Na tej samej płycie powstała również II generacja Zafiry. Samochód sprzedawano w pięciu wersjach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan, 3 i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet i coupe (GTC). Klienci kupujący Astrę H mogli wybierać spośród jednostek benzynowych o mocach od 90 do 240 KM lub spośród diesli o mocach od 80 do 150 KM. Najmocniejszy silnik znajduje się w sportowej wersji Astry OPC, która występowała wyłącznie jako 3-drzwiowy hatchback (GTC). W 2006 roku Astra została poddana faceiftingowi, po którym zmieniono wygląd świateł i zderzaków. Pomimo faktu, że w 2009 roku pojawiła się kolejna generacja modelu to Astra III sprzedawana była równolegle z przydomkiem Classic. Produkcja trzeciej generacji zakończyła się po 11 latach w 2014 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Opel Astra H – czy warto kupić?„
Zalety
- przystępna cena zakupu
- funkcjonalność
- duży poziom bezpieczeństwa (5/5 gwiazdek w teście NCAP)
Wady
- niska trwałość chłodnicy klimatyzacji
- awarie elektroniki silnika
- korozja nadwozia
- usterki elektryki pokładowej
Opel Astra III generacji występuje jako: 3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe cabrio. Mało popularny na rynku cabriolet ma bagażnik o pojemności 205 l z rozłożonym dachem i 440 l ze złożonym. 5-drzwiowy hatchback wyposażono w bagażnik o pojemności 380 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1295 l. Wersja 3-drzwiowa (GTC) zmieści 340 i 1070 l bagażu. Natomiast w 4-drzwiowej wersji sedana znajduje się 525 litrów. Największy bagażnik mieści się w nadwoziu typu kombi 500 – 1590 l po złożeniu oparć.
hatchback
kombi
sedan
cabriolet
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1364 | 90/5600 | 125/4000 | R4 | 13,7 | 178 |
1.6 | 1598 | 105/6000 | 150/3900 | R4 | 12,3 | 185 |
1.6 | 1598 | 115/6000 | 155/4000 | R4 | 11,7 | 191 |
1.8 | 1796 | 125/5600 | 170/3800 | R4 | 10,8 | 198 |
1.8 | 1796 | 140/6300 | 175/3800 | R4 | 10,2 | 208 |
1.6 | 1598 | 180/5500 | 230/1980 | R4 | 8,3 | 221 |
2.0 | 1998 | 170/5200 | 250/1950 | R4 | 8,9 | 217 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.3 | 1248 | 90/4000 | 200/1750 | R4 | 13,7 | 172 |
1.7 | 1686 | 80/4400 | 170/1800 | R4 | 15,0 | 168 |
1.7 | 1686 | 100/4400 | 240/2300 | R4 | 12,3 | 181 |
1.7 | 1686 | 110/3800 | 260/2300 | R4 | 11,7 | 185 |
1.7 | 1686 | 125/4000 | 280/2300 | R4 | 10,5 | 195 |
1.9 | 1910 | 100/3500 | 260/1750 | R4 | 12,3 | 180 |
1.9 | 1910 | 120/3500 | 280/2000 | R4 | 11,5 | 188 |
1.9 | 1910 | 150/4000 | 320/2000 | R4 | 8,9 | 208 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 5-biegowa półautomatyczna
- 4 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Na bazie Astry H powstał usportowiony model OPC. Astrę H w wersji OPC udostępniono tylko w wersji 3-drzwiowej. Napędzana jest benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 2.0. Jednostka ta generuje 240 mocy i rozpędza auto do 100 km/h w czasie 6,4 s. Prędkość maksymalna wynosi 244 km/h. Co ciekawe, model ten jest jednym z niewielu hot-hatchy, który otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Podane części zostały dopasowane do Opla Astry H z silnikiem 1.7 CDTI 110 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.