Historia Opel Astra G
Opel Astra G hatchback (fot. Astra1.6-16v@Flickr domena publiczna)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombi, coupe, cabrio,Opel Astra drugiej (oznaczenie modelu G) generacji został wprowadzony do produkcji w 1998 roku i był zbudowany na wspólnej płycie podłogowej z modelem Zafira. Auto zyskało bardziej nowoczesne kształty z charakterystycznymi przednimi i tylnymi światłami. Astrę G udostępniano w pięciu wersjach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan, 3 i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet i coupe. Odmianę coupe oraz cabrio zaprojektowało studio designerskie Bertone. Do napędu Astra drugiej generacji przeznaczono nowoczesne silniki benzynowe Ecotec oraz diesle. Klienci mogli wybierać spośród jednostek benzynowych o mocach od 65 do 195 KM lub diesli o mocach od 68 do 125 KM. Druga generacja była również dostępna w wersji OPC z silnikiem o mocy 200 KM. Astra w ciągu 11-letniej produkcji nie przeszła facelifitingu, a oficjalna sprzedaż zakończyła się w 2002 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Opel Astra G – czy warto kupić?”
Zalety
- trwałe zawieszenie
- tanie i łatwo dostępne części
- stosunkowo niskie koszty utrzymania
Wady
- korozja podwozia i nadwozia
- awarie zaworu EGR w silnikach Ecotec
- nietrwałe wyświetlacze na desce rozdzielczej
- niska trwałość układu wydechowego
Nadwozie
Opel Astra występuje jako 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe i cabrio. Mało popularne na rynku coupe i cabriolet wyposażono w bagażniki o pojemności 460 l. Hatchback ma bagażnik o pojemności 370 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1180 l. Natomiast 4-drzwiowa wersja sedan oferuje 460 l z możliwością powiększenia do 1230 l. Największy bagażnik znajduje się w nadwoziu typu kombi 480 i (1500 l po złożeniu oparć).
sedan
kabriolet
coupe
hatchback
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1199 | 65/5600 | 110/4000 | R4 | 16,0 | 165 |
1.2 | 1199 | 75/5600 | 110/4000 | R4 | 15,0 | 170 |
1.4 | 1389 | 90/6000 | 125/4000 | R4 | 12,5 | 180 |
1.6 | 1598 | 75/5200 | 128/2800 | R4 | 14,5 | 170 |
1.6 | 1598 | 85/5400 | 138/2600 | R4 | 13,0 | 180 |
1.6 | 1598 | 101/6000 | 150/3600 | R4 | 11,5 | 188 |
1.8 | 1796 | 116/5600 | 170/3800 | R4 | 10,0 | 200 |
1.8 | 1796 | 125/5600 | 170/3800 | R4 | 9,5 | 205 |
2.0 | 1998 | 136/5600 | 188/3600 | R4 | 9,0 | 208 |
2.0 | 1998 | 190/5400 | 250/3600 | R4 | 7,0 | 240 |
2.2 | 2198 | 147/5800 | 203/4000 | R4 | 8,8 | 214 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.7 | 1686 | 68/4500 | 132/2400 | R4 | 17,0 | 163 |
1.7 | 1686 | 75/4400 | 165/1800 | R4 | 14,5 | 173 |
1.7 | 1686 | 80/4400 | 170/1800 | R4 | 14,0 | 173 |
2.0 | 1994 | 82/4300 | 185/1800 | R4 | 15,0 | 175 |
2.0 | 1994 | 101/4300 | 230/1500 | R4 | 12,0 | 188 |
2.2 | 2171 | 125/4000 | 280/1500 | R4 | 9,9 | 203 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 (65 KM) | 8,0 |
1.2 (75 KM) | 5,9 |
1.4 (90 KM) | 6,9 |
1.6 (75 KM) | 7,2 |
1.6(85 KM) | 6,9 |
1.6 (101 KM) | 6,9 |
1.8 (116 KM) | 6,0 |
1.8 (125 KM) | 7,6 |
2.0 (136 KM) | 6,6 |
2.0 (190 KM) | 8,2 |
2.2 (147 KM) | 8,0 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.7 (68 KM) | 4,9 |
1.7 (75 KM) | 4,6 |
1.7 (80 KM) | 4,6 |
2.0 (82 KM) | 6,7 |
2.0 (101 KM) | 5,6 |
2.2 (125 KM ) | 6,0 |
Wersje specjalne
Na bazie Astry G powstał usportowiony model OPC. Astra G w wersji OPC napędzana jest turbodoładowanym, benzynowym silnikiem 2,0 l. Jednostka ta generuje 200 KM mocy i rozpędza auto do 100 km/h w czasie 7,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
Podane części zostały dopasowane do Opla Astry G z silnikiem 1.7 CDTI 80 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.
Opel Astra G hatchback (fot. Astra1.6-16v@Flickr domena publiczna)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombi, coupe, cabrio,Opel Astra drugiej (oznaczenie modelu G) generacji został wprowadzony do produkcji w 1998 roku i był zbudowany na wspólnej płycie podłogowej z modelem Zafira. Auto zyskało bardziej nowoczesne kształty z charakterystycznymi przednimi i tylnymi światłami. Astrę G udostępniano w pięciu wersjach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan, 3 i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet i coupe. Odmianę coupe oraz cabrio zaprojektowało studio designerskie Bertone. Do napędu Astra drugiej generacji przeznaczono nowoczesne silniki benzynowe Ecotec oraz diesle. Klienci mogli wybierać spośród jednostek benzynowych o mocach od 65 do 195 KM lub diesli o mocach od 68 do 125 KM. Druga generacja była również dostępna w wersji OPC z silnikiem o mocy 200 KM. Astra w ciągu 11-letniej produkcji nie przeszła facelifitingu, a oficjalna sprzedaż zakończyła się w 2002 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Opel Astra G – czy warto kupić?”
Zalety
- trwałe zawieszenie
- tanie i łatwo dostępne części
- stosunkowo niskie koszty utrzymania
Wady
- korozja podwozia i nadwozia
- awarie zaworu EGR w silnikach Ecotec
- nietrwałe wyświetlacze na desce rozdzielczej
- niska trwałość układu wydechowego
Opel Astra występuje jako 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe i cabrio. Mało popularne na rynku coupe i cabriolet wyposażono w bagażniki o pojemności 460 l. Hatchback ma bagażnik o pojemności 370 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1180 l. Natomiast 4-drzwiowa wersja sedan oferuje 460 l z możliwością powiększenia do 1230 l. Największy bagażnik znajduje się w nadwoziu typu kombi 480 i (1500 l po złożeniu oparć).
sedan
kabriolet
coupe
hatchback
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1199 | 65/5600 | 110/4000 | R4 | 16,0 | 165 |
1.2 | 1199 | 75/5600 | 110/4000 | R4 | 15,0 | 170 |
1.4 | 1389 | 90/6000 | 125/4000 | R4 | 12,5 | 180 |
1.6 | 1598 | 75/5200 | 128/2800 | R4 | 14,5 | 170 |
1.6 | 1598 | 85/5400 | 138/2600 | R4 | 13,0 | 180 |
1.6 | 1598 | 101/6000 | 150/3600 | R4 | 11,5 | 188 |
1.8 | 1796 | 116/5600 | 170/3800 | R4 | 10,0 | 200 |
1.8 | 1796 | 125/5600 | 170/3800 | R4 | 9,5 | 205 |
2.0 | 1998 | 136/5600 | 188/3600 | R4 | 9,0 | 208 |
2.0 | 1998 | 190/5400 | 250/3600 | R4 | 7,0 | 240 |
2.2 | 2198 | 147/5800 | 203/4000 | R4 | 8,8 | 214 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.7 | 1686 | 68/4500 | 132/2400 | R4 | 17,0 | 163 |
1.7 | 1686 | 75/4400 | 165/1800 | R4 | 14,5 | 173 |
1.7 | 1686 | 80/4400 | 170/1800 | R4 | 14,0 | 173 |
2.0 | 1994 | 82/4300 | 185/1800 | R4 | 15,0 | 175 |
2.0 | 1994 | 101/4300 | 230/1500 | R4 | 12,0 | 188 |
2.2 | 2171 | 125/4000 | 280/1500 | R4 | 9,9 | 203 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 (65 KM) | 8,0 |
1.2 (75 KM) | 5,9 |
1.4 (90 KM) | 6,9 |
1.6 (75 KM) | 7,2 |
1.6(85 KM) | 6,9 |
1.6 (101 KM) | 6,9 |
1.8 (116 KM) | 6,0 |
1.8 (125 KM) | 7,6 |
2.0 (136 KM) | 6,6 |
2.0 (190 KM) | 8,2 |
2.2 (147 KM) | 8,0 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.7 (68 KM) | 4,9 |
1.7 (75 KM) | 4,6 |
1.7 (80 KM) | 4,6 |
2.0 (82 KM) | 6,7 |
2.0 (101 KM) | 5,6 |
2.2 (125 KM ) | 6,0 |
Na bazie Astry G powstał usportowiony model OPC. Astra G w wersji OPC napędzana jest turbodoładowanym, benzynowym silnikiem 2,0 l. Jednostka ta generuje 200 KM mocy i rozpędza auto do 100 km/h w czasie 7,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
Podane części zostały dopasowane do Opla Astry G z silnikiem 1.7 CDTI 80 KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.