Historia Opel Astra F
Opel Astra F sedan (fot. order_242@Wikipedia CC BY_SA 2.0)
Typ nadwozia
sedan, hatchback, kombi, kabrioletOpel Astra pierwszej generacji (oznaczenie modelu F) został wprowadzony do produkcji w 1991 roku jako bezpośredni następca modelu Kadett. Samochód dostępny był w czterech wersjach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan, 3 i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet. Co ciekawe, wdrożenie Astry stanowiło największe przedsięwzięcie w historii Opla. W pracach brało udział ponad 8 tys. inżynierów, techników i projektantów. Wysiłek nie poszedł na marne, gdyż Opel Astra zajął 2. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1992. Samochód sprzedawano z silnikami benzynowymi o mocach od 60 do 150 KM oraz dieslami o mocach od 57 do 82 KM. W latach 1998 – 2002 samochód produkowano równolegle z II generacją modelu. Auto zyskało wówczas przydomek Classic. Produkcja Astry pierwszej generacji trwała aż 11 lat i skończyła się w 2002 roku.
Opel Astra F sedan (fot. order_242@Wikipedia CC BY_SA 2.0)
Typ nadwozia
sedan, hatchback, kombi, kabrioletOpel Astra pierwszej generacji (oznaczenie modelu F) został wprowadzony do produkcji w 1991 roku jako bezpośredni następca modelu Kadett. Samochód dostępny był w czterech wersjach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan, 3 i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet. Co ciekawe, wdrożenie Astry stanowiło największe przedsięwzięcie w historii Opla. W pracach brało udział ponad 8 tys. inżynierów, techników i projektantów. Wysiłek nie poszedł na marne, gdyż Opel Astra zajął 2. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1992. Samochód sprzedawano z silnikami benzynowymi o mocach od 60 do 150 KM oraz dieslami o mocach od 57 do 82 KM. W latach 1998 – 2002 samochód produkowano równolegle z II generacją modelu. Auto zyskało wówczas przydomek Classic. Produkcja Astry pierwszej generacji trwała aż 11 lat i skończyła się w 2002 roku.