Historia Nissan Primera P10
Typ nadwozia
sedan, liftback oraz kombiNissan Primera pierwszej generacji został wprowadzony do produkcji w 1995 roku. Model dostępny był w trzech wersjach nadwozia (jako sedan, liftback oraz kombi). Pod maską mógł znajdować się jeden z pięciu silników benzynowych o mocach od 90 do 150 KM lub wolnossący diesel o mocy 75 KM znany z Nissana Almery. Niezależnie od wersji silnikowej, samochód miał napęd na cztery koła, który był przekazywany przez 5-biegową manualną skrzynię biegów lub 4-biegowy automat.
Nissana Primerę, w odróżnieniu do mniejszej Almery, produkowano w angielskim mieście Sunderland. Pod luksusową marką Nissana, Primera była eksportowana do USA jako Infiniti G20. Primera P10 w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1991 zajęła 2 pozycję, a produkcja modelu została zakończona w 1998 roku.
Typ nadwozia
sedan, liftback oraz kombiNissan Primera pierwszej generacji został wprowadzony do produkcji w 1995 roku. Model dostępny był w trzech wersjach nadwozia (jako sedan, liftback oraz kombi). Pod maską mógł znajdować się jeden z pięciu silników benzynowych o mocach od 90 do 150 KM lub wolnossący diesel o mocy 75 KM znany z Nissana Almery. Niezależnie od wersji silnikowej, samochód miał napęd na cztery koła, który był przekazywany przez 5-biegową manualną skrzynię biegów lub 4-biegowy automat.
Nissana Primerę, w odróżnieniu do mniejszej Almery, produkowano w angielskim mieście Sunderland. Pod luksusową marką Nissana, Primera była eksportowana do USA jako Infiniti G20. Primera P10 w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1991 zajęła 2 pozycję, a produkcja modelu została zakończona w 1998 roku.