Historia Mitsubishi Outlander III
Mitsubishi Outlander III (fot. The NRMA@Flickr CC BY 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanMitsubishi zaprezentowało trzecią generację Outlandera podczas genewskich targów motoryzacyjnych w 2012 roku. W europejskich salonach sprzedaży japońskiego producenta Outlander III pojawił się na jesieni tego samego roku. W trzeciej generacji japońskiego SUVa japońscy inżynierzy skupili się na uzyskaniu lepszej aerodynamiki i obniżeniu masy własnej. W stosunku do poprzednika wyraźnie wydłużył się rozstaw osi. Zadbano również o wysoki poziom bezpieczeństwa – w teście zderzeniowym, przeprowadzonym przez NCAP auto zdobyło maksymalną notę, czyli 5 gwiazdek.
Zaledwie dwa lata po wdrożeniu Outlandera III do produkcji, japoński koncern zdecydował się na wprowadzenie zmian w modelu. Przednie reflektory wyposażono w diody LED do jazdy dziennej. Przeprojektowano również listy frontowego grilla. Zderzaki, zarówno z tyłu, jak i z przodu zyskały ozdobne, chromowane listwy.
W 2015 Outlander przeszedł drugi facelifting. Także i tym razem japońscy projektanci zmienili głównie frontową część auta, gdzie pojawiły się nowe, wąskie reflektory (również z diodami LED, dostępnymi w standardzie) oraz chromowana osłona chłodnicy. Modyfikacje są zauważalne również w tylnej części auta, gdzie zmieniono kształt lamp (również wykonanych w technologii LED). Modyfikacje nie dotknęły co prawda deski rozdzielczej we wnętrzu auta, niemniej jednak poprawiono jakość materiałów użytych do jej wykończenia. Mitsubishi zadbało również o lepsze wyciszenie pracy silnika Outlandera. Było to możliwe dzięki zastosowaniu grubszych szyb i staranniejszemu wygłuszeniu kabiny pasażerskiej. O 40 mm wydłużono nadwozie (z 4655 mm do 4695 mm). Nie zabrakło również nowych technologii, podnoszących komfort jazdy. Japoński koncern wdrożył w tym modelu „System Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System” (UMS), który przestrzega kierowcę przed przeszkodą na drodze.
Zalety
- Przestronna kabina pasażerska;
- Wysoki komfort podróży;
- Sztywniejsze zawieszenie – lepsze prowadzenie na zakrętach
Wady
- Nieco gorsze resorowane niż w poprzedniej generacji;
- Łatwo brudząca się konsola środkowa;
- Mała paleta jednostek napędowych
Nadwozie
Mitsubishi Outlander III generacji, identycznie, jak poprzednik dostępny jest w dwóch wariantach: 5- i 7-osobowym. Ten pierwszy oferuje spory, 591-litrowy bagażnik, który po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się do rozmiarów 1742 l.
5-osobowy SUV (2012-2015)
5-osobowy SUV (2015-teraz)
7-osobowy SUV (2012-2015)
7-osobowy SUV (2015-teraz)
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 DOHC MIVEC | 1998 | 147/6000 | 199/4200 | R4/16 | 10,8 | 184 |
2.0 DOHC MIVEC | 1998 | 150/6000 | 195/4200 | R4/16 | 10,6 | 190 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 DOHC DI-D | 2268 | 150/3500 | 380/1750-2500 | R4/16 | 9,7* | 200* |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 DOHC MIVEC PHEV | 1998 | 121/4500 (+ 162 KM z silników elektrycznych) | 190 | R4/16 | 11* | 170* |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa automatyczna CVT
Typ napędu:
- Przedni;
- AWD
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 DOHC MIVEC | 7,5 |
2.0 DOHC MIVEC | 6,8 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.2 DOHC DI-D | 7,0* |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 DOHC MIVEC PHEV | 5,8* |
Wersje specjalne
Brak.
Mitsubishi Outlander III (fot. The NRMA@Flickr CC BY 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanMitsubishi zaprezentowało trzecią generację Outlandera podczas genewskich targów motoryzacyjnych w 2012 roku. W europejskich salonach sprzedaży japońskiego producenta Outlander III pojawił się na jesieni tego samego roku. W trzeciej generacji japońskiego SUVa japońscy inżynierzy skupili się na uzyskaniu lepszej aerodynamiki i obniżeniu masy własnej. W stosunku do poprzednika wyraźnie wydłużył się rozstaw osi. Zadbano również o wysoki poziom bezpieczeństwa – w teście zderzeniowym, przeprowadzonym przez NCAP auto zdobyło maksymalną notę, czyli 5 gwiazdek.
Zaledwie dwa lata po wdrożeniu Outlandera III do produkcji, japoński koncern zdecydował się na wprowadzenie zmian w modelu. Przednie reflektory wyposażono w diody LED do jazdy dziennej. Przeprojektowano również listy frontowego grilla. Zderzaki, zarówno z tyłu, jak i z przodu zyskały ozdobne, chromowane listwy.
W 2015 Outlander przeszedł drugi facelifting. Także i tym razem japońscy projektanci zmienili głównie frontową część auta, gdzie pojawiły się nowe, wąskie reflektory (również z diodami LED, dostępnymi w standardzie) oraz chromowana osłona chłodnicy. Modyfikacje są zauważalne również w tylnej części auta, gdzie zmieniono kształt lamp (również wykonanych w technologii LED). Modyfikacje nie dotknęły co prawda deski rozdzielczej we wnętrzu auta, niemniej jednak poprawiono jakość materiałów użytych do jej wykończenia. Mitsubishi zadbało również o lepsze wyciszenie pracy silnika Outlandera. Było to możliwe dzięki zastosowaniu grubszych szyb i staranniejszemu wygłuszeniu kabiny pasażerskiej. O 40 mm wydłużono nadwozie (z 4655 mm do 4695 mm). Nie zabrakło również nowych technologii, podnoszących komfort jazdy. Japoński koncern wdrożył w tym modelu „System Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System” (UMS), który przestrzega kierowcę przed przeszkodą na drodze.
Zalety
- Przestronna kabina pasażerska;
- Wysoki komfort podróży;
- Sztywniejsze zawieszenie – lepsze prowadzenie na zakrętach
Wady
- Nieco gorsze resorowane niż w poprzedniej generacji;
- Łatwo brudząca się konsola środkowa;
- Mała paleta jednostek napędowych
Mitsubishi Outlander III generacji, identycznie, jak poprzednik dostępny jest w dwóch wariantach: 5- i 7-osobowym. Ten pierwszy oferuje spory, 591-litrowy bagażnik, który po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się do rozmiarów 1742 l.
5-osobowy SUV (2012-2015)
5-osobowy SUV (2015-teraz)
7-osobowy SUV (2012-2015)
7-osobowy SUV (2015-teraz)
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 DOHC MIVEC | 1998 | 147/6000 | 199/4200 | R4/16 | 10,8 | 184 |
2.0 DOHC MIVEC | 1998 | 150/6000 | 195/4200 | R4/16 | 10,6 | 190 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 DOHC DI-D | 2268 | 150/3500 | 380/1750-2500 | R4/16 | 9,7* | 200* |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 DOHC MIVEC PHEV | 1998 | 121/4500 (+ 162 KM z silników elektrycznych) | 190 | R4/16 | 11* | 170* |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa automatyczna CVT
Typ napędu:
- Przedni;
- AWD
- Silniki benzynowe
- Silnik diesla (* manualna skrzynia biegów)
- Silnik hybrydowy (* automatyczna skrzynia biegów)
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 DOHC MIVEC | 7,5 |
2.0 DOHC MIVEC | 6,8 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.2 DOHC DI-D | 7,0* |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 DOHC MIVEC PHEV | 5,8* |
Brak.