Historia Mitsubishi Outlander II
Mitsubishi Outlander II po liftingu (fot. German Medeot@Flickr CC BY 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanPrezentacja Mitsubishi Outlandera II generacji nastąpiła w 2005 roku. Rok później model znalazł się w sprzedaży. Japończycy „odrobili zadanie domowe” i zadbali o to, aby druga generacja Outlandera znalazła w Europie zdecydowanie więcej nabywców niż poprzednik. Oprócz decydowanie atrakcyjniejszej stylistyki (zgodnej z językiem stylistycznym „Jet Fighter”, obowiązującym w Mitsubishi w tamtejszym czasie), SUV Mitsubishi zyskał również silnik diesla – dwulitrową, sprawdzoną jednostkę od Volkswagena. W 2010 roku Outlander II przeszedł facelifting.
Zalety
- Trwałe jednostki benzynowe;
- Atrakcyjniejsza linia nadwozie niż u poprzednika;
- Przestronne wnętrze;
Wady
- Awaryjny silnik wysokoprężny 2.0 DI-D;
- Usterki sprzęgła w silnikach 2.0 DI-D;
- Szwankujący system regulacji świateł ksenonowych
Nadwozie
Druga generacja Mitsubishi Outlandera dostępna była w dwóch wersjach nadwozia: 5- i 7-osobowej. Pierwsza oferowała 882 litrowy bagażnik. Po złożeniu siedzeń, jego objętość wzrasta do 1691 l. W przypadku Outlandera w wariancie 7-osobowym, auto przy trzech rozłożonych rzędach siedzeń, zaoferuje swoim właścicielom zaledwie 220 l. Z kolei po złożeniu 6 i 7 miejsca zyskujemy już pokaźne 772 l. Jeśli zdecydujemy się podróżować w dwójkę, to z tyłu, identycznie jak w wersji 5-osobowej zyskamy 1691 l.
SUV 5-osobowy 2005-2010
SUV 5-osobowy 2010-2013
SUV 7-osobowy 2005-2010
SUV 7-osobowy 2010-2013
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 i V6 24V | 2998 | 220/6250 | 281/4000 | R4/16 | 9,7 | 10,6 |
2.0 i | 1997 | 136/6000 | 176/4500 | R4/16 | 9,7 | 9,1 |
2.4i | 2360 | 165/6000 | 232/4100 | R4/16 | 9,6 | 9,4 |
2.4 MIVEC | 2360 | 170/6000 | 232/4100 | R4/16 | 9,6 | 9,1 |
2.0 MIVEC | 1997 | 147/6000 | 199/4200 | R4/16 | 10,8 | 8,0 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 DID DOHC | 1968 | 140/4000 | 310/1750 | R4/16 | 12,3 | 187 |
2.2 MIVEC DID | 2268 | 177/3500 | 380/2000 | R4/16 | 9,8 | 200 |
2.4 MIVEC | 2268 | 156/4000 | 380/2000 | R4/16 | 11,1 | 200 |
2.2 TC-SST | 2179 | 156/4000 | 380/2000 | R4/16 | 11,1 | 198 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa półautomatyczna;
- 6-biegowa dwusprzęgłowa;
- 6-biegowa automatyczna CVT
Typ napędu:
- Przedni;
- AWD
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
3.0 i V6 24V | 10,6 |
2.0 i | 9,1 |
2.4i | 9,4 |
2.4 MIVEC | 9,1 |
2.0 MIVEC | 8,0 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 DID DOHC | 6,7 |
2.2 MIVEC DID | 6,3 |
2.2 DID DOHC | 7,3 |
2.2 TC-SST | 7,2 |
Wersje specjalne
Brak.
Mitsubishi Outlander II po liftingu (fot. German Medeot@Flickr CC BY 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanPrezentacja Mitsubishi Outlandera II generacji nastąpiła w 2005 roku. Rok później model znalazł się w sprzedaży. Japończycy „odrobili zadanie domowe” i zadbali o to, aby druga generacja Outlandera znalazła w Europie zdecydowanie więcej nabywców niż poprzednik. Oprócz decydowanie atrakcyjniejszej stylistyki (zgodnej z językiem stylistycznym „Jet Fighter”, obowiązującym w Mitsubishi w tamtejszym czasie), SUV Mitsubishi zyskał również silnik diesla – dwulitrową, sprawdzoną jednostkę od Volkswagena. W 2010 roku Outlander II przeszedł facelifting.
Zalety
- Trwałe jednostki benzynowe;
- Atrakcyjniejsza linia nadwozie niż u poprzednika;
- Przestronne wnętrze;
Wady
- Awaryjny silnik wysokoprężny 2.0 DI-D;
- Usterki sprzęgła w silnikach 2.0 DI-D;
- Szwankujący system regulacji świateł ksenonowych
Druga generacja Mitsubishi Outlandera dostępna była w dwóch wersjach nadwozia: 5- i 7-osobowej. Pierwsza oferowała 882 litrowy bagażnik. Po złożeniu siedzeń, jego objętość wzrasta do 1691 l. W przypadku Outlandera w wariancie 7-osobowym, auto przy trzech rozłożonych rzędach siedzeń, zaoferuje swoim właścicielom zaledwie 220 l. Z kolei po złożeniu 6 i 7 miejsca zyskujemy już pokaźne 772 l. Jeśli zdecydujemy się podróżować w dwójkę, to z tyłu, identycznie jak w wersji 5-osobowej zyskamy 1691 l.
SUV 5-osobowy 2005-2010
SUV 5-osobowy 2010-2013
SUV 7-osobowy 2005-2010
SUV 7-osobowy 2010-2013
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 i V6 24V | 2998 | 220/6250 | 281/4000 | R4/16 | 9,7 | 10,6 |
2.0 i | 1997 | 136/6000 | 176/4500 | R4/16 | 9,7 | 9,1 |
2.4i | 2360 | 165/6000 | 232/4100 | R4/16 | 9,6 | 9,4 |
2.4 MIVEC | 2360 | 170/6000 | 232/4100 | R4/16 | 9,6 | 9,1 |
2.0 MIVEC | 1997 | 147/6000 | 199/4200 | R4/16 | 10,8 | 8,0 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 DID DOHC | 1968 | 140/4000 | 310/1750 | R4/16 | 12,3 | 187 |
2.2 MIVEC DID | 2268 | 177/3500 | 380/2000 | R4/16 | 9,8 | 200 |
2.4 MIVEC | 2268 | 156/4000 | 380/2000 | R4/16 | 11,1 | 200 |
2.2 TC-SST | 2179 | 156/4000 | 380/2000 | R4/16 | 11,1 | 198 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa półautomatyczna;
- 6-biegowa dwusprzęgłowa;
- 6-biegowa automatyczna CVT
Typ napędu:
- Przedni;
- AWD
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
3.0 i V6 24V | 10,6 |
2.0 i | 9,1 |
2.4i | 9,4 |
2.4 MIVEC | 9,1 |
2.0 MIVEC | 8,0 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 DID DOHC | 6,7 |
2.2 MIVEC DID | 6,3 |
2.2 DID DOHC | 7,3 |
2.2 TC-SST | 7,2 |
Brak.