Historia Mitsubishi Outlander I
Mitsubishi Outlander I (fot. smneale@Flickr CC BY 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanProtoplasta Mitsubishi Outlandera pierwszej generacji, Mitsubishi Airtek zadebiutował na japońskim rynku motoryzacyjnym w 2001 roku (Airtek powstał na płycie podłogowej Lancera). Dwa lata później, zmodyfikowany w stosunku do oryginału model pod nazwą Outlander został wprowadzony na rynki międzynarodowe. Auto zyskało nowe reflektory. Zmieniono również przedni grill.
Z uwagi na niezbyt wyszukaną stylistykę i brak jednostek wysokoprężnych Outlanderowi I generacji nie udało się nawiązać w Europie równorzędnej walki ze swoimi największymi rywalami – Toyotą RAV4 i Hondą CR-V. Niemniej jednak osoby, które decydowały się na zakup japońskiego SUVa chwaliły go za ponadprzeciętną trwałość, pancerne jednostki benzynowe i solidne rozwiązania w układzie przeniesienia napędu. Rozważając zakup używanego Outlandera pierwszej generacji, warto wziąć pod uwagę fakt, że Mitsubishi było stosunkowo hojne, jeśli idzie o wyposażenie standardowe. Outlander I był seryjnie wyposażony w elektrycznie sterowane szyby i lusterka, cztery poduszki powietrzne, ABS oraz klimatyzację.
Niestety, Mitsubishi Outlander I nie brał udziału w testach zderzeniowych NCAP, wobec czego trudno jest odnieść się do poziomu bezpieczeństwa oferowanego przez ten model.
Zalety
- Wytrzymałe jednostki napędowe;
- Podniesione zawieszenie (ponad 20 cm prześwitu);
- Stały napęd na cztery koła ze sprzęgłem wiskotycznym
Wady
- Nietrwałe zawieszenie;
- Mało nowoczesna stylistyka nadwozia;
- Brak silników wysokoprężnych
Nadwozie
Mitsubishi Outlander pierwszej generacji nie „rozpieszcza” swoich właścicieli ponadprzeciętnie dużym bagażnikiem. Jego pojemność to skromne 402 l. Po rozłożeniu tylnych siedzeń wartość ta wzrasta do 1049 l.
SUV
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.4i AWD | 2350 | 142/5000 | 213/2500 | R4/16 | 12,3 | 169 |
2.4 i 16V 4WD | 2378 | 158/5500 | 213/4000 | R4/16 | 9,9 | 200 |
2.0 i 16V 4WD Turbo | 1997 | 202/5500 | 303/3500 | R4/16 | 7,7 | 220 |
2.0 i 16V 4WD | 1997 | 136/6000 | 176/4500 | R4/16 | 11,4 | 192 |
Skrzynie biegów:
- 4-biegowa manualna;
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa półautomatyczna
Typ napędu:
- Przedni;
- AWD
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.4i AWD | 10,7 |
2.4 i 16V 4WD | 9,7 |
2.0 i 16V 4WD Turbo | 10,0 |
2.0 i 16V 4WD | 9,1 |
Wersje specjalne
Brak.
Mitsubishi Outlander I (fot. smneale@Flickr CC BY 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanProtoplasta Mitsubishi Outlandera pierwszej generacji, Mitsubishi Airtek zadebiutował na japońskim rynku motoryzacyjnym w 2001 roku (Airtek powstał na płycie podłogowej Lancera). Dwa lata później, zmodyfikowany w stosunku do oryginału model pod nazwą Outlander został wprowadzony na rynki międzynarodowe. Auto zyskało nowe reflektory. Zmieniono również przedni grill.
Z uwagi na niezbyt wyszukaną stylistykę i brak jednostek wysokoprężnych Outlanderowi I generacji nie udało się nawiązać w Europie równorzędnej walki ze swoimi największymi rywalami – Toyotą RAV4 i Hondą CR-V. Niemniej jednak osoby, które decydowały się na zakup japońskiego SUVa chwaliły go za ponadprzeciętną trwałość, pancerne jednostki benzynowe i solidne rozwiązania w układzie przeniesienia napędu. Rozważając zakup używanego Outlandera pierwszej generacji, warto wziąć pod uwagę fakt, że Mitsubishi było stosunkowo hojne, jeśli idzie o wyposażenie standardowe. Outlander I był seryjnie wyposażony w elektrycznie sterowane szyby i lusterka, cztery poduszki powietrzne, ABS oraz klimatyzację.
Niestety, Mitsubishi Outlander I nie brał udziału w testach zderzeniowych NCAP, wobec czego trudno jest odnieść się do poziomu bezpieczeństwa oferowanego przez ten model.
Zalety
- Wytrzymałe jednostki napędowe;
- Podniesione zawieszenie (ponad 20 cm prześwitu);
- Stały napęd na cztery koła ze sprzęgłem wiskotycznym
Wady
- Nietrwałe zawieszenie;
- Mało nowoczesna stylistyka nadwozia;
- Brak silników wysokoprężnych
Mitsubishi Outlander pierwszej generacji nie „rozpieszcza” swoich właścicieli ponadprzeciętnie dużym bagażnikiem. Jego pojemność to skromne 402 l. Po rozłożeniu tylnych siedzeń wartość ta wzrasta do 1049 l.
SUV
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.4i AWD | 2350 | 142/5000 | 213/2500 | R4/16 | 12,3 | 169 |
2.4 i 16V 4WD | 2378 | 158/5500 | 213/4000 | R4/16 | 9,9 | 200 |
2.0 i 16V 4WD Turbo | 1997 | 202/5500 | 303/3500 | R4/16 | 7,7 | 220 |
2.0 i 16V 4WD | 1997 | 136/6000 | 176/4500 | R4/16 | 11,4 | 192 |
Skrzynie biegów:
- 4-biegowa manualna;
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 6-biegowa półautomatyczna
Typ napędu:
- Przedni;
- AWD
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.4i AWD | 10,7 |
2.4 i 16V 4WD | 9,7 |
2.0 i 16V 4WD Turbo | 10,0 |
2.0 i 16V 4WD | 9,1 |
Brak.