Historia Mitsubishi Lancer VII
(fot. Bryce Womeldurf@Flickr CC BY-ND 2.0)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
sedanMitsubishi Lancer siódmej generacji został wprowadzony do produkcji w 1995 roku i był stylistycznym rozwinięciem poprzedniego modelu. Auto zyskało bardziej zaokrąglone kształty z charakterystycznym przednim grillem i lampami. Auto oferowano w trzech wersjach nadwoziowych, z czego tylko kombi i sedan dostępne były na rynku europejskim. Producent zrezygnował z silników diesla i do napędu przeznaczył 5 jednostek benzynowych o mocach od 75 do 205 KM. Na przełomie 1998 i 1999 roku przeprowadzono lifting modelu sedan, zmieniono maskę, światła, a także grill. Ponadto na niektórych rynkach, w tym w Europie, Lancer został zastąpiony przez bliźniaczy model Carisma. Należy również wspomnieć, że na bazie VII generacji powstał także model Evolution z napędem na 4 koła i 280-konnym silnikiem benzynowym.
Zalety
- ponadczasowa, klasyczna stylistyka;
- dobre właściwości jezdne;
- dobre wyciszenie kabiny pasażerskiej
Wady
- korozja podwozia i nadwozia;
- niska trwałość automatycznych skrzyń biegów
Nadwozie
Mitsubishi Lancer występował w Europie jako 4-drzwiowy sedan. Odmiana ta oferuje 420 l bagażnika bez możliwości powiększenia.
sedan
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.3 | 1299 | 75/6000 | 108/4000 | R4 | 12,5 | 170 |
1.5 | 1468 | 90/5250 | 133/3750 | R4 | 12,2 | 175 |
1.5 | 1468 | 110/6000 | 137/3500 | R4 | 11,2 | 180 |
1.8 | 1834 | 115/5500 | 155/4000 | R4 | 11,0 | 183 |
1.8 | 1834 | 205/6000 | 275/5500 | R4 | 7,5 | 210 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, AWD
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.3 | 6,5 |
1.5 | 5,9 |
1.5 | 6,0 |
1.8 | 6,5 |
1.8 | 8,2 |
Wersje specjalne
Na bazie VII generacji Lancera powstał wyczynowy model Evolution, który okazał się jednym z najbardziej udanych samochodów rajdowych w historii motoryzacji. Do napędu posłużył silnik o pojemności 2000 cm³ i mocy 280 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 4,7 s, a prędkość maksymalna wynosiła 237 km/h.
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer VIII
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer VII
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer VI
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer V
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer IV
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer III
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer II
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer I
(fot. Bryce Womeldurf@Flickr CC BY-ND 2.0)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
sedanMitsubishi Lancer siódmej generacji został wprowadzony do produkcji w 1995 roku i był stylistycznym rozwinięciem poprzedniego modelu. Auto zyskało bardziej zaokrąglone kształty z charakterystycznym przednim grillem i lampami. Auto oferowano w trzech wersjach nadwoziowych, z czego tylko kombi i sedan dostępne były na rynku europejskim. Producent zrezygnował z silników diesla i do napędu przeznaczył 5 jednostek benzynowych o mocach od 75 do 205 KM. Na przełomie 1998 i 1999 roku przeprowadzono lifting modelu sedan, zmieniono maskę, światła, a także grill. Ponadto na niektórych rynkach, w tym w Europie, Lancer został zastąpiony przez bliźniaczy model Carisma. Należy również wspomnieć, że na bazie VII generacji powstał także model Evolution z napędem na 4 koła i 280-konnym silnikiem benzynowym.
Zalety
- ponadczasowa, klasyczna stylistyka;
- dobre właściwości jezdne;
- dobre wyciszenie kabiny pasażerskiej
Wady
- korozja podwozia i nadwozia;
- niska trwałość automatycznych skrzyń biegów
Mitsubishi Lancer występował w Europie jako 4-drzwiowy sedan. Odmiana ta oferuje 420 l bagażnika bez możliwości powiększenia.
sedan
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.3 | 1299 | 75/6000 | 108/4000 | R4 | 12,5 | 170 |
1.5 | 1468 | 90/5250 | 133/3750 | R4 | 12,2 | 175 |
1.5 | 1468 | 110/6000 | 137/3500 | R4 | 11,2 | 180 |
1.8 | 1834 | 115/5500 | 155/4000 | R4 | 11,0 | 183 |
1.8 | 1834 | 205/6000 | 275/5500 | R4 | 7,5 | 210 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, AWD
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.3 | 6,5 |
1.5 | 5,9 |
1.5 | 6,0 |
1.8 | 6,5 |
1.8 | 8,2 |
Na bazie VII generacji Lancera powstał wyczynowy model Evolution, który okazał się jednym z najbardziej udanych samochodów rajdowych w historii motoryzacji. Do napędu posłużył silnik o pojemności 2000 cm³ i mocy 280 KM. Samochód osiągał 100 km/h w czasie 4,7 s, a prędkość maksymalna wynosiła 237 km/h.