Historia Mitsubishi Lancer VIII
Mitsubishi_Lancer_IXGen_Hatchback_Org
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
sportback, sedanMitsubishi Lancer dziewiątej generacji został wprowadzony do produkcji w 2007 roku i był zupełnie nowym pomysłem na samochód klasy średniej w gamie modelowej Mitsubishi. Auto zyskało nowoczesną sylwetkę i zapoczątkowało design „Jet Fighter” zastosowany również w przyszłych modelach marki. Mitsubishi Lancer IX oferowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych, jako klasyczny sedan oraz hatchback, który w nomenklaturze producenta przyjął nazwę sportback. Producent do napędu przewidział aż 6 jednostek benzynowych o mocach od 109 do 170 KM oraz 2 silniki diesla o mocach od 140 do 150 KM. W 2014 roku Lancer przeszedł facelifting, po którym zmieniono wygląd wnętrza, a kierunkowskazy trafiły w obudowy lusterek. Na bazie modelu powstała X generacja usportowionego modelu Evolution. Mitsubishi Lancer dziewiątej generacji sprzedawany jest do dziś, a marka twierdzi, że nie przewiduje następcy dla tego modelu.
Zalety
- agresywna, sportowa stylistyka nadwozia;
- więcej miejsca w kabinie w stosunku do poprzednika;
- bardzo dobre spasowanie plastików
Wady
- korozja podwozia i nadwozia;
- niska trwałość powłoki lakierniczej
Nadwozie
Mitsubishi Lancer występuje jako 5-drzwiowy sportback oraz 4-drzwiowy sedan. Wersja sportback ma bagażnik o pojemności 344 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1349 l. Natomiast 4-drzwiowa wersja sedan oferuje 400 l bez możliwości powiększenia.
sportback
sedan
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.5 | 1499 | 109/6000 | 143/4000 | R4 | 11,6 | 191 |
1.6 | 1590 | 117/6000 | 154/4000 | R4 | 11,1 | 185 |
1.8 | 1798 | 143/6000 | 178/4250 | R4 | 10,4 | 196 |
2.4 | 2360 | 170/6000 | 226/4100 | R4 | 8,4 | 220 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 | 1798 | 150/4000 | 300/2000 | R4 | 10,1 | 204 |
2.0 | 1968 | 140/4000 | 310/1750 | R4 | 9,6 | 204 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, AWD
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.5 | 6,4 |
1.6 | 5,7 |
1.8 | 7,9 |
2.4 | 10,8 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.8 | 5,4 |
2.0 | 6,2 |
Wersje specjalne
Na bazie Lancera IX generacji powstał Lancer Evolution. Producent zrezygnował z umieszczenia w nazwie modelu oznaczenia kolejnej generacji. Według różnych źródeł silnik nowego Lancera EVO osiąga moc od 295 do 400 KM. Podstawowa wersja o mocy 295 KM osiągała 100 km/h w czasie 5,4 s. Najmocniejsza 400-konna odmiana rozpędzała się do „setki” w czasie poniżej 4 s, a prędkość maksymalna oscylowała w granicach 300 km/h. W 2014 koncern Mitsubishi Motors zapowiedział koniec produkcji.
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer VIII
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer VII
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer VI
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer V
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer IV
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer III
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer II
- Mitsubishi Lancer Mitsubishi Lancer I
Mitsubishi_Lancer_IXGen_Hatchback_Org
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
sportback, sedanMitsubishi Lancer dziewiątej generacji został wprowadzony do produkcji w 2007 roku i był zupełnie nowym pomysłem na samochód klasy średniej w gamie modelowej Mitsubishi. Auto zyskało nowoczesną sylwetkę i zapoczątkowało design „Jet Fighter” zastosowany również w przyszłych modelach marki. Mitsubishi Lancer IX oferowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych, jako klasyczny sedan oraz hatchback, który w nomenklaturze producenta przyjął nazwę sportback. Producent do napędu przewidział aż 6 jednostek benzynowych o mocach od 109 do 170 KM oraz 2 silniki diesla o mocach od 140 do 150 KM. W 2014 roku Lancer przeszedł facelifting, po którym zmieniono wygląd wnętrza, a kierunkowskazy trafiły w obudowy lusterek. Na bazie modelu powstała X generacja usportowionego modelu Evolution. Mitsubishi Lancer dziewiątej generacji sprzedawany jest do dziś, a marka twierdzi, że nie przewiduje następcy dla tego modelu.
Zalety
- agresywna, sportowa stylistyka nadwozia;
- więcej miejsca w kabinie w stosunku do poprzednika;
- bardzo dobre spasowanie plastików
Wady
- korozja podwozia i nadwozia;
- niska trwałość powłoki lakierniczej
Mitsubishi Lancer występuje jako 5-drzwiowy sportback oraz 4-drzwiowy sedan. Wersja sportback ma bagażnik o pojemności 344 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1349 l. Natomiast 4-drzwiowa wersja sedan oferuje 400 l bez możliwości powiększenia.
sportback
sedan
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.5 | 1499 | 109/6000 | 143/4000 | R4 | 11,6 | 191 |
1.6 | 1590 | 117/6000 | 154/4000 | R4 | 11,1 | 185 |
1.8 | 1798 | 143/6000 | 178/4250 | R4 | 10,4 | 196 |
2.4 | 2360 | 170/6000 | 226/4100 | R4 | 8,4 | 220 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 | 1798 | 150/4000 | 300/2000 | R4 | 10,1 | 204 |
2.0 | 1968 | 140/4000 | 310/1750 | R4 | 9,6 | 204 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, AWD
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.5 | 6,4 |
1.6 | 5,7 |
1.8 | 7,9 |
2.4 | 10,8 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.8 | 5,4 |
2.0 | 6,2 |
Na bazie Lancera IX generacji powstał Lancer Evolution. Producent zrezygnował z umieszczenia w nazwie modelu oznaczenia kolejnej generacji. Według różnych źródeł silnik nowego Lancera EVO osiąga moc od 295 do 400 KM. Podstawowa wersja o mocy 295 KM osiągała 100 km/h w czasie 5,4 s. Najmocniejsza 400-konna odmiana rozpędzała się do „setki” w czasie poniżej 4 s, a prędkość maksymalna oscylowała w granicach 300 km/h. W 2014 koncern Mitsubishi Motors zapowiedział koniec produkcji.