Historia Mitsubishi Galant II
(fot.peterolthof@flickr CC BY-ND 2.0)
Typ nadwozia
4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy sedanMitsubishi Galant drugiej generacji został wprowadzony do sprzedaży w 1973 roku, a jego sylwetka nawiązywała stylistycznie do poprzedniej generacji. Samochód oferowano w trzech wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy sedan. Do napędu mógł posłużyć jeden z 3 silników benzynowych o mocach od 97 do 125 KM, które były przenoszone na koła przednie za pomocą manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Samochód podobnie jak poprzednią generację sprzedawano na całym świecie, ale pod różnymi markami. Galant oferowany był jako Dodge Colt w Stanach Zjednoczonych, a jako Plymouth Colt w Kanadzie. Model produkowano w Japonii oraz Australii z przeznaczeniem na tamtejszy rynek. Produkcja drugiej generacji Galanta trwała 3 lata i zakończyła się w 1976 r.
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VIII
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VII
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant VI
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant V
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant IV
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant III
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant II
- Mitsubishi Galant Mitsubishi Galant I
(fot.peterolthof@flickr CC BY-ND 2.0)
Typ nadwozia
4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy sedanMitsubishi Galant drugiej generacji został wprowadzony do sprzedaży w 1973 roku, a jego sylwetka nawiązywała stylistycznie do poprzedniej generacji. Samochód oferowano w trzech wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy sedan. Do napędu mógł posłużyć jeden z 3 silników benzynowych o mocach od 97 do 125 KM, które były przenoszone na koła przednie za pomocą manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Samochód podobnie jak poprzednią generację sprzedawano na całym świecie, ale pod różnymi markami. Galant oferowany był jako Dodge Colt w Stanach Zjednoczonych, a jako Plymouth Colt w Kanadzie. Model produkowano w Japonii oraz Australii z przeznaczeniem na tamtejszy rynek. Produkcja drugiej generacji Galanta trwała 3 lata i zakończyła się w 1976 r.