Historia W212
Typ nadwozia
2-drzwiowe coupé, 2-drzwiowy kabriolet, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiProdukcja Mercedesa W212 rozpoczęła się w 2009 roku. Model zastąpił Mercedesa W211. Model W212 został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie, wiosną 2009 roku. Latem do sedana dołączyło coupé, jesienią kombi, a zimą kabriolet. W 2011 roku auto poddano pierwszemu liftingowi, w ramach którego zmodyfikowano światła LED, pięciobiegowe przekładnie automatycznie zastąpiono skrzyniami 7G PLUS, a we wnętrzu wprowadzono kolorowy wyświetlacz zegara.
W kwietniu 2013 rozpoczęto produkcje modeli po drugim, gruntownym liftingu. Zmieniono kształt przednich reflektorów, które z podwójnych stały się jednobryłowe ze scalonymi światłami LED do jazdy dziennej. Poza tym zmieniono kształt grilla i zmodyfikowano przetłoczenia na masce i tylnych elementach nadwozia (tylne drzwi i błotniki). Poza tym w ofercie pojawiły się nowe wzory felg. We wnętrzu wygląd zmieniła kierownica a swoją lokalizację zmienił zegarek – przeniesiono go z licznika na środek konsoli.
Auto, mimo pojawienia się następcy – modelu W213, od chwili drugiego liftingu jest przez cały czas montowane w Niemczech, Chinach, Egipcie, Meksyku i Indiach.
Opisywany Mercedes odznacza się bardzo wysoką jakością wykonania. W opinii wielu użytkowników model W212 to dowód na powrót niemieckiej marki do swoich korzeni. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, zwłaszcza modelu W210, samochód odznacza się dopracowaniem i solidnością. Na uwagę zasługuje również paleta oszczędnych, a przy tym dynamicznych jednostek napędowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. W212 zapewnia kierowcy, jak i wszystkim pasażerom bardzo wysoki komfort podróżowania. Jedynie pod względem pokonywania zakrętów, W212 nieco ustępuje bezpośredniej konkurencji, m. in. BMW serii 5. W teście zderzeniowym Euro NCAP, auto zdobyło 5 gwiazdek.
Zalety
- Bardzo wysoki komfort podróżowania
- Solidne wykonanie
- Oszczędne, a przy tym dynamiczne silniki
Wady
- awarie wtryskiwaczy piezoelektrycznych w 2,1-litrowym dieslu
- usterki filtra DPF
- kłopoty z 7-biegową skrzynią automatyczną
Nadwozie
Model W212 dostępny jest w czterech odmianach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowe coupé oraz 2-drzwiowy kabriolet. Pierwsza z wymienionych wersji oferuje swoim posiadaczom 540-litrowy bagażnik. Kufer kombi oferuje przepastne 695 litrów, które po złożeniu siedzeń rośnie do poziomu 1950 litrów. Nabywcy coupé odnajdą z tyłu auta 450 litrów przestrzeni bagażowej, a właściciele kabrioleta, od 300 do 390 litrów.
sedan
kombi
coupe
kabriolet
Wersje specjalne
X
Typ nadwozia
2-drzwiowe coupé, 2-drzwiowy kabriolet, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiProdukcja Mercedesa W212 rozpoczęła się w 2009 roku. Model zastąpił Mercedesa W211. Model W212 został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie, wiosną 2009 roku. Latem do sedana dołączyło coupé, jesienią kombi, a zimą kabriolet. W 2011 roku auto poddano pierwszemu liftingowi, w ramach którego zmodyfikowano światła LED, pięciobiegowe przekładnie automatycznie zastąpiono skrzyniami 7G PLUS, a we wnętrzu wprowadzono kolorowy wyświetlacz zegara.
W kwietniu 2013 rozpoczęto produkcje modeli po drugim, gruntownym liftingu. Zmieniono kształt przednich reflektorów, które z podwójnych stały się jednobryłowe ze scalonymi światłami LED do jazdy dziennej. Poza tym zmieniono kształt grilla i zmodyfikowano przetłoczenia na masce i tylnych elementach nadwozia (tylne drzwi i błotniki). Poza tym w ofercie pojawiły się nowe wzory felg. We wnętrzu wygląd zmieniła kierownica a swoją lokalizację zmienił zegarek – przeniesiono go z licznika na środek konsoli.
Auto, mimo pojawienia się następcy – modelu W213, od chwili drugiego liftingu jest przez cały czas montowane w Niemczech, Chinach, Egipcie, Meksyku i Indiach.
Opisywany Mercedes odznacza się bardzo wysoką jakością wykonania. W opinii wielu użytkowników model W212 to dowód na powrót niemieckiej marki do swoich korzeni. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, zwłaszcza modelu W210, samochód odznacza się dopracowaniem i solidnością. Na uwagę zasługuje również paleta oszczędnych, a przy tym dynamicznych jednostek napędowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. W212 zapewnia kierowcy, jak i wszystkim pasażerom bardzo wysoki komfort podróżowania. Jedynie pod względem pokonywania zakrętów, W212 nieco ustępuje bezpośredniej konkurencji, m. in. BMW serii 5. W teście zderzeniowym Euro NCAP, auto zdobyło 5 gwiazdek.
Zalety
- Bardzo wysoki komfort podróżowania
- Solidne wykonanie
- Oszczędne, a przy tym dynamiczne silniki
Wady
- awarie wtryskiwaczy piezoelektrycznych w 2,1-litrowym dieslu
- usterki filtra DPF
- kłopoty z 7-biegową skrzynią automatyczną
Model W212 dostępny jest w czterech odmianach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowe coupé oraz 2-drzwiowy kabriolet. Pierwsza z wymienionych wersji oferuje swoim posiadaczom 540-litrowy bagażnik. Kufer kombi oferuje przepastne 695 litrów, które po złożeniu siedzeń rośnie do poziomu 1950 litrów. Nabywcy coupé odnajdą z tyłu auta 450 litrów przestrzeni bagażowej, a właściciele kabrioleta, od 300 do 390 litrów.