Historia W211
Segment
ETyp nadwozia
4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiMercedes W211 zastąpił model W212. Auto zadebiutowało w 2002 roku. Rok później do oferty dołączyło kombi, oznaczone literą T. W 2006 roku zostało poddane faceliftingowi. Produkcja modelu została zakończona w 2009 roku.
Samochód po dziś dzień może się pochwalić ponadczasową, nowoczesną stylizacją oraz wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. W aucie zastosowano aluminiowe elementy karoserii oraz elektrohydrauliczne hamulce. Za tłumienie nierówności odpowiedzialne było wielowahaczowe zawieszenie przednie i tylne, a w droższych odmianach pneumatyczne zawieszenie adaptacyjne (zapewnia ono zauważalnie większy komfort, ale ewentualne usterki generują bez porównania wyższe koszty usunięcia awarii. W zakresie stosowanych układów napędowych do wyboru były dwie wersje: z napędem tylnym i z napędem na cztery koła (4Matic).
W211 to zdecydowany krok naprzód pod względem jakości wykonania i awaryjności w stosunku do swojego poprzednika. Auto nie ma tak dużych problemów z rdzą jak Mercedes W210. Niezaprzeczalnym atutem tej generacji klasy średniej wyższej Mercedesa jest bardzo wysoki komfort jazdy, starannie wykończone wnętrze i bogate wyposażenie standardowe. Kupujący mają do wyboru szeroka ofertę silników, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych. Te pierwsze, tradycyjnie dla Mercedesa, cechują się wysoka trwałością, ale spalanie mocniejszych odmian potrafi uderzyć po kieszeni. Z drugiej strony właściciele diesli rzadziej muszą odwiedzać stacje paliwowe, ale ryzyko awarii osprzętu, np. turbosprężarki jest zdecydowanie wyższe.
Z drugiej strony, jeśli w Mercedesie W211 dojdzie już do awarii, koszty jej usunięcia mogą okazać się bardzo wysokie. Osoby myślące o zakupie modeli z ponad 2-litrowymi jednostkami napędowymi powinni również wziąć pod uwagę wysokie spalanie modeli z takimi silnikami w ruchu miejskim. Bardzo awaryjne są elektrohydrauliczne hamulce SBC. Sprawiały one na tyle dużo kłopotów, że w 2006 roku niemiecki koncern zdecydował się całkowicie wycofać je z tego modelu (późniejsze modele posiadają tradycyjne hamulce hydrauliczne).
Zalety
- bardzo wysoki komfort podróżowania
- staranne wykonanie
- trwałe jednostki benzynowe
Wady
- wysokie koszty eksploatacji
- usterki hamulców elektrohydraulicznych
- awarie osprzętu siników wysokoprężnych
Nadwozie
Mercedes W211, podobnie jak poprzednik, występował w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi.
Nazwa nadwozia: 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
E200 Kompressor (1.8) | 1796 | 163/5500 | 240/3000 | 9,6 | 230 | |
E200 Kompressor | 1786 | 184/5500 | 250/3500-4000 | R4 | 9,1 | 236 |
E240 | 2597 | 177/5700 | 240/4500 | R4 | 9,1 | 236 |
E280 | 2996 | 231/6000 | 300/2400-5000 | V6 | 7,3 | 250 |
E280 | 3222 | 240/6000 | 300/2400-5000 | V6 | 6,5 | 250 |
E320 | 3199 | 224/5600 | 315/3000-4800 | V6 | 7,7 | 243 |
E350 | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6 | 6,9 | 250 |
E500 | 4966 | 460/2700-4250 | 306/5600 | V8 | 6,0 | 250 |
E500 | 5461 | 388/6000 | 530/2800-4800 | V8 | 5,3 | 250 |
E55 AMG kompresor | 5439 | 476/6100 | 700/2650-4500 | V8 | 4,7 | 250 |
E63 AMG kompresor | 6208 | 514/6800 | 630/5200 | V8 | 4,5 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
E200 CDI | 2148 | 136/3800 | 340/2000 | R4 | 9,9 | 214 |
E220 CDI | 2148 | 150/4200 | 340/2000 | R4 | 10,1 | 220 |
E220 CDI | 2148 | 170/3800 | 400/2000 | R4 | 8,4 | 227 |
E270 CDI | 2685 | 177/4200 | 400/1800-2600 | R5 | 9,0 | 233 |
E280 CDI | 2987 | 190/4000 | 400/1400-3200 | V6 | 8,6 | 241 |
E320 CDI | 3222 | 204/4200 | 500/1800-2600 | V6 | 7,7 | 243 |
E320 CDI | 2987 | 224/3800 | 510/1600-2800 | V6 | 6,8 | 250 |
E420 CDI | 3996 | 314/3600 | 730/2200 | V8 | 6,1 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa automatyczna
- 7-biegowa automatyczna
- 6-biegowa manualna
Typ napędu:
- Tylny
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
E200 Kompressor 1.8 (163 KM) | 8,4 |
E200 Kompressor (184 KM) | 8,2 |
E240 (177 KM) | 10,8 |
E280 (231 KM) | 9,4 |
E280 (240 KM) | 9,3 |
E320 (224 KM) | 9,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
E200 CDI (136KM) | 6,8 |
E220 CDI (150 KM) | 6,3 |
E220 CDI (170 KM) | 6,1 |
E270 CDI (177KM) | 6,7 |
E280 CDI (190 KM) | 6,9 |
E320 CDI (204 KM) | 6,9 |
E320 CDI (224 KM) | 8,0 |
E420 CDI (314 KM) | 10,1 |
Wersje specjalne
X
Segment
ETyp nadwozia
4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiMercedes W211 zastąpił model W212. Auto zadebiutowało w 2002 roku. Rok później do oferty dołączyło kombi, oznaczone literą T. W 2006 roku zostało poddane faceliftingowi. Produkcja modelu została zakończona w 2009 roku.
Samochód po dziś dzień może się pochwalić ponadczasową, nowoczesną stylizacją oraz wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. W aucie zastosowano aluminiowe elementy karoserii oraz elektrohydrauliczne hamulce. Za tłumienie nierówności odpowiedzialne było wielowahaczowe zawieszenie przednie i tylne, a w droższych odmianach pneumatyczne zawieszenie adaptacyjne (zapewnia ono zauważalnie większy komfort, ale ewentualne usterki generują bez porównania wyższe koszty usunięcia awarii. W zakresie stosowanych układów napędowych do wyboru były dwie wersje: z napędem tylnym i z napędem na cztery koła (4Matic).
W211 to zdecydowany krok naprzód pod względem jakości wykonania i awaryjności w stosunku do swojego poprzednika. Auto nie ma tak dużych problemów z rdzą jak Mercedes W210. Niezaprzeczalnym atutem tej generacji klasy średniej wyższej Mercedesa jest bardzo wysoki komfort jazdy, starannie wykończone wnętrze i bogate wyposażenie standardowe. Kupujący mają do wyboru szeroka ofertę silników, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych. Te pierwsze, tradycyjnie dla Mercedesa, cechują się wysoka trwałością, ale spalanie mocniejszych odmian potrafi uderzyć po kieszeni. Z drugiej strony właściciele diesli rzadziej muszą odwiedzać stacje paliwowe, ale ryzyko awarii osprzętu, np. turbosprężarki jest zdecydowanie wyższe.
Z drugiej strony, jeśli w Mercedesie W211 dojdzie już do awarii, koszty jej usunięcia mogą okazać się bardzo wysokie. Osoby myślące o zakupie modeli z ponad 2-litrowymi jednostkami napędowymi powinni również wziąć pod uwagę wysokie spalanie modeli z takimi silnikami w ruchu miejskim. Bardzo awaryjne są elektrohydrauliczne hamulce SBC. Sprawiały one na tyle dużo kłopotów, że w 2006 roku niemiecki koncern zdecydował się całkowicie wycofać je z tego modelu (późniejsze modele posiadają tradycyjne hamulce hydrauliczne).
Zalety
- bardzo wysoki komfort podróżowania
- staranne wykonanie
- trwałe jednostki benzynowe
Wady
- wysokie koszty eksploatacji
- usterki hamulców elektrohydraulicznych
- awarie osprzętu siników wysokoprężnych
Mercedes W211, podobnie jak poprzednik, występował w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi.
Nazwa nadwozia: 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
E200 Kompressor (1.8) | 1796 | 163/5500 | 240/3000 | 9,6 | 230 | |
E200 Kompressor | 1786 | 184/5500 | 250/3500-4000 | R4 | 9,1 | 236 |
E240 | 2597 | 177/5700 | 240/4500 | R4 | 9,1 | 236 |
E280 | 2996 | 231/6000 | 300/2400-5000 | V6 | 7,3 | 250 |
E280 | 3222 | 240/6000 | 300/2400-5000 | V6 | 6,5 | 250 |
E320 | 3199 | 224/5600 | 315/3000-4800 | V6 | 7,7 | 243 |
E350 | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6 | 6,9 | 250 |
E500 | 4966 | 460/2700-4250 | 306/5600 | V8 | 6,0 | 250 |
E500 | 5461 | 388/6000 | 530/2800-4800 | V8 | 5,3 | 250 |
E55 AMG kompresor | 5439 | 476/6100 | 700/2650-4500 | V8 | 4,7 | 250 |
E63 AMG kompresor | 6208 | 514/6800 | 630/5200 | V8 | 4,5 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
E200 CDI | 2148 | 136/3800 | 340/2000 | R4 | 9,9 | 214 |
E220 CDI | 2148 | 150/4200 | 340/2000 | R4 | 10,1 | 220 |
E220 CDI | 2148 | 170/3800 | 400/2000 | R4 | 8,4 | 227 |
E270 CDI | 2685 | 177/4200 | 400/1800-2600 | R5 | 9,0 | 233 |
E280 CDI | 2987 | 190/4000 | 400/1400-3200 | V6 | 8,6 | 241 |
E320 CDI | 3222 | 204/4200 | 500/1800-2600 | V6 | 7,7 | 243 |
E320 CDI | 2987 | 224/3800 | 510/1600-2800 | V6 | 6,8 | 250 |
E420 CDI | 3996 | 314/3600 | 730/2200 | V8 | 6,1 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa automatyczna
- 7-biegowa automatyczna
- 6-biegowa manualna
Typ napędu:
- Tylny
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
E200 Kompressor 1.8 (163 KM) | 8,4 |
E200 Kompressor (184 KM) | 8,2 |
E240 (177 KM) | 10,8 |
E280 (231 KM) | 9,4 |
E280 (240 KM) | 9,3 |
E320 (224 KM) | 9,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
E200 CDI (136KM) | 6,8 |
E220 CDI (150 KM) | 6,3 |
E220 CDI (170 KM) | 6,1 |
E270 CDI (177KM) | 6,7 |
E280 CDI (190 KM) | 6,9 |
E320 CDI (204 KM) | 6,9 |
E320 CDI (224 KM) | 8,0 |
E420 CDI (314 KM) | 10,1 |