Historia Mazda 6 I
Mazda 6 I hatchback (fot. jjron @Wikipedia CC BY_SA 3.0)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombiMAZDA 6 pierwszej generacji została wprowadzona do produkcji w 2002 roku i była bezpośrednim następcą modelu 626. Pierwsza generacja powstała na płycie podłogowej Forda Mondeo i dzieliła z nim niektóre rozwiązania techniczne. Auto zostało zaprezentowane w trzech wersjach nadwoziowych – jako hatchback, kombi oraz sedan. Do napędu przeznaczono aż 9 silników benzynowych o mocach od 120 do 260 KM oraz 3 diesle o mocach od 121 do 143 KM. Niestety nie wszystkie silniki trafiły do europejskich klientów. Mazda zaprezentowała również usportowioną wersję 6 oznaczoną symbolem MPS, którą napędzał silnik o mocy 260 KM znany z Mazdy 3 MPS. Auto przeszło niewielki facelifting w 2005 roku, po którym zmienił się pas przedni i tylny. Jeszcze przed liftingiem Mazda 6 w 2003 roku zdobyła drugie miejsce w konkursie Europejskiego Samochodu Roku. Produkcja Mazdy 6 trwała 5 lat i zakończyła się w 2007 r.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Mazda 6 I – czy warto kupić?”
Zalety
- wciąż nowoczesna linia nadwozia
- oszczędne i dynamiczne silniki
- dobrze wyposażone wersje
Wady
- niska trwałość układu wtryskowego w silnikach diesla
- przyspieszone zużycie pompy wysokiego ciśnienia
- ogniska korozji w okolicach progów i rantów drzwi
Nadwozie
MAZDA 6 występuje jako 5-drzwiowy hatchback i kombi oraz 4-drzwiowy sedan. Odmiana 5-drzwiowa w nadwoziu hatchback ma bagażnik o pojemności 492 l; po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć go do 1660 l. Jeszcze większą przestrzeń bagażową oferuje nadwozie kombi, w którym zmieścimy odpowiednio 505 i 1710 l bagażu. Natomiast 4-drzwiowa wersja sedan oferuje 490-litrowy bagażnik bez możliwości powiększenia.
hatchback
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 | 1798 | 120/5500 | 165/4300 | R4 | 10,7 | 197 |
2.0 | 1999 | 141/6000 | 181/4100 | R4 | 9,7 | 208 |
2.0 | 1999 | 147/6500 | 184/4000 | R4 | 9,5 | 211 |
2.3 | 2261 | 166/6500 | 207/4000 | R4 | 8,9 | 214 |
2.3 | 2261 | 175/6500 | 216/4000 | R4 | 8,8 | 220 |
3.0 | 2967 | 222/6250 | 274/3800 | V6 | 8,0 | 230 |
2.3 | 2261 | 260/5500 | 380/3000 | R4 | 6,6 | 240 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 4-biegowa półautomatyczna
- 4 i 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Wersje specjalne
Mazda 6 wyprodukowano w usportowionej wersji MPS. Samochód został wyposażony w doładowany turbosprężarką 2,3-litrowy silnik benzynowy o mocy 260 KM. Mazda 6 MPS ma
6-biegową skrzynię ręczną oraz napęd AWD na obie osie, dzięki czemu rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
Podane części zostały dopasowane do Mazdy 6 I z silnikiem 2.0 DI 121KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.
Mazda 6 I hatchback (fot. jjron @Wikipedia CC BY_SA 3.0)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombiMAZDA 6 pierwszej generacji została wprowadzona do produkcji w 2002 roku i była bezpośrednim następcą modelu 626. Pierwsza generacja powstała na płycie podłogowej Forda Mondeo i dzieliła z nim niektóre rozwiązania techniczne. Auto zostało zaprezentowane w trzech wersjach nadwoziowych – jako hatchback, kombi oraz sedan. Do napędu przeznaczono aż 9 silników benzynowych o mocach od 120 do 260 KM oraz 3 diesle o mocach od 121 do 143 KM. Niestety nie wszystkie silniki trafiły do europejskich klientów. Mazda zaprezentowała również usportowioną wersję 6 oznaczoną symbolem MPS, którą napędzał silnik o mocy 260 KM znany z Mazdy 3 MPS. Auto przeszło niewielki facelifting w 2005 roku, po którym zmienił się pas przedni i tylny. Jeszcze przed liftingiem Mazda 6 w 2003 roku zdobyła drugie miejsce w konkursie Europejskiego Samochodu Roku. Produkcja Mazdy 6 trwała 5 lat i zakończyła się w 2007 r.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Mazda 6 I – czy warto kupić?”
Zalety
- wciąż nowoczesna linia nadwozia
- oszczędne i dynamiczne silniki
- dobrze wyposażone wersje
Wady
- niska trwałość układu wtryskowego w silnikach diesla
- przyspieszone zużycie pompy wysokiego ciśnienia
- ogniska korozji w okolicach progów i rantów drzwi
MAZDA 6 występuje jako 5-drzwiowy hatchback i kombi oraz 4-drzwiowy sedan. Odmiana 5-drzwiowa w nadwoziu hatchback ma bagażnik o pojemności 492 l; po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć go do 1660 l. Jeszcze większą przestrzeń bagażową oferuje nadwozie kombi, w którym zmieścimy odpowiednio 505 i 1710 l bagażu. Natomiast 4-drzwiowa wersja sedan oferuje 490-litrowy bagażnik bez możliwości powiększenia.
hatchback
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 | 1798 | 120/5500 | 165/4300 | R4 | 10,7 | 197 |
2.0 | 1999 | 141/6000 | 181/4100 | R4 | 9,7 | 208 |
2.0 | 1999 | 147/6500 | 184/4000 | R4 | 9,5 | 211 |
2.3 | 2261 | 166/6500 | 207/4000 | R4 | 8,9 | 214 |
2.3 | 2261 | 175/6500 | 216/4000 | R4 | 8,8 | 220 |
3.0 | 2967 | 222/6250 | 274/3800 | V6 | 8,0 | 230 |
2.3 | 2261 | 260/5500 | 380/3000 | R4 | 6,6 | 240 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 4-biegowa półautomatyczna
- 4 i 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Mazda 6 wyprodukowano w usportowionej wersji MPS. Samochód został wyposażony w doładowany turbosprężarką 2,3-litrowy silnik benzynowy o mocy 260 KM. Mazda 6 MPS ma
6-biegową skrzynię ręczną oraz napęd AWD na obie osie, dzięki czemu rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
Podane części zostały dopasowane do Mazdy 6 I z silnikiem 2.0 DI 121KM. Ceny aktualne na dzień 19.03.2016.