Historia KIA Sportage II
(fot.RL GNZLZ@flickr CC BY-SA 2.0
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVKIA Sportage drugiej generacji została wprowadzona do sprzedaży w 2004 roku. To całkowicie nowy model, który powstał w ścisłej współpracy z marką Hyundai. Auto skonstruowano na tej samej płycie podłogowej, co Hyundaia Elantrę, z wykorzystaniem wielu podzespołów Hyundaia Tucsona. Nowy model stał się większy i bardziej komfortowy w porównaniu do poprzednika, dzięki czemu lepiej wpisywał się w gusta europejskich klientów. Auto oferowano w jednej wersji nadwoziowej w odróżnieniu od poprzedniego modelu. Producent zwiększył jednak listę dostępnych jednostek napędowych. Klienci mogli wybierać spośród 2 jednostek benzynowych o mocach od 142 do 175 KM lub spośród 3 diesli o mocach od 112 do 150 KM. Sportage dostępny był w kilku wersjach wyposażenia i miał do wyboru napęd na przód lub 4×4. W 2008 roku model poddano niewielkiemu liftingowi, po którym zmieniono: reflektory, zderzaki, atrapę chłodnicy, lampy świateł przeciwmgielnych z przodu, tylne lampy oraz końcówkę układu wydechowego. Produkcja Sportage drugiej generacji trwała 6 lat i zakończyła się w 2010 roku.
Zalety
- relatywnie mała awaryjność;
- 113 konny diesel to nieskomplikowana, a przez to trwała konstrukcja;
- spory prześwit
Wady
- niska trwałość sprzęgła wielopłytkowego w wersjach 4x4
- problemy ze sprężarką układu klimatyzacji
- wycieki oleju z okolic łączenia silnika i skrzyni biegów
- usterki pompy wspomaganie układu kierowniczego
Nadwozie
KIA Sportage występuje tylko w nadwoziu 5-drzwiowym. Auto ma bagażnik o pojemności 322 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 640 l.
SUV
Dane techniczne i wersje silników
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 | 8,0 |
2.7 | 10,0 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 112 KM | 7,0 |
2.0 140 KM | 7,0 |
2.0 150 KM | 7,1 |
Wersje specjalne
Brak wersji specjalnych.
(fot.RL GNZLZ@flickr CC BY-SA 2.0
Segment
SUVTyp nadwozia
SUVKIA Sportage drugiej generacji została wprowadzona do sprzedaży w 2004 roku. To całkowicie nowy model, który powstał w ścisłej współpracy z marką Hyundai. Auto skonstruowano na tej samej płycie podłogowej, co Hyundaia Elantrę, z wykorzystaniem wielu podzespołów Hyundaia Tucsona. Nowy model stał się większy i bardziej komfortowy w porównaniu do poprzednika, dzięki czemu lepiej wpisywał się w gusta europejskich klientów. Auto oferowano w jednej wersji nadwoziowej w odróżnieniu od poprzedniego modelu. Producent zwiększył jednak listę dostępnych jednostek napędowych. Klienci mogli wybierać spośród 2 jednostek benzynowych o mocach od 142 do 175 KM lub spośród 3 diesli o mocach od 112 do 150 KM. Sportage dostępny był w kilku wersjach wyposażenia i miał do wyboru napęd na przód lub 4×4. W 2008 roku model poddano niewielkiemu liftingowi, po którym zmieniono: reflektory, zderzaki, atrapę chłodnicy, lampy świateł przeciwmgielnych z przodu, tylne lampy oraz końcówkę układu wydechowego. Produkcja Sportage drugiej generacji trwała 6 lat i zakończyła się w 2010 roku.
Zalety
- relatywnie mała awaryjność;
- 113 konny diesel to nieskomplikowana, a przez to trwała konstrukcja;
- spory prześwit
Wady
- niska trwałość sprzęgła wielopłytkowego w wersjach 4x4
- problemy ze sprężarką układu klimatyzacji
- wycieki oleju z okolic łączenia silnika i skrzyni biegów
- usterki pompy wspomaganie układu kierowniczego
KIA Sportage występuje tylko w nadwoziu 5-drzwiowym. Auto ma bagażnik o pojemności 322 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 640 l.
SUV
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 | 8,0 |
2.7 | 10,0 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 112 KM | 7,0 |
2.0 140 KM | 7,0 |
2.0 150 KM | 7,1 |
Brak wersji specjalnych.