Historia Honda Civic VIII
Honda Civic VIII hatchback (fot. M 93@Flickr CC BY-SA 3.0 DE)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, sedanHonda Civic ósmej generacji zadebiutowała na rynku w 2006 roku i była początkiem nowej ery designu marki, który nazwano UFO. Podobnie jak poprzedni model, w zależności od miejsca sprzedaży występowała w różnych wersjach nadwoziowych i stylistycznych. Honda Civic sprzedawana w Europie dostępna była w nadwoziu typu hatchback oraz sedan. Do napędu mógł posłużyć jeden z trzech silników benzynowych o mocach od 100 do 201 KM oraz jeden silnik diesla o mocy 140 KM. W 2006 roku samochód zdobył tytuł North American Car of the Year. Model ten umocnił pozycję marki na liście europejskich kompaktów i przez długi czas był hitem sprzedaży. W 2009 roku Civic przeszedł lifting, który nieznacznie zmienił wygląd pasa przedniego. Produkcję modelu zakończono w 2008 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Honda Civic VIII – czy warto kupić?„
Wady
- awarie hamulca ręcznego
- korozja na elementach podwozia
- awaryjny moduł sterowania odpowiedzialny za skrzynię CVT
Nadwozie
Honda Civic VIII generacji występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan oraz 3 i 5-drzwiowy hatchback. Jako sedan auto posiada bagażnik o pojemności 375 l, hatchback zmieści 415 l bagażu, a po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 1282 l.
hatchback
sedan
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1339 | 83/5700 | 119/2800 | R4 | 14,6 | 170 |
1.4 | 1339 | 100/6000 | 127/4800 | R4 | 13,0 | 177 |
1.8 | 1799 | 140/5700 | 173/4300 | R4 | 11,0 | 197 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 | 2204 | 140/4000 | 340/2000 | R4 | 8,7 | 205 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 5-biegowa CVT
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 83 KM | 5,9 |
1.4 100 KM | 5,9 |
1.8 | 8,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.2 | 5,1 |
Wersje specjalne
Na bazie Hondy Civic VIII generacji stworzono usportowiony model Type-R. Samochód dostępny był jako hatchback przeznaczony na rynki europejskie oraz sedan skonstruowany z myślą o rynku japońskim. Samochód otrzymał też wzmocniony silnik 2,0 VTEC o mocy 201 KM. Honda wyposażona w ten silnik przyspieszała do 100 km/h w czasie 6,3 s, a prędkość maksymalna wynosiła 240 km/h.
Honda Civic VIII hatchback (fot. M 93@Flickr CC BY-SA 3.0 DE)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, sedanHonda Civic ósmej generacji zadebiutowała na rynku w 2006 roku i była początkiem nowej ery designu marki, który nazwano UFO. Podobnie jak poprzedni model, w zależności od miejsca sprzedaży występowała w różnych wersjach nadwoziowych i stylistycznych. Honda Civic sprzedawana w Europie dostępna była w nadwoziu typu hatchback oraz sedan. Do napędu mógł posłużyć jeden z trzech silników benzynowych o mocach od 100 do 201 KM oraz jeden silnik diesla o mocy 140 KM. W 2006 roku samochód zdobył tytuł North American Car of the Year. Model ten umocnił pozycję marki na liście europejskich kompaktów i przez długi czas był hitem sprzedaży. W 2009 roku Civic przeszedł lifting, który nieznacznie zmienił wygląd pasa przedniego. Produkcję modelu zakończono w 2008 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Honda Civic VIII – czy warto kupić?„
Wady
- awarie hamulca ręcznego
- korozja na elementach podwozia
- awaryjny moduł sterowania odpowiedzialny za skrzynię CVT
Honda Civic VIII generacji występuje w dwóch wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan oraz 3 i 5-drzwiowy hatchback. Jako sedan auto posiada bagażnik o pojemności 375 l, hatchback zmieści 415 l bagażu, a po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 1282 l.
hatchback
sedan
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.2 | 2204 | 140/4000 | 340/2000 | R4 | 8,7 | 205 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 5-biegowa CVT
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 83 KM | 5,9 |
1.4 100 KM | 5,9 |
1.8 | 8,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.2 | 5,1 |
Na bazie Hondy Civic VIII generacji stworzono usportowiony model Type-R. Samochód dostępny był jako hatchback przeznaczony na rynki europejskie oraz sedan skonstruowany z myślą o rynku japońskim. Samochód otrzymał też wzmocniony silnik 2,0 VTEC o mocy 201 KM. Honda wyposażona w ten silnik przyspieszała do 100 km/h w czasie 6,3 s, a prędkość maksymalna wynosiła 240 km/h.