Historia Honda Civic VI
Honda Civic VI lifttback (fot. Drjacky@Wikipedia CC BY-SA 3.0)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
sedan, hatchback, liftback, kombiHonda Civic szóstej generacji została wprowadzona do produkcji w 1995 roku i wytwarzana była w dwóch wersjach stylistycznych z rozróżnieniem na rynek japoński oraz europejski. W Europie sprzedawana była oficjalnie w czterech wersjach nadwoziowych jako 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy liftback (w nomenklaturze Hondy fastback), a także 5-drzwiowy sedan i kombi. Do napędu mógł posłużyć jeden z dziewięciu silników benzynowych o mocach od 75 do 170 KM lub jeden z dwóch silników diesla o mocach od 86 do 105 KM. W 1997 roku samochód został poddany niewielkiemu faceliftingowi, który zmienił wygląd przednich świateł oraz zderzaka. Produkcja Civica szóstej generacji zakończyła się w 2001 roku.
Nadwozie
Honda Civic występuje w czterech wersjach nadwoziowych, jako 2-drzwiowy hatchback oraz coupé, 5-drzwiowy liftback i kombi, a także 4-drzwiowy sedan. Jako hatchback auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 225 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 600 l. Wersja liftback ma bagażnik o pojemności 381 l z opcją powiększenia do 830 l. Sedan zmieści 410 l bagażu, coupé – 405 l. Największym bagażnikiem może pochwalić się Honda Civic w nadwoziu kombi, który oferuje 415 l i 1312 l po złożeniu oparć kanapy.
sedan
hatchback
liftback
kombi
coupé
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1396 | 75/5700 | 112/4500 | R4 | 13,9 | 165 |
1.4 | 1396 | 90/6400 | 120/4800 | R4 | 13,3 | 176 |
1.5 | 1493 | 90/5500 | 131/4500 | R4 | 13,0 | 180 |
1.5 | 1493 | 114/6500 | 134/5400 | R4 | 11,6 | 180 |
1.6 | 1590 | 113/6200 | 140/5100 | R4 | 10,2 | 192 |
1.6 | 1590 | 116/6500 | 143/4800 | R4 | 11,3 | 192 |
1.6 | 1590 | 126/6500 | 144/5200 | R4 | 9,9 | 197 |
1.6 | 1595 | 160/7600 | 153/7000 | R4 | 8,0 | 205 |
1.8 | 1797 | 169/7600 | 166/6300 | R4 | 8,3 | 223 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 | 7,0 |
1.4 | 7,5 |
1.5 | 6,1 |
1.5 | 6,6 |
1.6 | 7,3 |
1.6 | 7,8 |
1.6 | 7,7 |
1.6 | 8,4 |
1.8 | 8,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 | 6,5 |
2.0 | 7,1 |
Wersje specjalne
Na podstawie Hondy Civic VI generacji w nadwoziu hatchback stworzono usportowiony model Type-R. Wersja ta wyróżniała się nakładkami na progi oraz spoilerem. Samochód otrzymał też wzmocniony silnik 1,6 VTEC o mocy 185 KM.
Honda Civic VI lifttback (fot. Drjacky@Wikipedia CC BY-SA 3.0)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
sedan, hatchback, liftback, kombiHonda Civic szóstej generacji została wprowadzona do produkcji w 1995 roku i wytwarzana była w dwóch wersjach stylistycznych z rozróżnieniem na rynek japoński oraz europejski. W Europie sprzedawana była oficjalnie w czterech wersjach nadwoziowych jako 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy liftback (w nomenklaturze Hondy fastback), a także 5-drzwiowy sedan i kombi. Do napędu mógł posłużyć jeden z dziewięciu silników benzynowych o mocach od 75 do 170 KM lub jeden z dwóch silników diesla o mocach od 86 do 105 KM. W 1997 roku samochód został poddany niewielkiemu faceliftingowi, który zmienił wygląd przednich świateł oraz zderzaka. Produkcja Civica szóstej generacji zakończyła się w 2001 roku.
Honda Civic występuje w czterech wersjach nadwoziowych, jako 2-drzwiowy hatchback oraz coupé, 5-drzwiowy liftback i kombi, a także 4-drzwiowy sedan. Jako hatchback auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 225 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 600 l. Wersja liftback ma bagażnik o pojemności 381 l z opcją powiększenia do 830 l. Sedan zmieści 410 l bagażu, coupé – 405 l. Największym bagażnikiem może pochwalić się Honda Civic w nadwoziu kombi, który oferuje 415 l i 1312 l po złożeniu oparć kanapy.
sedan
hatchback
liftback
kombi
coupé
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1396 | 75/5700 | 112/4500 | R4 | 13,9 | 165 |
1.4 | 1396 | 90/6400 | 120/4800 | R4 | 13,3 | 176 |
1.5 | 1493 | 90/5500 | 131/4500 | R4 | 13,0 | 180 |
1.5 | 1493 | 114/6500 | 134/5400 | R4 | 11,6 | 180 |
1.6 | 1590 | 113/6200 | 140/5100 | R4 | 10,2 | 192 |
1.6 | 1590 | 116/6500 | 143/4800 | R4 | 11,3 | 192 |
1.6 | 1590 | 126/6500 | 144/5200 | R4 | 9,9 | 197 |
1.6 | 1595 | 160/7600 | 153/7000 | R4 | 8,0 | 205 |
1.8 | 1797 | 169/7600 | 166/6300 | R4 | 8,3 | 223 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 | 7,0 |
1.4 | 7,5 |
1.5 | 6,1 |
1.5 | 6,6 |
1.6 | 7,3 |
1.6 | 7,8 |
1.6 | 7,7 |
1.6 | 8,4 |
1.8 | 8,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 | 6,5 |
2.0 | 7,1 |
Na podstawie Hondy Civic VI generacji w nadwoziu hatchback stworzono usportowiony model Type-R. Wersja ta wyróżniała się nakładkami na progi oraz spoilerem. Samochód otrzymał też wzmocniony silnik 1,6 VTEC o mocy 185 KM.