Historia Honda Civic IX
Honda Civic IX hatchback (fot. M 93@Flickr CC BY-SA 3.0 DE)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombiHonda Civic dziewiątej generacji zadebiutowała na rynku 2011 roku i stanowiła stylistyczne rozwinięcie poprzedniej generacji. Nowy model występuje w 5 wersjach nadwoziowych, ale tylko 3 z nich dostępne są w Europie. Na naszym rynku Civic sprzedawany jest w wersji sedan, hatchback oraz kombi, które na kilkanaście lat zniknęło z gamy modelowej Hondy w klasie kompakt. Wersja sedan stała się globalnym modelem Hondy oferowanym zarówno w Europie, jak i Ameryce oraz Japonii. W europejskich modelach Civica do napędu może służyć jeden z dwóch silników benzynowych o mocach od 100 do 142 KM oraz jeden silnik diesla o mocy 120 KM. W 2013 roku Civic w wersji hatchback przeszedł lifting, po którym model otrzymał nowy pas przedni oraz zmodyfikowane zawieszenie i układ kierowniczy. W 2015 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie zadebiutowała Honda Civic Type-R, która bazuje na modelu w nadwoziu hatchback. Samochód napędza silnik wykonany w układzie VTEC o pojemności 2.0 l i mocy 310 KM.
Wady
- tendencja do spalania oleju w silnikach benzynowych
Nadwozie
Honda Civic IX generacji występuje w trzech wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan oraz 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi (tourer). Sedan ma bagażnik o pojemności 440 l, a hatchback zmieści 477 l bagażu, w którym po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1272 l. Nadwozie kombi oferuje kierowcy największy bagażnik w swojej klasie o pojemności 624 l i 1668 l po złożeniu tylnych oparć.
sedan
hatchback
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1339 | 100/6000 | 127/4800 | R4 | 14,6 | 170 |
1.8 | 1799 | 142/6500 | 174/4300 | R4 | 8,9 | 190 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1597 | 120/4000 | 300/2000 | R4 | 10,5 | 207 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa CVT
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 | 5,9 |
1.8 | 5,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 3,7 |
Wersje specjalne
Honda Civic Type R IX po raz pierwszy została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku, a prezentacja wersji fabrycznej odbyła się również w Genewie, ale w 2015 roku. Charakterystycznym elementem wersji Type-R jest tylny spojler ze zintegrowanymi światłami w technologii LED oraz 4 końcówki układu wydechowego. Samochód wyposażono w turbodoładowany silnik benzynowy VTEC o pojemności 2 l i mocy 310 KM. Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 sekundy, a maksymalna prędkość sięga 270 km/h, co czyni z Hondy Civic jeden z najszybszych modeli hot hatch na świecie.
Honda Civic IX hatchback (fot. M 93@Flickr CC BY-SA 3.0 DE)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, sedan, kombiHonda Civic dziewiątej generacji zadebiutowała na rynku 2011 roku i stanowiła stylistyczne rozwinięcie poprzedniej generacji. Nowy model występuje w 5 wersjach nadwoziowych, ale tylko 3 z nich dostępne są w Europie. Na naszym rynku Civic sprzedawany jest w wersji sedan, hatchback oraz kombi, które na kilkanaście lat zniknęło z gamy modelowej Hondy w klasie kompakt. Wersja sedan stała się globalnym modelem Hondy oferowanym zarówno w Europie, jak i Ameryce oraz Japonii. W europejskich modelach Civica do napędu może służyć jeden z dwóch silników benzynowych o mocach od 100 do 142 KM oraz jeden silnik diesla o mocy 120 KM. W 2013 roku Civic w wersji hatchback przeszedł lifting, po którym model otrzymał nowy pas przedni oraz zmodyfikowane zawieszenie i układ kierowniczy. W 2015 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie zadebiutowała Honda Civic Type-R, która bazuje na modelu w nadwoziu hatchback. Samochód napędza silnik wykonany w układzie VTEC o pojemności 2.0 l i mocy 310 KM.
Wady
- tendencja do spalania oleju w silnikach benzynowych
Honda Civic IX generacji występuje w trzech wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan oraz 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi (tourer). Sedan ma bagażnik o pojemności 440 l, a hatchback zmieści 477 l bagażu, w którym po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1272 l. Nadwozie kombi oferuje kierowcy największy bagażnik w swojej klasie o pojemności 624 l i 1668 l po złożeniu tylnych oparć.
sedan
hatchback
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1597 | 120/4000 | 300/2000 | R4 | 10,5 | 207 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 6-biegowa CVT
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 | 5,9 |
1.8 | 5,8 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 3,7 |
Honda Civic Type R IX po raz pierwszy została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku, a prezentacja wersji fabrycznej odbyła się również w Genewie, ale w 2015 roku. Charakterystycznym elementem wersji Type-R jest tylny spojler ze zintegrowanymi światłami w technologii LED oraz 4 końcówki układu wydechowego. Samochód wyposażono w turbodoładowany silnik benzynowy VTEC o pojemności 2 l i mocy 310 KM. Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 sekundy, a maksymalna prędkość sięga 270 km/h, co czyni z Hondy Civic jeden z najszybszych modeli hot hatch na świecie.