Historia Honda Accord VI
Honda Accord VI liftback (fot.Mikey@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
sedan, liftbackHonda Accord szóstej generacji została wprowadzona do produkcji w 1997 roku. Samochód wytwarzany był w angielskiej fabryce w Swindon, co pomimo obaw europejskich klientów nie miało negatywnego przełożenia na jakość. Hondę Accord produkowano w trzech wersjach stylistycznych.
W zależności od rynku różniła się wyglądem oraz silnikami. W Europie sprzedawano ją w dwóch wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy liftback. Niestety na rynek europejski nie przewidziano wersji kombi, którą oferowano w Japonii oraz Stanach Zjednoczonych. Do napędu mógł posłużyć jeden z 5 silników benzynowych o mocach od 116 do 212 KM lub silnik diesla o mocy 105 KM. W 2000 roku samochód został poddany niewielkiemu faceliftingowi, który nieznacznie zmienił wygląd przednich świateł oraz zderzaka. Produkcja Accorda szóstej generacji zakończyła się w 2002 r.
Nadwozie
Honda Accord występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 5-drzwiowy liftback oraz 4-drzwiowy sedan. Jako liftback auto posiada bagażnik o pojemności 425 l, a sedan zmieści 407 l bagażu.
sedan
liftback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1590 | 116/6400 | 140/5100 | R4 | 12,2 | 190 |
1.8 | 1850 | 136/6000 | 175/4800 | R4 | 10,7 | 210 |
2.0 | 1997 | 147/6000 | 184/4800 | R4 | 10,3 | 210 |
2.2 | 2157 | 212/7200 | 215/6700 | R4 | 7,2 | 228 |
2.3 | 2254 | 154/5700 | 206/4700 | R4 | 9,9 | 209 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 | 1994 | 105/4200 | 210/2000 | R4 | 13,3 | 185 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 8,2 |
1.8 | 8,5 |
2.0 | 9,1 |
2.2 | 10,2 |
2.3 | 9,6 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 | 6,8 |
Wersje specjalne
Na podstawie Hondy Accord VI generacji stworzono usportowiony model Type-R. Wersja ta charakteryzowała się nakładkami na progi oraz spoilerem. Samochód otrzymał też wzmocniony silnik 2.2 VTEC o mocy 212 KM. Dzięki niemu samochód rozpędzał się do 100 km/h w czasie 7,2 s i osiągał prędkość maksymalną 228 km/h.
Honda Accord VI liftback (fot.Mikey@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
sedan, liftbackHonda Accord szóstej generacji została wprowadzona do produkcji w 1997 roku. Samochód wytwarzany był w angielskiej fabryce w Swindon, co pomimo obaw europejskich klientów nie miało negatywnego przełożenia na jakość. Hondę Accord produkowano w trzech wersjach stylistycznych.
W zależności od rynku różniła się wyglądem oraz silnikami. W Europie sprzedawano ją w dwóch wersjach nadwoziowych – jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy liftback. Niestety na rynek europejski nie przewidziano wersji kombi, którą oferowano w Japonii oraz Stanach Zjednoczonych. Do napędu mógł posłużyć jeden z 5 silników benzynowych o mocach od 116 do 212 KM lub silnik diesla o mocy 105 KM. W 2000 roku samochód został poddany niewielkiemu faceliftingowi, który nieznacznie zmienił wygląd przednich świateł oraz zderzaka. Produkcja Accorda szóstej generacji zakończyła się w 2002 r.
Honda Accord występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 5-drzwiowy liftback oraz 4-drzwiowy sedan. Jako liftback auto posiada bagażnik o pojemności 425 l, a sedan zmieści 407 l bagażu.
sedan
liftback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1590 | 116/6400 | 140/5100 | R4 | 12,2 | 190 |
1.8 | 1850 | 136/6000 | 175/4800 | R4 | 10,7 | 210 |
2.0 | 1997 | 147/6000 | 184/4800 | R4 | 10,3 | 210 |
2.2 | 2157 | 212/7200 | 215/6700 | R4 | 7,2 | 228 |
2.3 | 2254 | 154/5700 | 206/4700 | R4 | 9,9 | 209 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 | 1994 | 105/4200 | 210/2000 | R4 | 13,3 | 185 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 8,2 |
1.8 | 8,5 |
2.0 | 9,1 |
2.2 | 10,2 |
2.3 | 9,6 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 | 6,8 |
Na podstawie Hondy Accord VI generacji stworzono usportowiony model Type-R. Wersja ta charakteryzowała się nakładkami na progi oraz spoilerem. Samochód otrzymał też wzmocniony silnik 2.2 VTEC o mocy 212 KM. Dzięki niemu samochód rozpędzał się do 100 km/h w czasie 7,2 s i osiągał prędkość maksymalną 228 km/h.