Historia Honda Accord V
Honda Accord V sedan (fot. Rudolf Stricker@Wikipedia CC BY_SA 3.0)
Honda Accord piątej generacji została zaprezentowana w 1993 roku i oferowana była w dwóch wersjach stylistycznych. W zależności od przeznaczenia na rynek europejski, japoński lub amerykański różniła się przednim i tylnym pasem oraz silnikami. Hondę Accord w tej generacji sprzedawano tylko w nadwoziu typu sedan oraz kombi. Accord był pierwszym modelem powstałym we współpracy z brytyjską marką Rover. Dzięki temu w palecie silnikowej Hondy Accord pojawiła się jednostka diesla o mocy 105 KM pochodząca od Rovera. Do napędu mógł także posłużyć jeden z 10 silników benzynowych o mocach od 116 do 190 KM. Honda Accord piątej generacji sprzedawana była w dwóch wersjach nadwoziowych jako 4-drziowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Co ciekawe, wersja kombi bazowała tylko na amerykańskim modelu i w takiej formie była sprzedawana na pozostałych rynkach. W zależności od wersji silnikowej za przeniesienie napędu odpowiadała 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-biegowa manualna. W 1997 roku auto zostało poddane liftingowi i otrzymało nowe reflektory, zderzak, maskę i grill. Oficjalna produkcja modelu Accord V piątej generacji została zakończona w 1997 roku.
Honda Accord V sedan (fot. Rudolf Stricker@Wikipedia CC BY_SA 3.0)
Honda Accord piątej generacji została zaprezentowana w 1993 roku i oferowana była w dwóch wersjach stylistycznych. W zależności od przeznaczenia na rynek europejski, japoński lub amerykański różniła się przednim i tylnym pasem oraz silnikami. Hondę Accord w tej generacji sprzedawano tylko w nadwoziu typu sedan oraz kombi. Accord był pierwszym modelem powstałym we współpracy z brytyjską marką Rover. Dzięki temu w palecie silnikowej Hondy Accord pojawiła się jednostka diesla o mocy 105 KM pochodząca od Rovera. Do napędu mógł także posłużyć jeden z 10 silników benzynowych o mocach od 116 do 190 KM. Honda Accord piątej generacji sprzedawana była w dwóch wersjach nadwoziowych jako 4-drziowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Co ciekawe, wersja kombi bazowała tylko na amerykańskim modelu i w takiej formie była sprzedawana na pozostałych rynkach. W zależności od wersji silnikowej za przeniesienie napędu odpowiadała 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-biegowa manualna. W 1997 roku auto zostało poddane liftingowi i otrzymało nowe reflektory, zderzak, maskę i grill. Oficjalna produkcja modelu Accord V piątej generacji została zakończona w 1997 roku.