Historia Ford Galaxy I
Ford Galaxy I (fot. Kieran White@Flickr CC BY 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanPierwsza generacja Forda Galaxy powstała jako produkt joint venture pomiędzy Fordem a Grupą Volkswagena. Auto było produkowane (wspólnie z bliźniaczymi Volkswagenem Sharanem i Seatem Alhambrą) w fabryce zlokalizowanej w portugalskiej miejscowości Palmela.
Najczęściej wybierane przez klientów jednostki napędowe pochodziły od Volkswagena – był to 2,8 litrowy silnik benzynowy V6 (pochodził z topowych wersji Volkswagena Golfa) oraz jeden z najpopularniejszych turbodoładowanych motorów wysokoprężnych – 1.9 TDI. Z kolei ze stajni Forda zapożyczono 2,0 i 2,3 litrowe silniki benzynowe.
Z uwagi na swoje gabaryty, Galaxy mógł zaoferować kierowcy i pasażerom ogromną przestrzeń pasażerską. Samochód w komfortowych warunkach mógł przewieźć siedem osób. Świetnie sprawdzał się w tracie dłuższych przejazdów, zapewniając wysoki komfort resorowania. Dzięki tych własnościom, Galaxy był chętnie wybierany jako auto rodzinne.
W 2000 roku Ford przeprowadził facelifting modelu – zmieniono m in. kształt przednich i tylnych lamp. W aucie zastosowano wiele rozwiązań przejętych z Mondeo trzeciej generacji. Co istotne, polepszyła się jakość użytych materiałów wykończeniowych.
Zalety
- Bardzo przestronna kabina pasażerska i spory bagażnik;
- Możliwość komfortowego przewozu 7 osób;
- Relatywnie niska awaryjność
Wady
- Awarie układu elektrycznego;
- Problemy z drążkami stabilizatora w układzie zawieszenia;
- Spore spalanie
Nadwozie
W wersjach przedliftingowych pojemność bagażnika Forda Galaxy przy 7 osobach na pokładzie auta (wybrane egzemplarze) wynosi 230 l. Po złożeniu dwóch ostatnich siedzeń mamy do dyspozycji, nie 230 a 810 l. W chwili złożenia trzeciego i drugiego rzędu siedzeń, wartość ta ulega kolejnemu zwiększeniu - do poziomu 2325 l.
W przypadku egzemplarzy poliftingowych, pojemność przestrzeni bagażowej zwiększono o 20 l (250 l). Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń, Ford Galaxy po liftingu dysponował identyczną przestrzenią, co starsze modele, czyli 2325 l.
van
van facelifting
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 i | 1998 | 115/5500 | 170/2300 | 4/8 | 13,1 | 177 |
2.3 16V | 2295 | 145/5500 | 203/2500 | 4/16 | 13,1* | 192* |
2.8 i V6 | 2792 | 174/5800 | 240/4200 | V6/12 | 10,5* | 199* |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4/8 | 16,4 | 172 |
1.9 TDI | 1896 | 90/4000 | 202/1900 | R4/8 | 17,1 | 160 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 4-biegowa automatyczna;
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 i | 10,0 |
2.3 16V | 10,1* |
2.8 i V6 | 12,7* |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.9 TDI | 6,5 |
1.9 TDI | 6,5 |
Wersje specjalne
Brak.
Ford Galaxy I (fot. Kieran White@Flickr CC BY 2.0)
Segment
vanTyp nadwozia
5-drzwiowy vanPierwsza generacja Forda Galaxy powstała jako produkt joint venture pomiędzy Fordem a Grupą Volkswagena. Auto było produkowane (wspólnie z bliźniaczymi Volkswagenem Sharanem i Seatem Alhambrą) w fabryce zlokalizowanej w portugalskiej miejscowości Palmela.
Najczęściej wybierane przez klientów jednostki napędowe pochodziły od Volkswagena – był to 2,8 litrowy silnik benzynowy V6 (pochodził z topowych wersji Volkswagena Golfa) oraz jeden z najpopularniejszych turbodoładowanych motorów wysokoprężnych – 1.9 TDI. Z kolei ze stajni Forda zapożyczono 2,0 i 2,3 litrowe silniki benzynowe.
Z uwagi na swoje gabaryty, Galaxy mógł zaoferować kierowcy i pasażerom ogromną przestrzeń pasażerską. Samochód w komfortowych warunkach mógł przewieźć siedem osób. Świetnie sprawdzał się w tracie dłuższych przejazdów, zapewniając wysoki komfort resorowania. Dzięki tych własnościom, Galaxy był chętnie wybierany jako auto rodzinne.
W 2000 roku Ford przeprowadził facelifting modelu – zmieniono m in. kształt przednich i tylnych lamp. W aucie zastosowano wiele rozwiązań przejętych z Mondeo trzeciej generacji. Co istotne, polepszyła się jakość użytych materiałów wykończeniowych.
Zalety
- Bardzo przestronna kabina pasażerska i spory bagażnik;
- Możliwość komfortowego przewozu 7 osób;
- Relatywnie niska awaryjność
Wady
- Awarie układu elektrycznego;
- Problemy z drążkami stabilizatora w układzie zawieszenia;
- Spore spalanie
W wersjach przedliftingowych pojemność bagażnika Forda Galaxy przy 7 osobach na pokładzie auta (wybrane egzemplarze) wynosi 230 l. Po złożeniu dwóch ostatnich siedzeń mamy do dyspozycji, nie 230 a 810 l. W chwili złożenia trzeciego i drugiego rzędu siedzeń, wartość ta ulega kolejnemu zwiększeniu - do poziomu 2325 l.
W przypadku egzemplarzy poliftingowych, pojemność przestrzeni bagażowej zwiększono o 20 l (250 l). Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń, Ford Galaxy po liftingu dysponował identyczną przestrzenią, co starsze modele, czyli 2325 l.
van
van facelifting
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 i | 1998 | 115/5500 | 170/2300 | 4/8 | 13,1 | 177 |
2.3 16V | 2295 | 145/5500 | 203/2500 | 4/16 | 13,1* | 192* |
2.8 i V6 | 2792 | 174/5800 | 240/4200 | V6/12 | 10,5* | 199* |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4/8 | 16,4 | 172 |
1.9 TDI | 1896 | 90/4000 | 202/1900 | R4/8 | 17,1 | 160 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 6-biegowa manualna;
- 4-biegowa automatyczna;
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 i | 10,0 |
2.3 16V | 10,1* |
2.8 i V6 | 12,7* |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.9 TDI | 6,5 |
1.9 TDI | 6,5 |
Brak.