Historia Ford Fiesta Mk6
fiesta_mk6_hatchback
Segment
BTyp nadwozia
hatchbackFord Fiesta VI generacji został zaprezentowany w 2002 roku i był pierwszym modelem Fiesty zbudowanym na całkowicie przeprojektowanej płycie podłogowej. Auto było dostępne jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, a na rynku amerykańskim i brazylijskim również jako sedan. Do napędu mógł posłużyć jeden z siedmiu silników benzynowych o mocach od 58 do 150 KM lub jedna z dwóch jednostek diesla o mocach od 68 do 90 KM.
Najmocniejszy silnik benzynowy w usportowionej Fieście ST miał 2 l pojemności i moc 150 KM. Fiesta w 2005 roku przeszła niewielką zmianę zewnętrzną – wymieniono przednie i tylne światła, zderzaki oraz pojawiły się nowe opcje w wyposażeniu wnętrza. Produkcję Fiesty Mk VI zakończono w 2008 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Ford Fiesta Mk6 – czy warto kupić?„
Zalety
- zauważalnie lepszy poziom wykonania niż w poprzedniej generacji Fiesty
- trwałe zawieszenie
- niskie koszty eksploatacji
Wady
- niska trwałość alternatora
- defekty sondy lambda
- awarie silniczka krokowego biegu jałowego
- niska trwałość turbosprężarki w silnikach TDCi
Nadwozie
Ford Fiesta występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. W obu wersjach auto posiada bagażnik o pojemności 268 l, który po złożeniu oparć można powiększyć aż do 945 l.
hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.25 | 1242 | 75/5500 | 110/4000 | R4 | 14,5 | 163 |
1.3 | 1299 | 58/5000 | 101/2800 | R4 | 18,8 | 151 |
1.3 | 1297 | 68/5000 | 108/2800 | R4 | 15,3 | 160 |
1.3 | 1299 | 70/5000 | 108/2800 | R4 | 15,1 | 162 |
1.4 | 1388 | 80/5000 | 124/3500 | R4 | 13,2 | 166 |
1.6 | 1596 | 101/6000 | 146/4000 | R4 | 11,0 | 183 |
2.0 ST | 1999 | 150/6000 | 190/4500 | R4 | 8,4 | 208 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TDCi | 1399 | 68/4000 | 160/2000 | R4 | 15,5 | 164 |
1,6 TDCi | 1560 | 90/4000 | 204/1750 | R4 | 11,9 | 180 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.25 (75 KM) | 6,2 |
1.3 (58 KM) | 5,8 |
1.3 (68 KM) | 6,1 |
1.3 (70 KM) | 5,8 |
1.4 (80 KM) | 6,1 |
1.6 (101 KM) | 6,4 |
2.0 ST (150 KM) | 7,4 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 TDCi (68 KM) | 4,3 |
1.6 TDCi (90 KM) | 4,4 |
Wersje specjalne
Ford Fiesta powstał w wersji usportowionej oznaczonej jako ST. Fiesta Mk VI ST stanowiła konkurencję dla takich samochodów jak Clio Sport czy Peugeot 206 GT. Do napędu Fiesty ST został przeznaczony silnik benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 150 KM. Takie parametry umożliwiły rozpędzenie się do pierwszej „setki” w czasie 8,4 s, a prędkość maksymalna wynosiła 208 km/h.
fiesta_mk6_hatchback
Segment
BTyp nadwozia
hatchbackFord Fiesta VI generacji został zaprezentowany w 2002 roku i był pierwszym modelem Fiesty zbudowanym na całkowicie przeprojektowanej płycie podłogowej. Auto było dostępne jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, a na rynku amerykańskim i brazylijskim również jako sedan. Do napędu mógł posłużyć jeden z siedmiu silników benzynowych o mocach od 58 do 150 KM lub jedna z dwóch jednostek diesla o mocach od 68 do 90 KM.
Najmocniejszy silnik benzynowy w usportowionej Fieście ST miał 2 l pojemności i moc 150 KM. Fiesta w 2005 roku przeszła niewielką zmianę zewnętrzną – wymieniono przednie i tylne światła, zderzaki oraz pojawiły się nowe opcje w wyposażeniu wnętrza. Produkcję Fiesty Mk VI zakończono w 2008 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Ford Fiesta Mk6 – czy warto kupić?„
Zalety
- zauważalnie lepszy poziom wykonania niż w poprzedniej generacji Fiesty
- trwałe zawieszenie
- niskie koszty eksploatacji
Wady
- niska trwałość alternatora
- defekty sondy lambda
- awarie silniczka krokowego biegu jałowego
- niska trwałość turbosprężarki w silnikach TDCi
Ford Fiesta występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. W obu wersjach auto posiada bagażnik o pojemności 268 l, który po złożeniu oparć można powiększyć aż do 945 l.
hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.25 | 1242 | 75/5500 | 110/4000 | R4 | 14,5 | 163 |
1.3 | 1299 | 58/5000 | 101/2800 | R4 | 18,8 | 151 |
1.3 | 1297 | 68/5000 | 108/2800 | R4 | 15,3 | 160 |
1.3 | 1299 | 70/5000 | 108/2800 | R4 | 15,1 | 162 |
1.4 | 1388 | 80/5000 | 124/3500 | R4 | 13,2 | 166 |
1.6 | 1596 | 101/6000 | 146/4000 | R4 | 11,0 | 183 |
2.0 ST | 1999 | 150/6000 | 190/4500 | R4 | 8,4 | 208 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TDCi | 1399 | 68/4000 | 160/2000 | R4 | 15,5 | 164 |
1,6 TDCi | 1560 | 90/4000 | 204/1750 | R4 | 11,9 | 180 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.25 (75 KM) | 6,2 |
1.3 (58 KM) | 5,8 |
1.3 (68 KM) | 6,1 |
1.3 (70 KM) | 5,8 |
1.4 (80 KM) | 6,1 |
1.6 (101 KM) | 6,4 |
2.0 ST (150 KM) | 7,4 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 TDCi (68 KM) | 4,3 |
1.6 TDCi (90 KM) | 4,4 |
Ford Fiesta powstał w wersji usportowionej oznaczonej jako ST. Fiesta Mk VI ST stanowiła konkurencję dla takich samochodów jak Clio Sport czy Peugeot 206 GT. Do napędu Fiesty ST został przeznaczony silnik benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 150 KM. Takie parametry umożliwiły rozpędzenie się do pierwszej „setki” w czasie 8,4 s, a prędkość maksymalna wynosiła 208 km/h.