Historia Ford Fiesta Mk4
(fot. Kieran White@Flickr CC BY 2.0)
Segment
BTyp nadwozia
hatchbackFord Fiesta IV generacji został zaprezentowany w 1995 roku, a złośliwi uważali, że była to tak naprawdę poprzednia generacja ze zmienionymi światłami. Sylwetka stała się bardziej zaokrąglona, ale na pierwszy rzut oka przypominała tę znaną z Fiesty Mk III. Ford jednak utrzymywał, że model został zmodyfikowany i znaczenie ulepszony w porównaniu z poprzednikiem. Model występował w dwóch wersjach, jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, a także jako niewielki samochód dostawczy oferowany pod nazwą Courier.
Do napędu mogła służyć jedna z trzech jednostek benzynowych o mocach od 40 do 90 KM lub jeden z dwóch silników diesla o mocach od 60 do 75 KM. Na mocy współpracy Forda z Mazdą powstała Mazda 121, która była bliźniaczą konstrukcją Fiesty Mk IV ze znaczkiem japońskiego producenta. Produkcja Fiesty Mk IV została zakończona w 1999 roku.
(fot. Kieran White@Flickr CC BY 2.0)
Segment
BTyp nadwozia
hatchbackFord Fiesta IV generacji został zaprezentowany w 1995 roku, a złośliwi uważali, że była to tak naprawdę poprzednia generacja ze zmienionymi światłami. Sylwetka stała się bardziej zaokrąglona, ale na pierwszy rzut oka przypominała tę znaną z Fiesty Mk III. Ford jednak utrzymywał, że model został zmodyfikowany i znaczenie ulepszony w porównaniu z poprzednikiem. Model występował w dwóch wersjach, jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, a także jako niewielki samochód dostawczy oferowany pod nazwą Courier.
Do napędu mogła służyć jedna z trzech jednostek benzynowych o mocach od 40 do 90 KM lub jeden z dwóch silników diesla o mocach od 60 do 75 KM. Na mocy współpracy Forda z Mazdą powstała Mazda 121, która była bliźniaczą konstrukcją Fiesty Mk IV ze znaczkiem japońskiego producenta. Produkcja Fiesty Mk IV została zakończona w 1999 roku.