Historia Ford Fiesta Mk7
(fot. TuRbO_J@Flickr CC BY 2.0)
Segment
BTyp nadwozia
hatchbackFord Fiesta Mk VII zadebiutował w 2008 roku. Ford zaprojektował Fiestę zgodnie z nowym designem marki pod nazwą „Kinetic Design”. Wszystkie nowe Fordy wyróżniały się więc agresywnym i oryginalnym wyglądem. Ford Fiesta VII generacji dostępny był w 3 i 5-drzwiowym nadwoziu typu hatchback.
Nabywcy do wyboru mieli osiem jednostek benzynowych o mocach od 60 do 182 KM oraz cztery diesle o mocach od 68 do 95 KM. W 2013 roku pojawiła się najmocniejsza wersja benzynowa – Fiesta ST, czyli odmiana usportowiona. Ford zmodernizował model, w którym zmieniono wlot powietrza i przednie lampy, dzięki czemu samochód zyskał jeszcze bardziej drapieżny wygląd.
Wprowadzono też nowe silniki m.in. turbodoładowany silnik benzynowy 1.0 ECOboost, który zdobył pierwsze miejsce w konkursie International Engine of the Year Awards w latach 2012 oraz 2013.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Ford Fiesta Mk7 – czy warto kupić?„
Zalety
- atrakcyjna, dynamiczna sylwetka
- dobry wynik w testach NCAP – 5/5 gwiazdek
- dobre właściwości jezdne
Wady
- wycieki oleju ze skrzyni biegów i miski olejowej
- awarie filtra DPF w silnikach TDCi
Nadwozie
Ford Fiesta Mk VII występuje tylko w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. W obu auto posiada bagażnik o pojemności 295 l, który po złożeniu oparć można powiększyć aż do 980 l.
hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 | 999 | 80/6300 | 105/4100 | R3 | 14,9 | 165 |
1.0 | 999 | 100/6000 | 170/1400 | R3 | 11,2 | 180 |
1.0 | 999 | 125/6000 | 200/1400 | R3 | 9,4 | 196 |
1.25 | 1242 | 60/4400 | 109/4000 | R4 | 16,9 | 152 |
1.25 | 1242 | 82/4200 | 114/4000 | R4 | 13,3 | 168 |
1.4 | 1388 | 96/5750 | 125/4200 | R4 | 12,2 | 175 |
1.6 | 1596 | 120/6000 | 152/4050 | R4 | 9,9 | 193 |
1.6 ST | 1596 | 182/6000 | 290/2500 | R4 | 6,9 | 223 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.25 | 1398 | 60/6000 | 109/3600 | R4 | 14,9 | 162 |
1.4 | 1399 | 70/4000 | 160/1750 | R4 | 14,9 | 162 |
1.5 | 1495 | 75/3750 | 185/1750 | R4 | 13,5 | 167 |
1.6 | 1596 | 95/4000 | 205/1750 | R4 | 11,8 | 175 |
1.6 | 1596 | 95/3800 | 200/1750 | R4 | 11,7 | 181 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 6-biegowa półautomatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.0 (80 KM) | 4,6 |
1.0 (100 KM) | 4,5 |
1.0 (125 KM) | 4,3 |
1.25 (60 KM) | 5,5 |
1.25 (82 KM) | 5,6 |
1.4 (96 KM) | 5,8 |
1.6 (120 KM) | 5,8 |
1.6 ST (182 KM) | 6,2 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.25 (60 KM) | 4,2 |
1.4 (70 KM) | 4,2 |
1.5 (75 KM) | 3,7 |
1.6 (95 KM) | 4,1 |
1.6 (95 KM) | 3,6 |
Wersje specjalne
Usportowiony Ford Fiesta ST wyróżniał się nakładkami na progi, spojlerem, a także mocniejszym silnikiem. Model ten napędza benzynowa jednostka o pojemności 1,6 l i mocy 182 KM. Osiągi silnika pozwalają na wyciągnięcie „setki” w czasie 6,9 s i prędkości maksymalnej 223 km/h.
(fot. TuRbO_J@Flickr CC BY 2.0)
Segment
BTyp nadwozia
hatchbackFord Fiesta Mk VII zadebiutował w 2008 roku. Ford zaprojektował Fiestę zgodnie z nowym designem marki pod nazwą „Kinetic Design”. Wszystkie nowe Fordy wyróżniały się więc agresywnym i oryginalnym wyglądem. Ford Fiesta VII generacji dostępny był w 3 i 5-drzwiowym nadwoziu typu hatchback.
Nabywcy do wyboru mieli osiem jednostek benzynowych o mocach od 60 do 182 KM oraz cztery diesle o mocach od 68 do 95 KM. W 2013 roku pojawiła się najmocniejsza wersja benzynowa – Fiesta ST, czyli odmiana usportowiona. Ford zmodernizował model, w którym zmieniono wlot powietrza i przednie lampy, dzięki czemu samochód zyskał jeszcze bardziej drapieżny wygląd.
Wprowadzono też nowe silniki m.in. turbodoładowany silnik benzynowy 1.0 ECOboost, który zdobył pierwsze miejsce w konkursie International Engine of the Year Awards w latach 2012 oraz 2013.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Ford Fiesta Mk7 – czy warto kupić?„
Zalety
- atrakcyjna, dynamiczna sylwetka
- dobry wynik w testach NCAP – 5/5 gwiazdek
- dobre właściwości jezdne
Wady
- wycieki oleju ze skrzyni biegów i miski olejowej
- awarie filtra DPF w silnikach TDCi
Ford Fiesta Mk VII występuje tylko w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. W obu auto posiada bagażnik o pojemności 295 l, który po złożeniu oparć można powiększyć aż do 980 l.
hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 | 999 | 80/6300 | 105/4100 | R3 | 14,9 | 165 |
1.0 | 999 | 100/6000 | 170/1400 | R3 | 11,2 | 180 |
1.0 | 999 | 125/6000 | 200/1400 | R3 | 9,4 | 196 |
1.25 | 1242 | 60/4400 | 109/4000 | R4 | 16,9 | 152 |
1.25 | 1242 | 82/4200 | 114/4000 | R4 | 13,3 | 168 |
1.4 | 1388 | 96/5750 | 125/4200 | R4 | 12,2 | 175 |
1.6 | 1596 | 120/6000 | 152/4050 | R4 | 9,9 | 193 |
1.6 ST | 1596 | 182/6000 | 290/2500 | R4 | 6,9 | 223 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.25 | 1398 | 60/6000 | 109/3600 | R4 | 14,9 | 162 |
1.4 | 1399 | 70/4000 | 160/1750 | R4 | 14,9 | 162 |
1.5 | 1495 | 75/3750 | 185/1750 | R4 | 13,5 | 167 |
1.6 | 1596 | 95/4000 | 205/1750 | R4 | 11,8 | 175 |
1.6 | 1596 | 95/3800 | 200/1750 | R4 | 11,7 | 181 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 6-biegowa półautomatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.0 (80 KM) | 4,6 |
1.0 (100 KM) | 4,5 |
1.0 (125 KM) | 4,3 |
1.25 (60 KM) | 5,5 |
1.25 (82 KM) | 5,6 |
1.4 (96 KM) | 5,8 |
1.6 (120 KM) | 5,8 |
1.6 ST (182 KM) | 6,2 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.25 (60 KM) | 4,2 |
1.4 (70 KM) | 4,2 |
1.5 (75 KM) | 3,7 |
1.6 (95 KM) | 4,1 |
1.6 (95 KM) | 3,6 |
Usportowiony Ford Fiesta ST wyróżniał się nakładkami na progi, spojlerem, a także mocniejszym silnikiem. Model ten napędza benzynowa jednostka o pojemności 1,6 l i mocy 182 KM. Osiągi silnika pozwalają na wyciągnięcie „setki” w czasie 6,9 s i prędkości maksymalnej 223 km/h.