Historia Citroën C5 I
Citroen C5 I liftback po faceliftingu (fot.RL GNZLZ@flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
samochód miejski klasy DTyp nadwozia
liftback, kombiCitroën C5 I generacji był bezpośrednim następcą modelu Xantia. W 2000 roku zadebiutowały odmiany liftback i kombi. Produkcja auta ruszyła rok później. W 2004 roku przeprowadzono facelifting modelu, a w 2008 pojawił się następca – Citroen C5 drugiej generacji.
Zalety
- Przestronna kabina pasażerska
- Wysoki komfort podróżowania
- Dobre wyciszenie
Wady
- niska trwałość zawieszenia
- wysokie koszty serwisowania jednostki wysokoprężnej 2.2 HDI
- usterki alternatora
Nadwozie
Citroën C5 pierwszej generacji oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych: liftback i kombi, które w „słowniku” francuskiej marki jest oznaczone jest jako „Break”. Z tyłu wersji liftbacka umieszczono bagażnik, który przed złożeniem siedzeń oferował 456 l pojemności, a po złożeniu 1310 l. Kombi, jak w większości modeli, było pod tym względem oferując przestrzeń bagażowej, mogącą pomieścić 565 l.
liftback
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 16V | 1749 | 116/5500 | 160/4000 | R4/16 | 12,1 | 196 |
2.0 16V | 1997 | 136/6000 | 190/4100 | R4/16 | 10,8* (12,3**) | 208* (202**) |
2.0 16V HPI | 1997 | 140/6000 | 192/4000 | R4/16 | 9,6 | 210 |
3.0 V6 | 2946 | 207/6000 | 285/3750 | V6/24 | 8,1 (9,7**) | 240 (232**) |
* Manualna skrzynia biegów ** 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 HDI | 1997 | 90/4000 | 205/1900 | R4/8 | 13,8 | 185 |
2.0 HDI | 1997 | 109/4000 | 150/1750 | R4/8 | 12,5 | 192 |
2.2 16V HDI | 2179 | 133/4000 | 314/2000 | R4/16 | 10,9 (12,3**) | 205 (201**) |
** Automatyczna skrzynia biegów
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 6-biegowa półautomatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.8 16V | 7,7 |
2.0 16V | 8,1* (8,7**) |
2.0 16V HPI | 7,5 |
3.0 V6 | 9,6 (10,2**) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 HDI | 5,6 |
2.0 HDI | 5,6 |
2.2 16V HDI | 6,4 (7,0**) |
Wersje specjalne
Citroën C5 pierwszej generacji oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych: liftback i kombi, które w „słowniku” francuskiej marki jest oznaczone jest jako „Break”. Z tyłu wersji liftbacka umieszczono bagażnik, który przed złożeniem siedzeń oferował 456 l pojemności, a po złożeniu 1310 l. Kombi, jak w większości modeli, było pod tym względem oferując przestrzeń bagażowej, mogącą pomieścić 565 l.
** Automatyczna skrzynia biegów
Citroen C5 I liftback po faceliftingu (fot.RL GNZLZ@flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
samochód miejski klasy DTyp nadwozia
liftback, kombiCitroën C5 I generacji był bezpośrednim następcą modelu Xantia. W 2000 roku zadebiutowały odmiany liftback i kombi. Produkcja auta ruszyła rok później. W 2004 roku przeprowadzono facelifting modelu, a w 2008 pojawił się następca – Citroen C5 drugiej generacji.
Zalety
- Przestronna kabina pasażerska
- Wysoki komfort podróżowania
- Dobre wyciszenie
Wady
- niska trwałość zawieszenia
- wysokie koszty serwisowania jednostki wysokoprężnej 2.2 HDI
- usterki alternatora
Citroën C5 pierwszej generacji oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych: liftback i kombi, które w „słowniku” francuskiej marki jest oznaczone jest jako „Break”. Z tyłu wersji liftbacka umieszczono bagażnik, który przed złożeniem siedzeń oferował 456 l pojemności, a po złożeniu 1310 l. Kombi, jak w większości modeli, było pod tym względem oferując przestrzeń bagażowej, mogącą pomieścić 565 l.
liftback
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 16V | 1749 | 116/5500 | 160/4000 | R4/16 | 12,1 | 196 |
2.0 16V | 1997 | 136/6000 | 190/4100 | R4/16 | 10,8* (12,3**) | 208* (202**) |
2.0 16V HPI | 1997 | 140/6000 | 192/4000 | R4/16 | 9,6 | 210 |
3.0 V6 | 2946 | 207/6000 | 285/3750 | V6/24 | 8,1 (9,7**) | 240 (232**) |
* Manualna skrzynia biegów ** 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 HDI | 1997 | 90/4000 | 205/1900 | R4/8 | 13,8 | 185 |
2.0 HDI | 1997 | 109/4000 | 150/1750 | R4/8 | 12,5 | 192 |
2.2 16V HDI | 2179 | 133/4000 | 314/2000 | R4/16 | 10,9 (12,3**) | 205 (201**) |
** Automatyczna skrzynia biegów
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 6-biegowa półautomatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.8 16V | 7,7 |
2.0 16V | 8,1* (8,7**) |
2.0 16V HPI | 7,5 |
3.0 V6 | 9,6 (10,2**) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 HDI | 5,6 |
2.0 HDI | 5,6 |
2.2 16V HDI | 6,4 (7,0**) |
Citroën C5 pierwszej generacji oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych: liftback i kombi, które w „słowniku” francuskiej marki jest oznaczone jest jako „Break”. Z tyłu wersji liftbacka umieszczono bagażnik, który przed złożeniem siedzeń oferował 456 l pojemności, a po złożeniu 1310 l. Kombi, jak w większości modeli, było pod tym względem oferując przestrzeń bagażowej, mogącą pomieścić 565 l.
** Automatyczna skrzynia biegów