Historia Citroën C4 Picasso I
Citroen C4 Picasso I (fot. Klaus Nahr@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
minivanTyp nadwozia
minivanPo raz pierwszy można było go zobaczyć w 2006 na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Co ciekawe, początkowo pokazano jedynie 7-osobową wersję Grand. Klasyczna, 5-osobowa odmiana pojawiła się rok później.
Tak, jak w przypadku innych modelu spod znaku podwójnego szewronu, francuscy inżynierowie zadbali, aby o liczne nieszablonowe i innowacyjne rozwiązania, które „zaszyli” w C4 Picasso. Tym, co najszybciej zwraca uwagę użytkownika, przy okazji pierwszej wizyty za kierownicą auta jest z pewnością cyfrowy prędkościomierz, który wyparł analogowy odpowiednik. Oryginalna jest również kierownica, w której ruchomy jest tylko wieniec – rozwiązanie to znane jest użytkownikom innych modeli francuskiego koncernu. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe stało się zastosowanie asymetrycznej poduszki powietrznej dla kierowcy, które oferuje wyższy stopień bezpieczeństwa w stosunku do klasycznej wersji.
Zalety
- Atrakcyjny cena zakupu wersji używanych
- Wysoki komfort podróży
- Atrakcyjny, nowoczesny design
Wady
- Awarie łańcucha rozrządu w silniku benzynowym 1.6 THP
- Usterki turbosprężarki w jednostce 1.6 HDI
- Kłopoty z zaworem EGR (wersje benzynowe i diesle)
Nadwozie
Citroën C4 Picasso był oferowany tylko w jednej wersji nadwoziowej – jako minivan. Klienci mieli jednak wybór w zakresie maksymalnej liczby miejsc we wnętrzu auta. W klasycznej odmianie na pokładzie było 5 miejsc, a w wersji oznaczonej jako „Grand” producent przygotował 7 foteli. W pierwszej odmianie bagażnik oferował 500 l (1734 l po złożeniu siedzeń). Z kolei w modelu „Grand” przestrzeń bagażowa przedstawiała się następująco: 576 l i 1951 l po złożeniu siedzeń.
minivan
grand
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 VTi | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 13,3 | 186 |
1.8 16V | 1749 | 125/6000 | 170/3750 | R4/16 | 11,7 | 185 |
1.6 THP Auto | 1598 | 140/6000 | 240/1400 | R4/16 | 13,1* | 190* |
1.6 THP 150 | 1598 | 150/5800 | 240/1400 | R4/16 | 11,0* | 200* |
1.6 THP 155 | 1598 | 156/6000 | 240/1400 | R4/16 | 10,3* | 204* |
2.0 16V | 1997 | 140/6000 | 200/4000 | R4/16 | 11,3* | 195* |
* Automatyczna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 HDI | 1560 | 109/4000 | 240/1750 | R4/16 | 12,5* | 180* |
2.0 HDI | 1997 | 136/4000 | 270/2000 | R4/16 | 12,4* | 195* |
2.0 HDI FAP | 1997 | 163/3750 | 340/2000 | R4/16 | 10,7** | 190** |
1.6 HDI FAP | 1560 | 112/3600 | 270/1750 | R4/16 | 12,8* | 181* |
2.0 HDI FAP | 1997 | 150/3750 | 340/2000 | R4/16 | 10,7* | 195* |
* Manualna skrzynia biegów ** Automatyczna skrzynia biegów
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 VTi | 7,5 |
1.8 16V | 8,0 |
1.6 THP Auto | 8,5* |
1.6 THP 150 | 7,4* |
1.6 THP 155 | 6,9* |
2.0 16V | 8,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 HDI | 5,9* |
2.0 HDI | 6,2* |
2.0 HDI FAP | 6,8* |
1.6 HDI FAP | 5,2* |
2.0 HDI FAP | 5,9* |
Wersje specjalne
Z okazji 90 urodzin Citroëna, francuski koncern w 2009 roku wypuścił edycję specjalną Citroëna C4 Picasso I generacji „Millennium”, która była wyposażona w system nawigacji MyWay , zestaw Bluetooth, 17-calowe felgi aluminiowe, tylne czujniki parkowania oraz elektrycznie składane lusterka zewnętrzne.
Citroen C4 Picasso I (fot. Klaus Nahr@Flickr CC BY-SA 2.0)
Segment
minivanTyp nadwozia
minivanPo raz pierwszy można było go zobaczyć w 2006 na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Co ciekawe, początkowo pokazano jedynie 7-osobową wersję Grand. Klasyczna, 5-osobowa odmiana pojawiła się rok później.
Tak, jak w przypadku innych modelu spod znaku podwójnego szewronu, francuscy inżynierowie zadbali, aby o liczne nieszablonowe i innowacyjne rozwiązania, które „zaszyli” w C4 Picasso. Tym, co najszybciej zwraca uwagę użytkownika, przy okazji pierwszej wizyty za kierownicą auta jest z pewnością cyfrowy prędkościomierz, który wyparł analogowy odpowiednik. Oryginalna jest również kierownica, w której ruchomy jest tylko wieniec – rozwiązanie to znane jest użytkownikom innych modeli francuskiego koncernu. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe stało się zastosowanie asymetrycznej poduszki powietrznej dla kierowcy, które oferuje wyższy stopień bezpieczeństwa w stosunku do klasycznej wersji.
Zalety
- Atrakcyjny cena zakupu wersji używanych
- Wysoki komfort podróży
- Atrakcyjny, nowoczesny design
Wady
- Awarie łańcucha rozrządu w silniku benzynowym 1.6 THP
- Usterki turbosprężarki w jednostce 1.6 HDI
- Kłopoty z zaworem EGR (wersje benzynowe i diesle)
Citroën C4 Picasso był oferowany tylko w jednej wersji nadwoziowej – jako minivan. Klienci mieli jednak wybór w zakresie maksymalnej liczby miejsc we wnętrzu auta. W klasycznej odmianie na pokładzie było 5 miejsc, a w wersji oznaczonej jako „Grand” producent przygotował 7 foteli. W pierwszej odmianie bagażnik oferował 500 l (1734 l po złożeniu siedzeń). Z kolei w modelu „Grand” przestrzeń bagażowa przedstawiała się następująco: 576 l i 1951 l po złożeniu siedzeń.
minivan
grand
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 VTi | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 13,3 | 186 |
1.8 16V | 1749 | 125/6000 | 170/3750 | R4/16 | 11,7 | 185 |
1.6 THP Auto | 1598 | 140/6000 | 240/1400 | R4/16 | 13,1* | 190* |
1.6 THP 150 | 1598 | 150/5800 | 240/1400 | R4/16 | 11,0* | 200* |
1.6 THP 155 | 1598 | 156/6000 | 240/1400 | R4/16 | 10,3* | 204* |
2.0 16V | 1997 | 140/6000 | 200/4000 | R4/16 | 11,3* | 195* |
* Automatyczna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 HDI | 1560 | 109/4000 | 240/1750 | R4/16 | 12,5* | 180* |
2.0 HDI | 1997 | 136/4000 | 270/2000 | R4/16 | 12,4* | 195* |
2.0 HDI FAP | 1997 | 163/3750 | 340/2000 | R4/16 | 10,7** | 190** |
1.6 HDI FAP | 1560 | 112/3600 | 270/1750 | R4/16 | 12,8* | 181* |
2.0 HDI FAP | 1997 | 150/3750 | 340/2000 | R4/16 | 10,7* | 195* |
* Manualna skrzynia biegów ** Automatyczna skrzynia biegów
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 VTi | 7,5 |
1.8 16V | 8,0 |
1.6 THP Auto | 8,5* |
1.6 THP 150 | 7,4* |
1.6 THP 155 | 6,9* |
2.0 16V | 8,9 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 HDI | 5,9* |
2.0 HDI | 6,2* |
2.0 HDI FAP | 6,8* |
1.6 HDI FAP | 5,2* |
2.0 HDI FAP | 5,9* |
Z okazji 90 urodzin Citroëna, francuski koncern w 2009 roku wypuścił edycję specjalną Citroëna C4 Picasso I generacji „Millennium”, która była wyposażona w system nawigacji MyWay , zestaw Bluetooth, 17-calowe felgi aluminiowe, tylne czujniki parkowania oraz elektrycznie składane lusterka zewnętrzne.