Historia modelu
Citroen C2 I hatchback (fot. FotoSleuth@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy BTyp nadwozia
hatchbackW 2005 r., zaledwie trzy lata po rozpoczęciu produkcji, Citroën C2 przeszedł lifting. Zmiany nie były jednak zbyt rewolucyjne – zmieniono panel wskaźników, dodano kilka opcjonalnych elementów wyposażenia i wprowadzono magistralę komunikacyjną CAN. Produkcję zakończono zaledwie 6 lat po je rozpoczęciu. Pomimo sprzedania ponad 600 tys. egzemplarzy, Citroën nie był zadowolony z wyników sprzedaży. Po części wynikało to z polityki cenowej koncernu, C2 był tylko nieznacznie tańszy od większego i bardziej przestronnego C3.
Zalety
- praktyczne auto do miasta
- niskie koszty eksploatacji
- niezły komfort podróżowania
Wady
- Wycieki oleju w silnikach benzynowych
- Awarie wtryskiwaczy i turbosprężarki w silnikach wysokoprężnych
- Usterki elektroniki pokładowej
Nadwozie
Citroën C2 występował w jednej wersji - jako 3-drzwiowy hatchback. Auto było wyposażone w bagażnik o pojemności 166 l, który po złożeniu siedzeń powiększał się do 878 l.
hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.1 i | 1124 | 61/5500 | 94/ 3200 | R4/8 | 14,4 | 158 |
1.4 i | 1360 | 75/5400 | 118/3300 | R4/8 | 12,2 | 169 |
1.4 i 16V | 1360 | 90/5250 | 133/3250 | R4/16 | 13,0 | 181 |
1.6 i 16V | 1587 | 110/5750 | 147/4000 | R4/16 | 11,9* | 195* |
1.6 i 16V VTR | 1587 | 122/6500 | 143/3750 | R4/16 | 8,9 | 202 |
* Automatyczna skrzynia biegów ** Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDi | 1398 | 70/4000 | 150/1750 | R4/8 | 13,5* | 166* |
1.6 HDi 16V | 1560 | 110/4000 | 240/1750 | R4/16 | 9,4* | 193* |
* Manualna skrzynia biegów
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 5-biegowa półautomatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.1 i | 5,8 |
1.4 i | 6,0 |
1.4 i 16V | 5,6 |
1.6 i 16V | 6,3* |
1.6 i 16V VTR | 9,3 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 HDi | 4,3* |
1.6 HDi 16V | 4,4* |
Wersje specjalne
Citroën C2 doczekał się wersji rajdowej. Był nim model S1600 . Auto było wykorzystywane zarówno w pełnoprawnych Rajdowych Mistrzostwach Świata oraz w specjalnej edycji dla Juniorów. Podobnie, jak w przypadku wersji „cywilnej”, rajdowe C2 zastąpiło rajdową wersję Citroëna Saxo. Hiszpański kierowca Dani Sordo wygrał tym autem WRC w 2005 roku. Cztery lata później siedzący za kierownica C2 Martin Prokop, powtórzył ten wyczyn.
Citroen C2 I hatchback (fot. FotoSleuth@Flickr CC BY 2.0)
Segment
samochód miejski klasy BTyp nadwozia
hatchbackW 2005 r., zaledwie trzy lata po rozpoczęciu produkcji, Citroën C2 przeszedł lifting. Zmiany nie były jednak zbyt rewolucyjne – zmieniono panel wskaźników, dodano kilka opcjonalnych elementów wyposażenia i wprowadzono magistralę komunikacyjną CAN. Produkcję zakończono zaledwie 6 lat po je rozpoczęciu. Pomimo sprzedania ponad 600 tys. egzemplarzy, Citroën nie był zadowolony z wyników sprzedaży. Po części wynikało to z polityki cenowej koncernu, C2 był tylko nieznacznie tańszy od większego i bardziej przestronnego C3.
Zalety
- praktyczne auto do miasta
- niskie koszty eksploatacji
- niezły komfort podróżowania
Wady
- Wycieki oleju w silnikach benzynowych
- Awarie wtryskiwaczy i turbosprężarki w silnikach wysokoprężnych
- Usterki elektroniki pokładowej
Citroën C2 występował w jednej wersji - jako 3-drzwiowy hatchback. Auto było wyposażone w bagażnik o pojemności 166 l, który po złożeniu siedzeń powiększał się do 878 l.
hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.1 i | 1124 | 61/5500 | 94/ 3200 | R4/8 | 14,4 | 158 |
1.4 i | 1360 | 75/5400 | 118/3300 | R4/8 | 12,2 | 169 |
1.4 i 16V | 1360 | 90/5250 | 133/3250 | R4/16 | 13,0 | 181 |
1.6 i 16V | 1587 | 110/5750 | 147/4000 | R4/16 | 11,9* | 195* |
1.6 i 16V VTR | 1587 | 122/6500 | 143/3750 | R4/16 | 8,9 | 202 |
* Automatyczna skrzynia biegów ** Manualna skrzynia biegów
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDi | 1398 | 70/4000 | 150/1750 | R4/8 | 13,5* | 166* |
1.6 HDi 16V | 1560 | 110/4000 | 240/1750 | R4/16 | 9,4* | 193* |
* Manualna skrzynia biegów
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 5-biegowa półautomatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.1 i | 5,8 |
1.4 i | 6,0 |
1.4 i 16V | 5,6 |
1.6 i 16V | 6,3* |
1.6 i 16V VTR | 9,3 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 HDi | 4,3* |
1.6 HDi 16V | 4,4* |
Citroën C2 doczekał się wersji rajdowej. Był nim model S1600 . Auto było wykorzystywane zarówno w pełnoprawnych Rajdowych Mistrzostwach Świata oraz w specjalnej edycji dla Juniorów. Podobnie, jak w przypadku wersji „cywilnej”, rajdowe C2 zastąpiło rajdową wersję Citroëna Saxo. Hiszpański kierowca Dani Sordo wygrał tym autem WRC w 2005 roku. Cztery lata później siedzący za kierownica C2 Martin Prokop, powtórzył ten wyczyn.