Historia modelu
Segment
SUVTyp nadwozia
5-drzwiowy SUVPojazdem koncepcyjnym na bazie którego powstało Audi Q5 był zaprezentowany w 2007 roku na targach motoryzacyjnych w Los Angeles Audi Cross Cabriolet quattro. Z kolie Audi Q5 zostało upublicznione w trakcie Beijing Auto Show, a później na Los Angeles Auto Show w 2008 roku. Auto jest drugim autem, po modelu Q7, z segmentu SUV producenta z Ingolstadt.
Pojazd skonstruowano z wykorzystaniem nowoczesnej, modułowej płyty podłogowej MLB, która znalazła zastosowanie również w modelach generacji B8 Audi A4 i Audi A5.
W 2012 model Q5 przeszedł facelifting. Modyfikacje dotknęły przednie reflektory, atrapę chłodnicy i zderzaki.
Zalety
- Bogate wyposażenie standardowe
- Napęd quattro w standardzie
Wady
- Awaryjne filtry cząstek stałych w jednostkach wysokoprężnych
- Problemy z nagarem w jednostkach benzynowych
- Usterki reflektorów ksenonowych i czujników TPMS
Nadwozie
Audi Q5 występuje jako 5-drzwiowy SUV. Pojemność bagażnika to 540 l. Po złożeniu siedzeń przestrzeń rośnie do 1560 l (w odmianie z napędem hybrydowym to odpowiednio 460 i 1480 l).
5-drzwiowy SUV
Polecane warsztaty
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TFSI quattro | 1984 | 180/4000 | 320/1500-4200 | R4/16 | 8,5* | 210* |
2.0 TFSI quattro | 1984 | 211/4300 | 350/1500-4200 | R4/16 | 7,6* | 222* |
2.0 TFSI quattro | 1984 | 211/4300 | 350/1500-4200 | R4/16 | 7,2** | 222** |
2.0 TFSI | 1984 | 225/4500 | 350/1500-4000 | R4/16 | 7,1** | 222* |
3.0 TFSI quattro | 2995 | 272/4780 | 400/2500-4780 | V6/24 | 5,9** | 234** |
3.2 FSI quattro | 3197 | 270/6500 | 330/3000-5000 | V6/24 | 6,9** | 234** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDI quattro | 1968 | 143/4200 | 350/1750-2500 | R4/16 | 11,4* | 190* |
2.0 TDI quattro | 1968 | 150/4200 | 320/1750-2500 | R4/16 | 10,9* | 192* |
2.0 TDI quattro | 1968 | 150/4200 | 320/1750-2500 | R4/16 | 10,8** | 190** |
2.0 TDI quattro | 1968 | 170/4200 | 350/1750-2500 | R4/16 | 9,9* | 204* |
2.0 TDI quattro | 1968 | 170/4200 | 350/1750-2500 | R4/16 | 9,9** | 200** |
2.0 TDI quattro | 1968 | 177/4200 | 380/1750-2500 | R4/16 | 9,9* | 204* |
2.0 TDI quattro | 1968 | 177/4200 | 380/1750-2500 | R4/16 | 9,9** | 200* |
2.0 TDI CLEAN DIESEL | 1968 | 190/3800 | 400/1750-3000 | R4/16 | 8,4* | 210* |
2.0 TDI CLEAN DIESEL | 1968 | 190/3800 | 400/1750-3000 | R4/16 | 8,4** | 210** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 240/4000 | 500/1500-3000 | V6/24 | 6,5** | 225** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 245/4000 | 580/1750-2750 | V6/24 | 6,4** | 225** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 258/4000 | 580/1750-2500 | V6/24 | 6,2** | 230** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 313/3900 | 650/1450-2800 | V6/24 | 5,1** | 250** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 326/4000 | 650/1400-2500 | V6/24 | 5,1** | 250** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 340/4100 | 700/1500 | V6/24 | 5,1** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TFSI HYBRID | 1984 | 211/4300 | 350/1500-4200 | R4/16 | 7,1** | 225** |
2.0 TFSI HYBRID | 1984 | 245/4300 | 350/1500-4200 | R4/16 | 7,1** | 225** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa Tiptronic
- 8-biegowa Tiptronic
- 7-biegowa S-Tronic
Typ napędu:
- quattro
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TDI quattro (143 KM) | 6,2 (skrzynia manualna) |
2.0 TDI quattro (150 KM) | 5,3 (skrzynia manualna) |
2.0 TDI quattro (150 KM) | 5,9 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TDI quattro (170 KM) | 6,2 (skrzynia manualna) |
2.0 TDI quattro (170 KM) | 7,3 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TDI quattro (177 KM) | 6,2 (skrzynia manualna) |
2.0 TDI quattro (177 KM) | 7,0 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TDI CLEAN DIESEL (190 KM) | 5,7 (skrzynia manualna) |
2.0 TDI CLEAN DIESEL (190 KM) | 5,7 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (240 KM) | 7,5 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (245 KM) | 6,4 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (258 KM) | 6,3 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (313 KM) | 6,8 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (326 KM) | 6,6 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (340 KM) | 6,6 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TFSI HYBRID (211 KM) | 6,9 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TFSI HYBRID (245 KM) | 6,9 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TFSI quattro (180 KM) | 8,4 (skrzynia manualna) |
2.0 TFSI quattro (211 KM) | 8,4 (skrzynia manualna) |
2.0 TFSI quattro (211 KM) | 8,5 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TFSI (350 KM) | 7,9 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TFSI quattro (272 KM) | 8,6 (skrzynia automatyczna) |
3.2 FSI quattro (270 KM) | 9,3 (skrzynia automatyczna) |
Wersje specjalne
W 2013 oferta Audi powiększyła się o modele SQ5 i SQ5 TDI. Drugi z modeli został wyposażony w podwójnie doładowany 3,0-litrowy silnik wysokoprężny w układzie V6 o mocy 313 KM i momencie obrotowym 650 Nm.
Segment
SUVTyp nadwozia
5-drzwiowy SUVPojazdem koncepcyjnym na bazie którego powstało Audi Q5 był zaprezentowany w 2007 roku na targach motoryzacyjnych w Los Angeles Audi Cross Cabriolet quattro. Z kolie Audi Q5 zostało upublicznione w trakcie Beijing Auto Show, a później na Los Angeles Auto Show w 2008 roku. Auto jest drugim autem, po modelu Q7, z segmentu SUV producenta z Ingolstadt.
Pojazd skonstruowano z wykorzystaniem nowoczesnej, modułowej płyty podłogowej MLB, która znalazła zastosowanie również w modelach generacji B8 Audi A4 i Audi A5.
W 2012 model Q5 przeszedł facelifting. Modyfikacje dotknęły przednie reflektory, atrapę chłodnicy i zderzaki.
Zalety
- Bogate wyposażenie standardowe
- Napęd quattro w standardzie
Wady
- Awaryjne filtry cząstek stałych w jednostkach wysokoprężnych
- Problemy z nagarem w jednostkach benzynowych
- Usterki reflektorów ksenonowych i czujników TPMS
Audi Q5 występuje jako 5-drzwiowy SUV. Pojemność bagażnika to 540 l. Po złożeniu siedzeń przestrzeń rośnie do 1560 l (w odmianie z napędem hybrydowym to odpowiednio 460 i 1480 l).
5-drzwiowy SUV
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TFSI quattro | 1984 | 180/4000 | 320/1500-4200 | R4/16 | 8,5* | 210* |
2.0 TFSI quattro | 1984 | 211/4300 | 350/1500-4200 | R4/16 | 7,6* | 222* |
2.0 TFSI quattro | 1984 | 211/4300 | 350/1500-4200 | R4/16 | 7,2** | 222** |
2.0 TFSI | 1984 | 225/4500 | 350/1500-4000 | R4/16 | 7,1** | 222* |
3.0 TFSI quattro | 2995 | 272/4780 | 400/2500-4780 | V6/24 | 5,9** | 234** |
3.2 FSI quattro | 3197 | 270/6500 | 330/3000-5000 | V6/24 | 6,9** | 234** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDI quattro | 1968 | 143/4200 | 350/1750-2500 | R4/16 | 11,4* | 190* |
2.0 TDI quattro | 1968 | 150/4200 | 320/1750-2500 | R4/16 | 10,9* | 192* |
2.0 TDI quattro | 1968 | 150/4200 | 320/1750-2500 | R4/16 | 10,8** | 190** |
2.0 TDI quattro | 1968 | 170/4200 | 350/1750-2500 | R4/16 | 9,9* | 204* |
2.0 TDI quattro | 1968 | 170/4200 | 350/1750-2500 | R4/16 | 9,9** | 200** |
2.0 TDI quattro | 1968 | 177/4200 | 380/1750-2500 | R4/16 | 9,9* | 204* |
2.0 TDI quattro | 1968 | 177/4200 | 380/1750-2500 | R4/16 | 9,9** | 200* |
2.0 TDI CLEAN DIESEL | 1968 | 190/3800 | 400/1750-3000 | R4/16 | 8,4* | 210* |
2.0 TDI CLEAN DIESEL | 1968 | 190/3800 | 400/1750-3000 | R4/16 | 8,4** | 210** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 240/4000 | 500/1500-3000 | V6/24 | 6,5** | 225** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 245/4000 | 580/1750-2750 | V6/24 | 6,4** | 225** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 258/4000 | 580/1750-2500 | V6/24 | 6,2** | 230** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 313/3900 | 650/1450-2800 | V6/24 | 5,1** | 250** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 326/4000 | 650/1400-2500 | V6/24 | 5,1** | 250** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 340/4100 | 700/1500 | V6/24 | 5,1** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TFSI HYBRID | 1984 | 211/4300 | 350/1500-4200 | R4/16 | 7,1** | 225** |
2.0 TFSI HYBRID | 1984 | 245/4300 | 350/1500-4200 | R4/16 | 7,1** | 225** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa Tiptronic
- 8-biegowa Tiptronic
- 7-biegowa S-Tronic
Typ napędu:
- quattro
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TDI quattro (143 KM) | 6,2 (skrzynia manualna) |
2.0 TDI quattro (150 KM) | 5,3 (skrzynia manualna) |
2.0 TDI quattro (150 KM) | 5,9 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TDI quattro (170 KM) | 6,2 (skrzynia manualna) |
2.0 TDI quattro (170 KM) | 7,3 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TDI quattro (177 KM) | 6,2 (skrzynia manualna) |
2.0 TDI quattro (177 KM) | 7,0 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TDI CLEAN DIESEL (190 KM) | 5,7 (skrzynia manualna) |
2.0 TDI CLEAN DIESEL (190 KM) | 5,7 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (240 KM) | 7,5 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (245 KM) | 6,4 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (258 KM) | 6,3 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (313 KM) | 6,8 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (326 KM) | 6,6 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (340 KM) | 6,6 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TFSI HYBRID (211 KM) | 6,9 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TFSI HYBRID (245 KM) | 6,9 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TFSI quattro (180 KM) | 8,4 (skrzynia manualna) |
2.0 TFSI quattro (211 KM) | 8,4 (skrzynia manualna) |
2.0 TFSI quattro (211 KM) | 8,5 (skrzynia automatyczna) |
2.0 TFSI (350 KM) | 7,9 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TFSI quattro (272 KM) | 8,6 (skrzynia automatyczna) |
3.2 FSI quattro (270 KM) | 9,3 (skrzynia automatyczna) |
W 2013 oferta Audi powiększyła się o modele SQ5 i SQ5 TDI. Drugi z modeli został wyposażony w podwójnie doładowany 3,0-litrowy silnik wysokoprężny w układzie V6 o mocy 313 KM i momencie obrotowym 650 Nm.