Historia Audi A6 C7
Audi A6 C7 sedan (fot. Raptor Alpha@Flickr CC BY-ND 2.0)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi, allroadCzwarta generacja A6 o oznaczeniu kodowym C7 miała swój debiut podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2011 roku. Najnowsze Audi A6 dostępne jest w wersji sedan i kombi (Avant) oraz uterenowionej wersji Allroad, która bazuje na nadwoziu kombi. Do napędu służy jeden z siedmiu silników benzynowych o mocach od 180 do 560 KM lub jeden z pięciu diesli o mocach od 177 do 245 KM. W 2014 roku model A6 C7 został lekko zmodernizowany – przemodelowano przednie i tylne światła, które po ulepszeniach wyposażyć można w reflektory typu LED, a nawet LED Matrix. Zmiany objęły także zderzaki, atrapę chłodnicy, progi, wloty powietrza. Dodano także nowe jednostki napędowe spełniające normy Euro 6.
W gamie modelowej nie mogło zabraknąć wersji sportowej S6 oraz RS6. Ta pierwsza napędzana jest 4-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 420 KM, a druga jednostką benzynową o tej samej pojemności, która dzięki doładowaniu generuje 560 KM. Co ciekawe A6 C7 w odróżnieniu od poprzednika zostało „odchudzone” o 50 kg, co przekłada się na lepsze prowadzenie i większą efektywność jednostek napędowych.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A6 C7 – czy warto kupić?„
Zalety
- ekskluzywne materiały wykończeniowe;
- zaawansowany system multimedialny;
- liczne dodatki i systemy wspomagające kierowcę w standardzie (m. in. elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select)
Wady
- awarie systemu wtryskowego w jednostkach diesla;
- uszkodzenia górnych napinaczy łańcucha rozrządu w silnikach V6;
- awarie filtra cząstek stałych (DPF)
Nadwozie
Audi A6 C7 występuje w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, kombi oraz Allroad – czyli kombi ze zwiększonym prześwitem. Sedan ma bagażnik o pojemności 530 l. Wersja Avant (kombi) oraz Allroad oferuje 565 l przestrzeni przewozowej, którą po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1680 l.
sedan
kombi
Allroad
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TFSI | 1984 | 170/4300 | 280/1800 | R4 | 8,2 | 228 |
2.4 | 2393 | 177/6000 | 230/3000 | V6 | 8,9 | 231 |
2.8 FSI | 2773 | 190/5000 | 280/3000 | V6 | 8,2 | 238 |
2.8 FSI | 2773 | 210/5500 | 280/3000 | V6 | 8,4 | 237 |
2.8 FSI | 2773 | 220/5750 | 280/3000 | V6 | 7,3 | 240 |
3.0 TFSI | 2995 | 290/4850 | 420/2500 | V6 | 5,9 | 250 |
3.2 FSI | 3123 | 255/6800 | 330/3250 | V6 | 6,9 | 250 |
4.2 | 4163 | 335/6600 | 420/3500 | V6 | 6,1 | 250 |
4.2 FSI | 4163 | 350/6800 | 440/3500 | V6 | 5,9 | 250 |
5.2 FSI | 5204 | 435/6800 | 540/3000 | V10 | 5,3 | 250 |
5.0 TFSI | 4991 | 580/6250 | 650/1500 | V10 | 4,6 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDI | 1968 | 136/4000 | 320/1750 | R4 | 10,3 | 208 |
2.0 TDI | 1968 | 140/4000 | 320/1750 | R4 | 10,3 | 208 |
2.0 TDI | 1968 | 170/4200 | 350/1750 | R4 | 8,9 | 225 |
2.7 TDI | 2698 | 180/3300 | 380/1400 | V6 | 8,1 | 230 |
2.7 TDI | 2698 | 190/3500 | 400/1400 | V6 | 7,9 | 232 |
3.0 TDI | 2967 | 225/4000 | 450/1400 | V6 | 7,3 | 243 |
3.0 TDI | 2967 | 233/4000 | 450/1500 | V6 | 6,9 | 247 |
3.0 TDI | 2967 | 240/4000 | 500/1500 | V6 | 6,9 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna;
- 6 i 7 i 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, quattro
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 TFSI | 8,1 |
2.4 | 9,9 |
2.8 FSI | 8,3 |
2.8 FSI | 8,8 |
2.8 FSI | 8,5 |
3.0 TFSI | 9,5 |
3.2 FSI | 9,9 |
4.2 | 11,7 |
4.2 FSI | 10,9 |
5.2 FSI | 13,4 |
5.0 TFSI | 14,0 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 TDI | 5,9 |
2.0 TDI | 6,3 |
2.0 TDI | 5,8 |
2.7 TDI | 7,0 |
2.7 TDI | 6,2 |
3.0 TDI | 8,0 |
3.0 TDI | 8,1 |
3.0 TDI | 6,7 |
Wersje specjalne
Audi A6 C7 w wersji S6 napędza silnik 4,0 TFSI generujący moc 420 KM. Jednostka napędowa umożliwia sprint do „setki” w czasie 4,7 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Audi S6 dostępne jest w wersjach sedan oraz kombi.
Topowa odmiana A6 z serii C7 to oczywiście RS6 z silnikiem V8 4,0 TFSI o mocy 560 KM i napędzie na cztery koła quattro. Takie zestawienie sprawia, że samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie 3.9 s. Prędkość maksymalna podobnie jak w przypadku S4 została ograniczona do 250 km/h. Model RS6 dostępny jest tylko w nadwoziu kombi. To aktualnie jeden z najszybszych w pełni użytkowych samochodów typu kombi dostępnych na rynku.
Audi A6 C7 sedan (fot. Raptor Alpha@Flickr CC BY-ND 2.0)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi, allroadCzwarta generacja A6 o oznaczeniu kodowym C7 miała swój debiut podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2011 roku. Najnowsze Audi A6 dostępne jest w wersji sedan i kombi (Avant) oraz uterenowionej wersji Allroad, która bazuje na nadwoziu kombi. Do napędu służy jeden z siedmiu silników benzynowych o mocach od 180 do 560 KM lub jeden z pięciu diesli o mocach od 177 do 245 KM. W 2014 roku model A6 C7 został lekko zmodernizowany – przemodelowano przednie i tylne światła, które po ulepszeniach wyposażyć można w reflektory typu LED, a nawet LED Matrix. Zmiany objęły także zderzaki, atrapę chłodnicy, progi, wloty powietrza. Dodano także nowe jednostki napędowe spełniające normy Euro 6.
W gamie modelowej nie mogło zabraknąć wersji sportowej S6 oraz RS6. Ta pierwsza napędzana jest 4-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 420 KM, a druga jednostką benzynową o tej samej pojemności, która dzięki doładowaniu generuje 560 KM. Co ciekawe A6 C7 w odróżnieniu od poprzednika zostało „odchudzone” o 50 kg, co przekłada się na lepsze prowadzenie i większą efektywność jednostek napędowych.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A6 C7 – czy warto kupić?„
Zalety
- ekskluzywne materiały wykończeniowe;
- zaawansowany system multimedialny;
- liczne dodatki i systemy wspomagające kierowcę w standardzie (m. in. elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select)
Wady
- awarie systemu wtryskowego w jednostkach diesla;
- uszkodzenia górnych napinaczy łańcucha rozrządu w silnikach V6;
- awarie filtra cząstek stałych (DPF)
Audi A6 C7 występuje w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, kombi oraz Allroad – czyli kombi ze zwiększonym prześwitem. Sedan ma bagażnik o pojemności 530 l. Wersja Avant (kombi) oraz Allroad oferuje 565 l przestrzeni przewozowej, którą po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1680 l.
sedan
kombi
Allroad
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TFSI | 1984 | 170/4300 | 280/1800 | R4 | 8,2 | 228 |
2.4 | 2393 | 177/6000 | 230/3000 | V6 | 8,9 | 231 |
2.8 FSI | 2773 | 190/5000 | 280/3000 | V6 | 8,2 | 238 |
2.8 FSI | 2773 | 210/5500 | 280/3000 | V6 | 8,4 | 237 |
2.8 FSI | 2773 | 220/5750 | 280/3000 | V6 | 7,3 | 240 |
3.0 TFSI | 2995 | 290/4850 | 420/2500 | V6 | 5,9 | 250 |
3.2 FSI | 3123 | 255/6800 | 330/3250 | V6 | 6,9 | 250 |
4.2 | 4163 | 335/6600 | 420/3500 | V6 | 6,1 | 250 |
4.2 FSI | 4163 | 350/6800 | 440/3500 | V6 | 5,9 | 250 |
5.2 FSI | 5204 | 435/6800 | 540/3000 | V10 | 5,3 | 250 |
5.0 TFSI | 4991 | 580/6250 | 650/1500 | V10 | 4,6 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDI | 1968 | 136/4000 | 320/1750 | R4 | 10,3 | 208 |
2.0 TDI | 1968 | 140/4000 | 320/1750 | R4 | 10,3 | 208 |
2.0 TDI | 1968 | 170/4200 | 350/1750 | R4 | 8,9 | 225 |
2.7 TDI | 2698 | 180/3300 | 380/1400 | V6 | 8,1 | 230 |
2.7 TDI | 2698 | 190/3500 | 400/1400 | V6 | 7,9 | 232 |
3.0 TDI | 2967 | 225/4000 | 450/1400 | V6 | 7,3 | 243 |
3.0 TDI | 2967 | 233/4000 | 450/1500 | V6 | 6,9 | 247 |
3.0 TDI | 2967 | 240/4000 | 500/1500 | V6 | 6,9 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna;
- 6 i 7 i 8-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, quattro
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 TFSI | 8,1 |
2.4 | 9,9 |
2.8 FSI | 8,3 |
2.8 FSI | 8,8 |
2.8 FSI | 8,5 |
3.0 TFSI | 9,5 |
3.2 FSI | 9,9 |
4.2 | 11,7 |
4.2 FSI | 10,9 |
5.2 FSI | 13,4 |
5.0 TFSI | 14,0 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 TDI | 5,9 |
2.0 TDI | 6,3 |
2.0 TDI | 5,8 |
2.7 TDI | 7,0 |
2.7 TDI | 6,2 |
3.0 TDI | 8,0 |
3.0 TDI | 8,1 |
3.0 TDI | 6,7 |
Audi A6 C7 w wersji S6 napędza silnik 4,0 TFSI generujący moc 420 KM. Jednostka napędowa umożliwia sprint do „setki” w czasie 4,7 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Audi S6 dostępne jest w wersjach sedan oraz kombi.
Topowa odmiana A6 z serii C7 to oczywiście RS6 z silnikiem V8 4,0 TFSI o mocy 560 KM i napędzie na cztery koła quattro. Takie zestawienie sprawia, że samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie 3.9 s. Prędkość maksymalna podobnie jak w przypadku S4 została ograniczona do 250 km/h. Model RS6 dostępny jest tylko w nadwoziu kombi. To aktualnie jeden z najszybszych w pełni użytkowych samochodów typu kombi dostępnych na rynku.