Historia Audi A6 C6
Audi A6 C6 sedan (M 93@Flickr (CC BY-SA 3.0 DE)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombiTrzecia generacja A6 o oznaczeniu C6 została zaprezentowana w 2004 roku. Za nowoczesną i śmiałą sylwetkę odpowiadał Walter de Silva. Nabywcy mieli do wyboru wersję nadwoziową sedan i kombi (Avant), a do napędu mógł służyć jeden z dziewięciu silników benzynowych o mocach od 170 do 350 KM lub spośród ośmiu diesli o mocach od 136 do 240 KM. W 2008 roku auto zmodernizowano. Zmieniono m.in. grill, przednie i tylne reflektory wykonane w technologii LED, dopracowano zawieszenie, elektronikę. Wprowadzono także nowe jednostki napędowe.
W czasie produkcji Audi przedstawiło również sportową wersję modelu C6 o oznaczeniu S6 oraz RS6. Model S6 był napędzany 435-konnym silnikiem benzynowym, natomiast RS6 silnikiem o mocy 580 KM, który napędzał również Lamborghini Gallardo. Audi A6 trzeciej generacji zdobyła wiele wyróżnień i nagród. Jednym z bardziej prestiżowych był tytuł Światowego Samochodu Roku 2005.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A6 C6 – czy warto kupić?„
Zalety
- bardzo duża ilość miejsca w środku wpływająca na komfort podróży;
- bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne;
- świetne wykończenie wnętrza i bogate wyposażenie standardowe
Wady
- awarie systemu wtryskowego w jednostkach diesla;
- uszkodzenia górnych napinaczy łańcucha rozrządu w silnikach V6;
- awarie filtra cząstek stałych (DPF)
Nadwozie
Audi A6 C6 występuje w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, kombi oraz Allroad (kombi ze zwiększonym prześwitem). Sedan ma bagażnik o pojemności 545 l. Wersja Avant (kombi) oraz Allroad oferują 560 l przestrzeni przewozowej, którą po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1660 l. Niezależnie od wersji nadwozia, A6 C6 ma jeden z większych bagażników w swojej klasie.
sedan
kombi
allroad
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TFSI | 1984 | 170/4300 | 280/1800 | R4 | 8,2 | 228 |
2.4 | 2393 | 177/6000 | 230/3000 | V6 | 8,9 | 231 |
2.8 FSI | 2773 | 190/5000 | 280/3000 | V6 | 8,2 | 238 |
2.8 FSI | 2773 | 210/5500 | 280/3000 | V6 | 8,4 | 237 |
2.8 FSI | 2773 | 220/5750 | 280/3000 | V6 | 7,3 | 240 |
3.0 TFSI | 2995 | 290/4850 | 420/2500 | V6 | 5,9 | 250 |
3.2 FSI | 3123 | 255/6800 | 330/3250 | V6 | 6,9 | 250 |
4.2 | 4163 | 335/6600 | 420/3500 | V6 | 6,1 | 250 |
4.2 FSI | 4163 | 350/6800 | 440/3500 | V6 | 5,9 | 250 |
5.2 FSI | 5204 | 435/6800 | 540/3000 | V10 | 5,3 | 250 |
5.0 TFSI | 4991 | 580/6250 | 650/1500 | V10 | 4,6 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDI | 1968 | 136/4000 | 320/1750 | R4 | 10,3 | 208 |
2.0 TDI | 1968 | 140/4000 | 320/1750 | R4 | 10,3 | 208 |
2.0 TDI | 1968 | 170/4200 | 350/1750 | R4 | 8,9 | 225 |
2.7 TDI | 2698 | 180/3300 | 380/1400 | V6 | 8,1 | 230 |
2.7 TDI | 2698 | 190/3500 | 400/1400 | V6 | 7,9 | 232 |
3.0 TDI | 2967 | 225/4000 | 450/1400 | V6 | 7,3 | 243 |
3.0 TDI | 2967 | 233/4000 | 450/1500 | V6 | 6,9 | 247 |
3.0 TDI | 2967 | 240/4000 | 500/1500 | V6 | 6,6 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna;
- 6 i 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, quattro
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 TFSI | 8,1 |
2.4 | 9,9 |
2.8 FSI | 8,3 |
2.8 FSI | 8,8 |
2.8 FSI | 8,5 |
3.0 TFSI | 9,5 |
3.2 FSI | 9,9 |
4.2 | 11,7 |
4.2 FSI | 10,9 |
5.2 FSI | 13,4 |
5.0 TFSI | 14,0 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 TDI | 5,9 |
2.0 TDI | 6,3 |
2.0 TDI | 5,8 |
2.7 TDI | 7,0 |
2.7 TDI | 6,2 |
3.0 TDI | 8,0 |
3.0 TDI | 8,1 |
3.0 TDI | 6,7 |
Wersje specjalne
Audi A6 C5 w wersji S6 napędza 5,2 l silnik V10 generujący 435 KM. Jednostka współpracuje z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów, która dzięki napędowi typu quattro przenosi moc na cztery koła. Audi S6rozpędza się do „setki” w 5,3 s, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Samochód dostępny był w nadwoziu typu sedan oraz kombi (Avant).
Najmocniejsza wersja Audi A6 C6 to 580-konna odmiana RS6. Auto napędza jednostka benzynowa FSI o pojemności 5,0 l, która umożliwia sprint do „setki” w czasie 4,6 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Niezależnie od tego jest najmocniejszą wersją RS6 w historii marki. Producent oferował RS6 w nadwoziu sedan oraz Avant, dzięki czemu stworzył najszybsze, fabrycznie produkowane kombi na świecie.
Audi A6 C6 sedan (M 93@Flickr (CC BY-SA 3.0 DE)
Segment
klasa wyższaTyp nadwozia
sedan, kombiTrzecia generacja A6 o oznaczeniu C6 została zaprezentowana w 2004 roku. Za nowoczesną i śmiałą sylwetkę odpowiadał Walter de Silva. Nabywcy mieli do wyboru wersję nadwoziową sedan i kombi (Avant), a do napędu mógł służyć jeden z dziewięciu silników benzynowych o mocach od 170 do 350 KM lub spośród ośmiu diesli o mocach od 136 do 240 KM. W 2008 roku auto zmodernizowano. Zmieniono m.in. grill, przednie i tylne reflektory wykonane w technologii LED, dopracowano zawieszenie, elektronikę. Wprowadzono także nowe jednostki napędowe.
W czasie produkcji Audi przedstawiło również sportową wersję modelu C6 o oznaczeniu S6 oraz RS6. Model S6 był napędzany 435-konnym silnikiem benzynowym, natomiast RS6 silnikiem o mocy 580 KM, który napędzał również Lamborghini Gallardo. Audi A6 trzeciej generacji zdobyła wiele wyróżnień i nagród. Jednym z bardziej prestiżowych był tytuł Światowego Samochodu Roku 2005.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A6 C6 – czy warto kupić?„
Zalety
- bardzo duża ilość miejsca w środku wpływająca na komfort podróży;
- bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne;
- świetne wykończenie wnętrza i bogate wyposażenie standardowe
Wady
- awarie systemu wtryskowego w jednostkach diesla;
- uszkodzenia górnych napinaczy łańcucha rozrządu w silnikach V6;
- awarie filtra cząstek stałych (DPF)
Audi A6 C6 występuje w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, kombi oraz Allroad (kombi ze zwiększonym prześwitem). Sedan ma bagażnik o pojemności 545 l. Wersja Avant (kombi) oraz Allroad oferują 560 l przestrzeni przewozowej, którą po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1660 l. Niezależnie od wersji nadwozia, A6 C6 ma jeden z większych bagażników w swojej klasie.
sedan
kombi
allroad
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TFSI | 1984 | 170/4300 | 280/1800 | R4 | 8,2 | 228 |
2.4 | 2393 | 177/6000 | 230/3000 | V6 | 8,9 | 231 |
2.8 FSI | 2773 | 190/5000 | 280/3000 | V6 | 8,2 | 238 |
2.8 FSI | 2773 | 210/5500 | 280/3000 | V6 | 8,4 | 237 |
2.8 FSI | 2773 | 220/5750 | 280/3000 | V6 | 7,3 | 240 |
3.0 TFSI | 2995 | 290/4850 | 420/2500 | V6 | 5,9 | 250 |
3.2 FSI | 3123 | 255/6800 | 330/3250 | V6 | 6,9 | 250 |
4.2 | 4163 | 335/6600 | 420/3500 | V6 | 6,1 | 250 |
4.2 FSI | 4163 | 350/6800 | 440/3500 | V6 | 5,9 | 250 |
5.2 FSI | 5204 | 435/6800 | 540/3000 | V10 | 5,3 | 250 |
5.0 TFSI | 4991 | 580/6250 | 650/1500 | V10 | 4,6 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TDI | 1968 | 136/4000 | 320/1750 | R4 | 10,3 | 208 |
2.0 TDI | 1968 | 140/4000 | 320/1750 | R4 | 10,3 | 208 |
2.0 TDI | 1968 | 170/4200 | 350/1750 | R4 | 8,9 | 225 |
2.7 TDI | 2698 | 180/3300 | 380/1400 | V6 | 8,1 | 230 |
2.7 TDI | 2698 | 190/3500 | 400/1400 | V6 | 7,9 | 232 |
3.0 TDI | 2967 | 225/4000 | 450/1400 | V6 | 7,3 | 243 |
3.0 TDI | 2967 | 233/4000 | 450/1500 | V6 | 6,9 | 247 |
3.0 TDI | 2967 | 240/4000 | 500/1500 | V6 | 6,6 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna;
- 6 i 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, quattro
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 TFSI | 8,1 |
2.4 | 9,9 |
2.8 FSI | 8,3 |
2.8 FSI | 8,8 |
2.8 FSI | 8,5 |
3.0 TFSI | 9,5 |
3.2 FSI | 9,9 |
4.2 | 11,7 |
4.2 FSI | 10,9 |
5.2 FSI | 13,4 |
5.0 TFSI | 14,0 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
2.0 TDI | 5,9 |
2.0 TDI | 6,3 |
2.0 TDI | 5,8 |
2.7 TDI | 7,0 |
2.7 TDI | 6,2 |
3.0 TDI | 8,0 |
3.0 TDI | 8,1 |
3.0 TDI | 6,7 |
Audi A6 C5 w wersji S6 napędza 5,2 l silnik V10 generujący 435 KM. Jednostka współpracuje z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów, która dzięki napędowi typu quattro przenosi moc na cztery koła. Audi S6rozpędza się do „setki” w 5,3 s, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Samochód dostępny był w nadwoziu typu sedan oraz kombi (Avant).
Najmocniejsza wersja Audi A6 C6 to 580-konna odmiana RS6. Auto napędza jednostka benzynowa FSI o pojemności 5,0 l, która umożliwia sprint do „setki” w czasie 4,6 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Niezależnie od tego jest najmocniejszą wersją RS6 w historii marki. Producent oferował RS6 w nadwoziu sedan oraz Avant, dzięki czemu stworzył najszybsze, fabrycznie produkowane kombi na świecie.