Historia Audi A4 B6
Audi A4 B6 sedan (fot. Jeremy@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa średnia wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi, cabrioDruga generacja A4 o oznaczeniu B6 zadebiutowała w 2000 roku. Samochód został opracowany na nowoczesnej płycie podłogowej PL46 należącej do Volkswagena. W odróżnieniu do poprzedniego modelu, nabywcy mogli wybierać spośród trzech wersji nadwoziowych. A4 B6 dostępne było jako sedan, kombi (Avant) oraz cabrio. Do napędu mógł służyć jeden z ośmiu silników benzynowych o mocach od 102 do 344 KM lub 6 diesli o mocach od 101 do 180 KM. Ponadto wersje z mocniejszymi silnikami mogły być wyposażone w napęd quattro, który przenosi moc na cztery koła.
Zgodnie z tradycją marki na szczycie gamy modelowej znalazła się wersja S4, która pojawiła się w ofercie w 2003 roku. 344-konne S4 było tak mocne, że Audi zrezygnowało z opracowania modelu RS4. Audi A4 BR w 2004 roku zostało poddane daleko posuniętej modernizacji, dlatego marka postanowiła oznaczyć A4 symbolem B7.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A4 B6 – czy warto kupić?„
Zalety
- materiały wykończeniowe są wysokiej jakości;
- udany, 2-litrowa, 130 konna jednostka benzynowa;
- szeroko dostępne i relatywnie tanie części zamienne
Wady
- awarie bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic;
- zawieszenie wykonane z aluminium wykazuje przyspieszone zużycie na drogach niskiej jakości;
- awarie turbosprężarki w silnikach 2.5 TDI
Nadwozie
Audi A4 B6 występuje w trzech wersjach nadwoziowych (jako sedan, kombi oraz cabrio z miękkim dachem). Sedan oferuje kierowcy 445 l przestrzeni przewozowej. Wersja kombi (Avant) 442 l, które jednak po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1184 l. Audi A4 cabrio może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 445 l, co jest jednym z lepszych wyników w klasie.
sedan
kombi
cabrio
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1595 | 102/5600 | 140/3800 | R4 | 190 | 7,7 |
1.8 T | 1781 | 150/5700 | 225/1950 | R4 | 228 | 8,2 |
1.8 T | 1781 | 163/5700 | 230/2000 | R4 | 236 | 8,6 |
2.0 | 1984 | 130/5700 | 195/3300 | R4 | 212 | 7,9 |
2.4 | 2393 | 170/6000 | 230/3200 | R4 | 226 | 8,6 |
1.8 T | 1781 | 190/5700 | 240/1950 | R4 | 237 | 8,6 |
3.0 | 2976 | 220/6300 | 300/3200 | V6 | 245 | 9,5 |
S4 | 4163 | 344/7000 | 410/3500 | V8 | 250 | 13,3 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 TDI | 1896 | 101/4000 | 250/1900 | R4 | 12,1 | 195 |
1.9 TDI | 1896 | 115/4000 | 285/1750 | R4 | 11,2 | 201 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 285/1750 | R4 | 9,9 | 210 |
2.5 TDI | 2496 | 155/4000 | 310/1400 | V6 | 9,4 | 212 |
2.5 TDI | 2496 | 163/4000 | 350/1500 | V6 | 8,8 | 227 |
2.5 TDI | 2496 | 180/4000 | 370/1500 | V6 | 8,4 | 230 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 5 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, quattro
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 7,7 |
1.8 T | 8,2 |
1.8 T | 8,6 |
2.0 | 7,9 |
2.4 | 8,6 |
1.8 T | 8,6 |
3.0 | 9,5 |
S4 | 13,3 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 TDI | 5,4 |
1.9 TDI | 5,6 |
1.9 TDI | 5,5 |
2.5 TDI | 6,8 |
2.5 TDI | 6,8 |
2.5 TDI | 8,6 |
Wersje specjalne
Audi A4 II generacji w wersji S4 wyposażone było w wolnossący silnik 4.4 l o mocy 344 KM. Dzięki niemu samochód rozpędzał się do „setki” w czasie 5,6 s, a prędkość maksymalna była elektronicznie ograniczona do 250 km/h. S4 występowało w wersji z nadwoziem wersji: sedan, kombi, a także po raz pierwszy – cabrio.
Audi A4 B6 sedan (fot. Jeremy@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa średnia wyższaTyp nadwozia
sedan, kombi, cabrioDruga generacja A4 o oznaczeniu B6 zadebiutowała w 2000 roku. Samochód został opracowany na nowoczesnej płycie podłogowej PL46 należącej do Volkswagena. W odróżnieniu do poprzedniego modelu, nabywcy mogli wybierać spośród trzech wersji nadwoziowych. A4 B6 dostępne było jako sedan, kombi (Avant) oraz cabrio. Do napędu mógł służyć jeden z ośmiu silników benzynowych o mocach od 102 do 344 KM lub 6 diesli o mocach od 101 do 180 KM. Ponadto wersje z mocniejszymi silnikami mogły być wyposażone w napęd quattro, który przenosi moc na cztery koła.
Zgodnie z tradycją marki na szczycie gamy modelowej znalazła się wersja S4, która pojawiła się w ofercie w 2003 roku. 344-konne S4 było tak mocne, że Audi zrezygnowało z opracowania modelu RS4. Audi A4 BR w 2004 roku zostało poddane daleko posuniętej modernizacji, dlatego marka postanowiła oznaczyć A4 symbolem B7.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A4 B6 – czy warto kupić?„
Zalety
- materiały wykończeniowe są wysokiej jakości;
- udany, 2-litrowa, 130 konna jednostka benzynowa;
- szeroko dostępne i relatywnie tanie części zamienne
Wady
- awarie bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic;
- zawieszenie wykonane z aluminium wykazuje przyspieszone zużycie na drogach niskiej jakości;
- awarie turbosprężarki w silnikach 2.5 TDI
Audi A4 B6 występuje w trzech wersjach nadwoziowych (jako sedan, kombi oraz cabrio z miękkim dachem). Sedan oferuje kierowcy 445 l przestrzeni przewozowej. Wersja kombi (Avant) 442 l, które jednak po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1184 l. Audi A4 cabrio może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 445 l, co jest jednym z lepszych wyników w klasie.
sedan
kombi
cabrio
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1595 | 102/5600 | 140/3800 | R4 | 190 | 7,7 |
1.8 T | 1781 | 150/5700 | 225/1950 | R4 | 228 | 8,2 |
1.8 T | 1781 | 163/5700 | 230/2000 | R4 | 236 | 8,6 |
2.0 | 1984 | 130/5700 | 195/3300 | R4 | 212 | 7,9 |
2.4 | 2393 | 170/6000 | 230/3200 | R4 | 226 | 8,6 |
1.8 T | 1781 | 190/5700 | 240/1950 | R4 | 237 | 8,6 |
3.0 | 2976 | 220/6300 | 300/3200 | V6 | 245 | 9,5 |
S4 | 4163 | 344/7000 | 410/3500 | V8 | 250 | 13,3 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 TDI | 1896 | 101/4000 | 250/1900 | R4 | 12,1 | 195 |
1.9 TDI | 1896 | 115/4000 | 285/1750 | R4 | 11,2 | 201 |
1.9 TDI | 1896 | 130/4000 | 285/1750 | R4 | 9,9 | 210 |
2.5 TDI | 2496 | 155/4000 | 310/1400 | V6 | 9,4 | 212 |
2.5 TDI | 2496 | 163/4000 | 350/1500 | V6 | 8,8 | 227 |
2.5 TDI | 2496 | 180/4000 | 370/1500 | V6 | 8,4 | 230 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 5 i 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, quattro
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 7,7 |
1.8 T | 8,2 |
1.8 T | 8,6 |
2.0 | 7,9 |
2.4 | 8,6 |
1.8 T | 8,6 |
3.0 | 9,5 |
S4 | 13,3 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.9 TDI | 5,4 |
1.9 TDI | 5,6 |
1.9 TDI | 5,5 |
2.5 TDI | 6,8 |
2.5 TDI | 6,8 |
2.5 TDI | 8,6 |
Audi A4 II generacji w wersji S4 wyposażone było w wolnossący silnik 4.4 l o mocy 344 KM. Dzięki niemu samochód rozpędzał się do „setki” w czasie 5,6 s, a prędkość maksymalna była elektronicznie ograniczona do 250 km/h. S4 występowało w wersji z nadwoziem wersji: sedan, kombi, a także po raz pierwszy – cabrio.