Historia Audi A4 B5
Audi A4 B5 sedan (fot. IFCAR@Wikipedia, domena publiczna)
Segment
klasa średnia wyższaTyp nadwozia
sedan, kombiPierwsza generacja A4 zadebiutowała w 1994 roku. Auto zostało stworzone na płycie podłogowej Volkswagena Passata B5. Nabywcy mieli do dyspozycji dwie wersje nadwoziowe. 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi (Avant) mogły być wyposażone w jeden z ośmiu silników benzynowych (o mocach od 102 do 193 KM) lub jeden z sześciu diesli (o mocach od 75 do 150 KM). Wersje z mocniejszymi silnikami mogły zostać wyposażone w napęd quattro, który przenosi moc na cztery koła.
W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1996 model A4 zajął 3. pozycję. W 1997 i 1999 roku auto zostało poddane modernizacji, w trakcie której zmieniono zderzaki, listwy, klamki. Zamontowano również elipsoidalne reflektory z przezroczystymi kloszami i ksenonami, jako wyposażeniem dodatkowym. Zgodnie z tradycją marki, Audi A4 zostało przedstawione w usportowionej wersji S4. Do napędu posłużył silnik 2,7 l o mocy 265 KM. To nie był jednak koniec możliwości marki. Wersją topową Audi A4 był model RS4 (tylko w kombi) wyposażony w ten sam doładowany silnik co S4, ale o mocy zwiększonej do 381 KM.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A4 B5 – czy warto kupić?„
Zalety
- duży wybór wersji silnikowych;
- dobre zabezpieczenie przed rdzą;
- dostępność części zamiennych
Wady
- defekty pompy paliwowej;
- awarie pompowtryskiwaczy i turbosprężarek w jednostkach 1.9 TDI;
- usterki alternatora i rozrusznika
Nadwozie
Audi A4 B5 występuje w wersji nadwoziowej sedan oraz kombi (Avant). Niewielka limuzyna oferuje kierowcy 440 l przestrzeni ładunkowej, a kombi 390 l, które po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1250 l.
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1595 | 102/5300 | 140/3800 | R4 | 11,9 | 190 |
1.8 | 1781 | 125/5800 | 168/3500 | R4 | 10,5 | 205 |
1.8 T | 1781 | 150/5700 | 210/1750 | R4 | 8,5 | 221 |
1.8 T | 1781 | 180/5700 | 235/1750 | R4 | 8,3 | 233 |
2.4 | 2393 | 165/6000 | 230/3200 | V6 | 9,1 | 230 |
2.6 | 2598 | 150/5750 | 245/3500 | V6 | 9,1 | 225 |
2.8 | 2771 | 174/6050 | 265/3500 | V6 | 8,2 | 238 |
2.8 | 2771 | 193/6000 | 280/3200 | V6 | 7,4 | 240 |
S4 | 2671 | 265/5800 | 400/1850 | V6 | 5,6 | 250 |
RS4 | 2671 | 381/6500 | 440/2500 | V6 | 4,7 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 DI | 1896 | 75/4000 | 175/1900 | R4 | 15,9 | 172 |
1.9 TDI | 1896 | 90/4000 | 202/1900 | R4 | 13,3 | 184 |
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4 | 11,3 | 196 |
1.9 TDI | 1896 | 115/4150 | 285/1900 | R4 | 10,5 | 200 |
2.5 TDI | 2496 | 150/4000 | 310/1500 | V6 | 8,6 | 220 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, quattro
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 | 8,0 |
1.8 | 8,6 |
1.8 T | 8,2 |
1.8 T | 8,9 |
2.4 | 9,4 |
2.6 | 9,6 |
2.8 | 9,4 |
2.8 | 9,4 |
S4 | 11,3 |
RS4 | 12,5 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.9 DI | 5,3 |
1.9 TDI | 5,4 |
1.9 TDI | 5,3 |
1.9 TDI | 5,3 |
2.5 TDI | 5,9 |
Wersje specjalne
Audi A4 w wersji S4 wyposażone w doładowany silnik 2,7 l o mocy 265 występowało w nadwoziu sedan oraz kombi. Samochód rozpędzał się do „setki” w czasie 5,6 s, a prędkość maksymalna była elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Audi RS4 zaprezentowane w 2000 roku było wówczas jednym z najszybszych seryjnie produkowanych samochodów w nadwoziu kombi (Avant). Auto było napędzane przez turbodoładowany silnik 2.7 l o mocy 381 KM, który umożliwiał rozpędzenie się auta od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 s. Prędkość maksymalna była ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale po zdjęciu zabezpieczenia auto mogło rozpędzić się do niemal 300 km/h.
Audi A4 B5 sedan (fot. IFCAR@Wikipedia, domena publiczna)
Segment
klasa średnia wyższaTyp nadwozia
sedan, kombiPierwsza generacja A4 zadebiutowała w 1994 roku. Auto zostało stworzone na płycie podłogowej Volkswagena Passata B5. Nabywcy mieli do dyspozycji dwie wersje nadwoziowe. 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi (Avant) mogły być wyposażone w jeden z ośmiu silników benzynowych (o mocach od 102 do 193 KM) lub jeden z sześciu diesli (o mocach od 75 do 150 KM). Wersje z mocniejszymi silnikami mogły zostać wyposażone w napęd quattro, który przenosi moc na cztery koła.
W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1996 model A4 zajął 3. pozycję. W 1997 i 1999 roku auto zostało poddane modernizacji, w trakcie której zmieniono zderzaki, listwy, klamki. Zamontowano również elipsoidalne reflektory z przezroczystymi kloszami i ksenonami, jako wyposażeniem dodatkowym. Zgodnie z tradycją marki, Audi A4 zostało przedstawione w usportowionej wersji S4. Do napędu posłużył silnik 2,7 l o mocy 265 KM. To nie był jednak koniec możliwości marki. Wersją topową Audi A4 był model RS4 (tylko w kombi) wyposażony w ten sam doładowany silnik co S4, ale o mocy zwiększonej do 381 KM.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Audi A4 B5 – czy warto kupić?„
Zalety
- duży wybór wersji silnikowych;
- dobre zabezpieczenie przed rdzą;
- dostępność części zamiennych
Wady
- defekty pompy paliwowej;
- awarie pompowtryskiwaczy i turbosprężarek w jednostkach 1.9 TDI;
- usterki alternatora i rozrusznika
Audi A4 B5 występuje w wersji nadwoziowej sedan oraz kombi (Avant). Niewielka limuzyna oferuje kierowcy 440 l przestrzeni ładunkowej, a kombi 390 l, które po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1250 l.
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1595 | 102/5300 | 140/3800 | R4 | 11,9 | 190 |
1.8 | 1781 | 125/5800 | 168/3500 | R4 | 10,5 | 205 |
1.8 T | 1781 | 150/5700 | 210/1750 | R4 | 8,5 | 221 |
1.8 T | 1781 | 180/5700 | 235/1750 | R4 | 8,3 | 233 |
2.4 | 2393 | 165/6000 | 230/3200 | V6 | 9,1 | 230 |
2.6 | 2598 | 150/5750 | 245/3500 | V6 | 9,1 | 225 |
2.8 | 2771 | 174/6050 | 265/3500 | V6 | 8,2 | 238 |
2.8 | 2771 | 193/6000 | 280/3200 | V6 | 7,4 | 240 |
S4 | 2671 | 265/5800 | 400/1850 | V6 | 5,6 | 250 |
RS4 | 2671 | 381/6500 | 440/2500 | V6 | 4,7 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.9 DI | 1896 | 75/4000 | 175/1900 | R4 | 15,9 | 172 |
1.9 TDI | 1896 | 90/4000 | 202/1900 | R4 | 13,3 | 184 |
1.9 TDI | 1896 | 110/4150 | 235/1900 | R4 | 11,3 | 196 |
1.9 TDI | 1896 | 115/4150 | 285/1900 | R4 | 10,5 | 200 |
2.5 TDI | 2496 | 150/4000 | 310/1500 | V6 | 8,6 | 220 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna;
- 4-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni, quattro
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 | 8,0 |
1.8 | 8,6 |
1.8 T | 8,2 |
1.8 T | 8,9 |
2.4 | 9,4 |
2.6 | 9,6 |
2.8 | 9,4 |
2.8 | 9,4 |
S4 | 11,3 |
RS4 | 12,5 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.9 DI | 5,3 |
1.9 TDI | 5,4 |
1.9 TDI | 5,3 |
1.9 TDI | 5,3 |
2.5 TDI | 5,9 |
Audi A4 w wersji S4 wyposażone w doładowany silnik 2,7 l o mocy 265 występowało w nadwoziu sedan oraz kombi. Samochód rozpędzał się do „setki” w czasie 5,6 s, a prędkość maksymalna była elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Audi RS4 zaprezentowane w 2000 roku było wówczas jednym z najszybszych seryjnie produkowanych samochodów w nadwoziu kombi (Avant). Auto było napędzane przez turbodoładowany silnik 2.7 l o mocy 381 KM, który umożliwiał rozpędzenie się auta od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 s. Prędkość maksymalna była ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale po zdjęciu zabezpieczenia auto mogło rozpędzić się do niemal 300 km/h.