Historia Audi Q7 II
Segment
SUVTyp nadwozia
5-drzwiowy SUVPierwsza prezentacja Audi Q7 II generacji miała miejsce w grudniu 2014 roku. Szerszej publiczności auto udostępniono podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2015 roku.
Audi Q7 II posiada zaawansowany układ zawieszenia. Zarówno na przedniej, jak i tylnej osi znajdziemy układ pięciowahaczowy z niezależnym zawieszeniem kół, ramą pomocniczą i stabilizatorem. Układ hamulcowy ma podział na obie osie. W aucie znajdziemy układ ABS z elektroniczną korektą siły hamowania EBV, elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego EDS, regulacją przeciwpoślizgową napędu ASR i elektroniczną stabilizacją toru jazdy ESC.
Zalety
- Dynamiczne i oszczędne jednostki napędowe
- Napęd quattro w standardzie
- Bogate wyposażenie bazowe
Wady
- Wysoka cena zakupu
Nadwozie
Audi Q7 II występuje jako 5-drzwiowy SUV. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 890 l (770 l w przypadku wersji 7-osobowej).
5-drzwiowy SUV
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 TFSI | 2995 | 333/5500 | 440/2900-5300 | V6/24 | 6,1** | 250** |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 TDI | 2967 | 218/3250 | 500/1250-3000 | V6/24 | 7,1** | 216** |
3.0 TDI | 2967 | 272/3250 | 600/1500-3000 | V6/24 | 6,3** | 234** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 8-biegowa skrzynia automatyczna tiptronic
Typ napędu:
- quattro
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
3.0 TFSI | 8,1 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie ( średnie) |
---|---|
3.0 TDI (218 KM) | 5,5 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI (272 KM) | 6,1 (skrzynia automatyczna) |
Wersje specjalne
X
Segment
SUVTyp nadwozia
5-drzwiowy SUVPierwsza prezentacja Audi Q7 II generacji miała miejsce w grudniu 2014 roku. Szerszej publiczności auto udostępniono podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2015 roku.
Audi Q7 II posiada zaawansowany układ zawieszenia. Zarówno na przedniej, jak i tylnej osi znajdziemy układ pięciowahaczowy z niezależnym zawieszeniem kół, ramą pomocniczą i stabilizatorem. Układ hamulcowy ma podział na obie osie. W aucie znajdziemy układ ABS z elektroniczną korektą siły hamowania EBV, elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego EDS, regulacją przeciwpoślizgową napędu ASR i elektroniczną stabilizacją toru jazdy ESC.
Zalety
- Dynamiczne i oszczędne jednostki napędowe
- Napęd quattro w standardzie
- Bogate wyposażenie bazowe
Wady
- Wysoka cena zakupu
Audi Q7 II występuje jako 5-drzwiowy SUV. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 890 l (770 l w przypadku wersji 7-osobowej).
5-drzwiowy SUV
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 TFSI | 2995 | 333/5500 | 440/2900-5300 | V6/24 | 6,1** | 250** |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 TDI | 2967 | 218/3250 | 500/1250-3000 | V6/24 | 7,1** | 216** |
3.0 TDI | 2967 | 272/3250 | 600/1500-3000 | V6/24 | 6,3** | 234** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 8-biegowa skrzynia automatyczna tiptronic
Typ napędu:
- quattro
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
3.0 TFSI | 8,1 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie ( średnie) |
---|---|
3.0 TDI (218 KM) | 5,5 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI (272 KM) | 6,1 (skrzynia automatyczna) |