Historia W210
Segment
ETyp nadwozia
4-drzwiowe kombi, 5-drzwiowy sedanMercedes W210 to bezpośredni następca modelu W124. Wersja sedan pojawiła się sprzedaży w 1995 roku, a rok później dołączyła wersja kombi. W stosunku do poprzednika auto urosło o 50 mm na długość i o 10 mm na szerokość. W 1999 model 210 doczekał się faceliftingu. Wówczas na liście wyposażenia seryjnego pojawiła się wielofunkcyjna kierownica, zintegrowane z lusterkami kierunkowskazy oraz nowe kształty zegarów na desce rozdzielczej. W 2002 auto wycofano z produkcji.
Design Mercedesa W210 był dla zachowawczej z natury klienteli Mercedesa niemałym szokiem. Po klasycznych kształtach W124, niemiecki producent postanowił sięgnąć po nieco odważniejszy język stylistyczny. Auto ze względu charakterystyczny kształt i układ przednich reflektorów zyskał przydomek „okularnika”.
Jak na auto z połowy lat 90. XX wieku, W210 może pochwalić się imponującym wyposażeniem standardowym. Na liście znajdziemy centralny zamek z pilotem, immobilizer, poduszki powietrzne, ABS, elektrycznie sterowane szyby czy nawet pirotechniczne napinacze pasów. Opcjonalnie do auta można było zamówić automatyczną, dwustrefową klimatyzację, napęd na cztery koła 4Matic, czujniki parkowania, podgrzewane fotele czy nawet nawigację satelitarną.
Mercedes W210 nie miał łatwego zadania. Jego poprzednik, Mercedes W124 ustawił poprzeczkę bardzo wysoko, dając się poznać, jako auto dobrze zabezpieczone przed korozją, solidnie wykonane z trwałymi silnikami oraz mało awaryjnym układem kierowniczym i zawieszeniem. Niestety następca nie okazał się tak dopracowany jak jego poprzednik – jego największą bolączką okazało się być bardzo podatne na rdzę nadwozie.
Zalety
- Szeroka paleta silników
- Bogate wyposażenie bazowe
- Wysoki komfort podróżowania
Wady
- Karoseria podatna na korozję
- Awarie wtryskiwaczy w jednostkach CDI
- Wysokie koszty napraw
Nadwozie
Mercedes W210 dostępny był dwóch wersjach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi. W pierwszej wersji nabywcy mogli liczyć na 520-litrowy bagażnik, w tej drugiej na 600-litrowy kufer, który po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie powiększał się do imponujących 1975 litrów.
4-dzrzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
E 200 T | 1998 | 136/5500 | 190/3600 | R4/16 | 12,2 | 198 |
E 200 Kompresor | 1998 | 186/5500 | 240/3000 | R4/16 | 8,6 | 225 |
E 230 | 2295 | 150/5400 | 220/3800 | R4/16 | 11,2 | 205 |
E 240 | 2397 | 170/5700 | 225/3500 | V6/18 | 9,6 | 223 |
E 240 | 2597 | 170/5700 | 240/4500 | V6/18 | 9,2 | 224 |
E 280 | 2799 | 193/5500 | 270/3700 | R6/24 | 9,1 | 230 |
E 280 | 2799 | 204/5700 | 270/3700 | V6/18 | 8,5 | 234 |
E 320 | 3199 | 220/5500 | 315/3850 | R6/24 | 7,8 | 235 |
E 320 | 3199 | 224/5600 | 315/3850 | V6/18 | 7,7 | 238 |
E 420 | 4196 | 279/5750 | 400/3900 | V8/32 | 7,0 | 250 |
E 430 | 4266 | 279/5750 | 400/3900 | V8/24 | 6,0 | 250 |
E 36 AMG | 3606 | 280 | 385/3500 | V6 | 6,7 | 250 |
E 50 AMG | 4973 | 347/5750 | 480/3750 | V8/32 | 6,2 | 250 |
E 55 AMG | 5439 | 354/5500 | 530/3000 | V8/24 | 5,9 | 250 |
E 60 AMG | 5956 | 381 | 580/3800 | V8 | 5,1 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
E 220 Diesel | 2155 | 95/5000 | 150/3100 | R4/16 | 17,0 | 180 |
E 250 Turbodiesel | 2497 | 150/4400 | 280/1800 | R5/20 | 10,8 | 206 |
E 300 Diesel | 2996 | 136/5000 | 210/2200 | R6/24 | 13,0 | 205 |
E 300 Turbodiesel | 2996 | 177/4600 | 273/2400 | R6/24 | 10,9 | 202 |
E 290 Turbodiesel | 2874 | 129/4000 | 300/1800 | R5/10 | 11,5 | 195 |
E 200 CDI | 2151 | 102/4200 | 235/1500 | R4/16 | 13,9 | 183 |
E 200 CDI | 2148 | 116/4200 | 250/1400 | R4/16 | 12,5 | 199 |
E 220 CDI | 2151 | 125/4200 | 300/1800 | R4/16 | 11,0 | 198 |
E 220 CDI | 2148 | 143/4200 | 315/1800 | R4/16 | 10,4 | 213 |
E 270 CDI | 2685 | 177/4200 | 400/1800 | R5/20 | 9,3 | 230 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Tylny
- 4MATIC
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
E 200 T (136 KM) | 10,2 |
E 200 Kompresor (186 KM) | 8,6 |
E 230 (150 KM) | 8,3 |
E 240 (170 KM) | 12,2 |
E 240 (170 KM) | 10,8 |
E 280 (193 KM) | 10,4 |
E 280 (204 KM) | 11,7 |
E 320 (220 KM) | 10,4 |
E 320 (224 KM) | 11,4 |
E 420 (279 KM) | 10,7 |
E 430 (279 KM) | 10,8 |
E 50 AMG (347 KM) | 12,0 |
E 55 AMG (354 KM) | 12,7 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
E 220 Diesel (90 KM) | 6,6 |
E 250 Turbodiesel (150 KM) | 8,9 |
E 300 Diesel (136 KM) | 7,4 |
E 300 Turbodiesel (177 KM) | 7,9 |
E 290 Turbodiesel (129 KM) | 7,1 |
E 200 CDI (102 KM) | 6,6 |
E 200 CDI (116 KM) | 6,6 |
E 220 CDI (125 KM) | 6,6 |
E 220 CDI (143 KM) | 6,7 |
E 270 CDI (177 KM) | 7,1 |
Wersje specjalne
Mercedes W210 był dostępny w szeregu wersji specjalnych: jako ambulans, karawan pogrzebowy, opancerzony samochód dla VIPów czy też w wersji przedłużonej, pełniącej rolę limuzyny.
Segment
ETyp nadwozia
4-drzwiowe kombi, 5-drzwiowy sedanMercedes W210 to bezpośredni następca modelu W124. Wersja sedan pojawiła się sprzedaży w 1995 roku, a rok później dołączyła wersja kombi. W stosunku do poprzednika auto urosło o 50 mm na długość i o 10 mm na szerokość. W 1999 model 210 doczekał się faceliftingu. Wówczas na liście wyposażenia seryjnego pojawiła się wielofunkcyjna kierownica, zintegrowane z lusterkami kierunkowskazy oraz nowe kształty zegarów na desce rozdzielczej. W 2002 auto wycofano z produkcji.
Design Mercedesa W210 był dla zachowawczej z natury klienteli Mercedesa niemałym szokiem. Po klasycznych kształtach W124, niemiecki producent postanowił sięgnąć po nieco odważniejszy język stylistyczny. Auto ze względu charakterystyczny kształt i układ przednich reflektorów zyskał przydomek „okularnika”.
Jak na auto z połowy lat 90. XX wieku, W210 może pochwalić się imponującym wyposażeniem standardowym. Na liście znajdziemy centralny zamek z pilotem, immobilizer, poduszki powietrzne, ABS, elektrycznie sterowane szyby czy nawet pirotechniczne napinacze pasów. Opcjonalnie do auta można było zamówić automatyczną, dwustrefową klimatyzację, napęd na cztery koła 4Matic, czujniki parkowania, podgrzewane fotele czy nawet nawigację satelitarną.
Mercedes W210 nie miał łatwego zadania. Jego poprzednik, Mercedes W124 ustawił poprzeczkę bardzo wysoko, dając się poznać, jako auto dobrze zabezpieczone przed korozją, solidnie wykonane z trwałymi silnikami oraz mało awaryjnym układem kierowniczym i zawieszeniem. Niestety następca nie okazał się tak dopracowany jak jego poprzednik – jego największą bolączką okazało się być bardzo podatne na rdzę nadwozie.
Zalety
- Szeroka paleta silników
- Bogate wyposażenie bazowe
- Wysoki komfort podróżowania
Wady
- Karoseria podatna na korozję
- Awarie wtryskiwaczy w jednostkach CDI
- Wysokie koszty napraw
Mercedes W210 dostępny był dwóch wersjach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi. W pierwszej wersji nabywcy mogli liczyć na 520-litrowy bagażnik, w tej drugiej na 600-litrowy kufer, który po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie powiększał się do imponujących 1975 litrów.
4-dzrzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
E 200 T | 1998 | 136/5500 | 190/3600 | R4/16 | 12,2 | 198 |
E 200 Kompresor | 1998 | 186/5500 | 240/3000 | R4/16 | 8,6 | 225 |
E 230 | 2295 | 150/5400 | 220/3800 | R4/16 | 11,2 | 205 |
E 240 | 2397 | 170/5700 | 225/3500 | V6/18 | 9,6 | 223 |
E 240 | 2597 | 170/5700 | 240/4500 | V6/18 | 9,2 | 224 |
E 280 | 2799 | 193/5500 | 270/3700 | R6/24 | 9,1 | 230 |
E 280 | 2799 | 204/5700 | 270/3700 | V6/18 | 8,5 | 234 |
E 320 | 3199 | 220/5500 | 315/3850 | R6/24 | 7,8 | 235 |
E 320 | 3199 | 224/5600 | 315/3850 | V6/18 | 7,7 | 238 |
E 420 | 4196 | 279/5750 | 400/3900 | V8/32 | 7,0 | 250 |
E 430 | 4266 | 279/5750 | 400/3900 | V8/24 | 6,0 | 250 |
E 36 AMG | 3606 | 280 | 385/3500 | V6 | 6,7 | 250 |
E 50 AMG | 4973 | 347/5750 | 480/3750 | V8/32 | 6,2 | 250 |
E 55 AMG | 5439 | 354/5500 | 530/3000 | V8/24 | 5,9 | 250 |
E 60 AMG | 5956 | 381 | 580/3800 | V8 | 5,1 | 250 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
E 220 Diesel | 2155 | 95/5000 | 150/3100 | R4/16 | 17,0 | 180 |
E 250 Turbodiesel | 2497 | 150/4400 | 280/1800 | R5/20 | 10,8 | 206 |
E 300 Diesel | 2996 | 136/5000 | 210/2200 | R6/24 | 13,0 | 205 |
E 300 Turbodiesel | 2996 | 177/4600 | 273/2400 | R6/24 | 10,9 | 202 |
E 290 Turbodiesel | 2874 | 129/4000 | 300/1800 | R5/10 | 11,5 | 195 |
E 200 CDI | 2151 | 102/4200 | 235/1500 | R4/16 | 13,9 | 183 |
E 200 CDI | 2148 | 116/4200 | 250/1400 | R4/16 | 12,5 | 199 |
E 220 CDI | 2151 | 125/4200 | 300/1800 | R4/16 | 11,0 | 198 |
E 220 CDI | 2148 | 143/4200 | 315/1800 | R4/16 | 10,4 | 213 |
E 270 CDI | 2685 | 177/4200 | 400/1800 | R5/20 | 9,3 | 230 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Tylny
- 4MATIC
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
E 200 T (136 KM) | 10,2 |
E 200 Kompresor (186 KM) | 8,6 |
E 230 (150 KM) | 8,3 |
E 240 (170 KM) | 12,2 |
E 240 (170 KM) | 10,8 |
E 280 (193 KM) | 10,4 |
E 280 (204 KM) | 11,7 |
E 320 (220 KM) | 10,4 |
E 320 (224 KM) | 11,4 |
E 420 (279 KM) | 10,7 |
E 430 (279 KM) | 10,8 |
E 50 AMG (347 KM) | 12,0 |
E 55 AMG (354 KM) | 12,7 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
E 220 Diesel (90 KM) | 6,6 |
E 250 Turbodiesel (150 KM) | 8,9 |
E 300 Diesel (136 KM) | 7,4 |
E 300 Turbodiesel (177 KM) | 7,9 |
E 290 Turbodiesel (129 KM) | 7,1 |
E 200 CDI (102 KM) | 6,6 |
E 200 CDI (116 KM) | 6,6 |
E 220 CDI (125 KM) | 6,6 |
E 220 CDI (143 KM) | 6,7 |
E 270 CDI (177 KM) | 7,1 |
Mercedes W210 był dostępny w szeregu wersji specjalnych: jako ambulans, karawan pogrzebowy, opancerzony samochód dla VIPów czy też w wersji przedłużonej, pełniącej rolę limuzyny.